Konuyu görüntüle
IUCODERS FORUM > Duyurular > Okul ile ilgili > Programlama Dilleri 2 - Ödev2 (Batak simülatörü)
Yazar
reader


avatar

Kayıt: 24.12.2007
09.06.2008-13:49 #45826
arkadaslar ben bır elde kacıncı olarak kart atacagımın kontrolunu nasıl yapabilirmconfusedyani bir elde ilk ben mi atıcam,2. mi vs ??
ilkkart.k_type==BOS olunca ilk ben mi atmıs oluyorum?






Yazar
serhatserbest


avatar
AkçaY
Kayıt: 02.06.2008
09.06.2008-13:58 #45827
cOynananEller oynanan = bilgiler->getOynananEller( bilgiler->getElSayisi() ) ;
int yerdeki_kart_sayisi = 0 ;
for( int i = 0 ; i < 4 ; i++ )
	if( oynanan.kartlar[ i ].k_type != BOS )
		yerdeki_kart_sayisi++ ;

if( yerdeki_kart_sayisi == 0 ) // ilk atıyorsun
if( yerdeki_kart_sayisi == 1 ) // 2. sırada atıyorsun
if( yerdeki_kart_sayisi == 2 ) // 3. sırada atıyorsun
if( yerdeki_kart_sayisi == 3 ) // son sırada atıyorsun



reader yazdi
 
arkadaslar ben bır elde kacıncı olarak kart atacagımın kontrolunu nasıl yapabilirmconfusedyani bir elde ilk ben mi atıcam,2. mi vs ??
ilkkart.k_type==BOS olunca ilk ben mi atmıs oluyorum?






Classes will dull your mind, destroy the potential for authentic creativity.














Yazar
reader


avatar

Kayıt: 24.12.2007
09.06.2008-14:05 #45829
for(i=0;i<=4;i++){
if(oynananEller.kartlar[i].k_type!=BOS)
yerdeki_kart_sayisi++;
}

yerdeki kart sayisini bulmak yukardaki gibi mi?





Yazar
serhatserbest


avatar
AkçaY
Kayıt: 02.06.2008
09.06.2008-14:12 #45832
evet.
ama döngünün kontrol ifadesinde <= değil < olmalı (bkz: yukarıda yazdığım kod)
kartlar dizisi 4 boyutlu çünkü





Classes will dull your mind, destroy the potential for authentic creativity.














Yazar
reader


avatar

Kayıt: 24.12.2007
09.06.2008-15:04 #45841
tesekkurler,<=4'ü farkında olmadan yazmısım,kodumda öyle degil ,uyardıgın için saolpeace





Yazar
iemre


avatar
Anadolu
Kayıt: 26.05.2007
09.06.2008-15:05 #45842
Böyle birinci atıyorsun ikinci atıyorsun gibi olaylara girmeye gerek yok ki.Orda zaten yazılmış yerdeenbuyukatilan,elindeatilanvarmi,yerdemacavarmi,yerdemacaasvarmi gibi değişkenler.Bunları kontrol ederek kart atmak daha mantıklı.yedreatilanvarmi = true ise sen de elinde bu karttan daha büyüğünü atarsın olmadı elindemacavarmi değişkenini kullanarak bi maca atarsın.Maça da yok elinde o zaman herhangi bişey atarsın falan.Bence hiç birinci ikinci oyuncu muhabbetlerine girmeyin olay çok karışır.





More than one
Yazar
serhatserbest


avatar
AkçaY
Kayıt: 02.06.2008
09.06.2008-15:22 #45843
iemre yazdi
 
Böyle birinci atıyorsun ikinci atıyorsun gibi olaylara girmeye gerek yok ki.Orda zaten yazılmış yerdeenbuyukatilan,elindeatilanvarmi,yerdemacavarmi,yerdemacaasvarmi gibi değişkenler.Bunları kontrol ederek kart atmak daha mantıklı.yedreatilanvarmi = true ise sen de elinde bu karttan daha büyüğünü atarsın olmadı elindemacavarmi değişkenini kullanarak bi maca atarsın.Maça da yok elinde o zaman herhangi bişey atarsın falan.Bence hiç birinci ikinci oyuncu muhabbetlerine girmeyin olay çok karışır.


öyle de olabilir tabi.
ama bence
stratejiler her durumda farklı olmalı,
örneğin son sırada atarken eli alabilecek kartlarımızdan en küçüğünü atabiliriz, büyüğünü sonraki ele saklamak için, vs...
herhangi bişey atarsak 300 puan biraz hayal olur,
amaç en iyi algoritmayı yazmaksa ayrıntıya girmek gerekiyor,
zaten keyifli bi proje olduğu için sadece ödev olarak bakmayabiliriz
dancing





Classes will dull your mind, destroy the potential for authentic creativity.














Yazar
nohead


avatar
Tristram
Kayıt: 26.08.2006
18.06.2008-20:24 #46800
rcpdmrbs yazdi
 
benkimim yazdi
 
imkansız kadar zor olsada adama bütün kağıtlar maça gelemez mi ???
bu durumda bu oyun kitlenir...
Fatal Error
yere maça çıkmasa bile elinde başka kart yoksa gönül rahatlığı ile atabilirsin. tabi bunu algoritmada ciddiye almanıza pek gerek yok. milyonda 2 bilemedin 3 defa olur.


biggrin
Sürpriz:
kart * oyuncu1::kartAt()
{	
	kart *fake = new kart();
	fake->k_type = MACA;
	fake->numeric_value = 1;

	return fake ;
}


Sonuç:

Atılan her kart Maça As olunca...
Tek Elde King.cool
peace






"The will of the nation" is one of those expressions which have been most profusely abused by the wily and the despotic of every age."
Alexis de Tocqueville


¨


Yazar
ridaniye


avatar
antalya
Kayıt: 26.04.2006
18.06.2008-20:38 #46801
nohead yazdi
 
rcpdmrbs yazdi
 
benkimim yazdi
 
imkansız kadar zor olsada adama bütün kağıtlar maça gelemez mi ???
bu durumda bu oyun kitlenir...
Fatal Error
yere maça çıkmasa bile elinde başka kart yoksa gönül rahatlığı ile atabilirsin. tabi bunu algoritmada ciddiye almanıza pek gerek yok. milyonda 2 bilemedin 3 defa olur.


biggrin
Sürpriz:
kart * oyuncu1::kartAt()
{	
	kart *fake = new kart();
	fake->k_type = MACA;
	fake->numeric_value = 1;

	return fake ;
}


Sonuç:

Atılan her kart Maça As olunca...
Tek Elde King.cool
peace


Superdi gercekten :)

Aslında masa class ı tarafından bu durumun kontrol edilmemesi yanlış geldi bana :)

Düşünüp hile bulan arkadası tebrik eder, basarilarinin dürüst oyuncu uretirken de sürmesini dilerim :P





Yazar
burakkanmaz


avatar
Gaziantep
Kayıt: 02.10.2006
18.06.2008-20:48 #46803
nohead yazdi
 

biggrin
Sürpriz:
kart * oyuncu1::kartAt()
{	
	kart *fake = new kart();
	fake->k_type = MACA;
	fake->numeric_value = 1;

	return fake ;
}


Sonuç:

Atılan her kart Maça As olunca...
Tek Elde King.cool
peace


Helal olsun nohead peace Fakat bu durumun olmaması gerekiyordu biggrin Sonuçta attığınız kartları masadaki sizin kartların birer kopyası üzerinden kontrol ediyorduk ve böyle yapınca hata verdiriyorduk ama bunun olmasına şaşırdım biggrin Demek ki burda bir açık varmış. Hocanın kontrol için kullanacağı frameworkte bu açık olmayacak ama wink biggrin Süpersin peacelaughinglaughing





Yazar
extreme


avatar
Kahramanmaras
admin
Kayıt: 24.10.2006
19.06.2008-00:10 #46843
Eksikler Kapanıyor boşyere uğraşmayın derim ben. kodda açık kalmayacakbiggrin.





The Man Who Loved Algorithm&Ubuntu.
www.burakamasyali.com





Yazar
cantur


avatar
Rize
admin
Kayıt: 16.01.2006
19.06.2008-02:17 #46852
extreme yazdi
 
Eksikler Kapanıyor boşyere uğraşmayın derim ben. kodda açık kalmayacakbiggrin.


Yahu bu ne biçim framework her yeri çatlak silly
laughing

kurnazlık peşinde olmayın. Biz onları düzeltiriz sonra :D


Bu arada ödev teslimlerinizi

http://98.130.103.203

adresinden yapabilirsiniz. Kullanıcı adı ve şifreniz 11 haneli şekilde öğrenci numaranızdır.
listeden olmayanlar cpp@canturna.com adresine mail atabilirler.





Yazar
neurorebel


avatar

Kayıt: 15.08.2007
28.06.2008-20:36 #47648
yarın gece son sanırım bir değişiklik yok di mi ?





Do weird and difficult things.

Yazar
neurorebel


avatar

Kayıt: 15.08.2007
28.06.2008-21:08 #47649
hocam ek süre verecek misiniz ??

edit: bir de puanlama nasıl olacak ?





Do weird and difficult things.

Yazar
muzaffer


avatar
istanbul
Kayıt: 05.10.2007
28.06.2008-23:56 #47663
merhaba arkadaşlar oynadığımız el icinde kaç el aldığımızı öğrenmek icin hangi fonsiyonu kullanıyoruz.





1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Del.icio.us
Digg
Facebook
Furl
Google
Blink
Simpy
Spurl
Y! MyWeb