Yazar |
|
benkimim
istanbul
Kayıt: 04.10.2007 |
|
MyNet de böyle bir ibare var
Oyuncular yere direkt olarak koz atamazlar. Koz oynamaya başlamak için oyunculardan herhangi birinin başka bir seriden olan kağıda koz atması gerekir.
Yani sorum şudur.
Oyuna ben başlıyorum elime 2 tane as geldi
1.si Kupa as
2.si Maça as
ilk eli kupa as ile aldım,
ikinci elde maça asla başlayabilir miyim ? başlayamaz mıyım ?
:)
|
|
Yazar |
|
cantur
Rize
admin
Kayıt: 16.01.2006 |
|
neurorebel yazdi | hocam ek süre verecek misiniz ??
edit: bir de puanlama nasıl olacak ? |
Yarın gece son. Ek süre yok değerlendirmeye vakit yok.
Çalışan her kodun yapılmak istenilen işlemler ve kod düzeni okunabilirlik . Mantıklılık . Açıklama v.s. ye göre not vereceğim. Anlatımlara sadece kodundan şüphe duyduğum veya geçen sefer bana söz verenleri çağıracağım.
Bu arada ödev teslimlerinizi
http://98.130.103.203
adresinden yapabilirsiniz. Kullanıcı adı ve şifreniz 11 haneli şekilde öğrenci numaranızdır.
listeden olmayanlar cpp@canturna.com adresine mail atabilirler.
|
|
Yazar |
|
angelme
istanbul
Kayıt: 21.10.2006 |
|
Hocam peki kodların kontrolünü projenin şu haliyle mi yapacaksınız yani oyuncu2 oyuncu3 oyuncu4 ile mi batağa devam edeceğiz yoksa başka arkadaşların kodlarıyla ya da daha iyi algoritması olan oyuncularla mı ? çünkü projenin şu haliyle çok el alıp yan 3 ten batma çok sık oluyor
|
|
Yazar |
|
xedo
Antalya
Kayıt: 27.11.2006 |
|
benkimim yazdi | MyNet de böyle bir ibare var
Oyuncular yere direkt olarak koz atamazlar. Koz oynamaya başlamak için oyunculardan herhangi birinin başka bir seriden olan kağıda koz atması gerekir.
Yani sorum şudur.
Oyuna ben başlıyorum elime 2 tane as geldi
1.si Kupa as
2.si Maça as
ilk eli kupa as ile aldım,
ikinci elde maça asla başlayabilir miyim ? başlayamaz mıyım ?
|
başlayamazsın.. biri başka bi kağıda koz atarsa ya da elinde koz harici başka kağıt kalmadıysa koz atabilirsin...
|
|
Yazar |
|
cantur
Rize
admin
Kayıt: 16.01.2006 |
|
angelme yazdi | Hocam peki kodların kontrolünü projenin şu haliyle mi yapacaksınız yani oyuncu2 oyuncu3 oyuncu4 ile mi batağa devam edeceğiz yoksa başka arkadaşların kodlarıyla ya da daha iyi algoritması olan oyuncularla mı ? çünkü projenin şu haliyle çok el alıp yan 3 ten batma çok sık oluyor |
Bu oyuncular da yeterince akıllı yani kötü oynayıp seni fazla puan aldırarak yeniyorlar :)
yan 3 almayı engelleyecek bir kısım lazım demek ki kodda.
Şaka bir yana daha iyi bir oyuncu ile kodlarınızı karşılaştırmayı düşünüyorum.
|
|
Yazar |
|
neurorebel
Kayıt: 15.08.2007 |
|
bu neden oluyor ?
Do weird and difficult things.
|
|
Yazar |
|
neurorebel
Kayıt: 15.08.2007 |
|
böyle birşeyle karşılaşan var mı yok mu nedir ne değildir ??...
Do weird and difficult things.
|
|
Yazar |
|
kartane
istanbul
Kayıt: 22.02.2007 |
|
neurorebel yazdi | böyle birşeyle karşılaşan var mı yok mu nedir ne değildir ??... |
Bende de boyle bı durum olmustu elımdekı kartın bos olup olmadıgı kontrol etmedıgım içinmş kontrol edınce duzeldı.
|
|
Yazar |
|
benkimim
istanbul
Kayıt: 04.10.2007 |
|
peki bu neden oluyo ?
ayni seymi dicem ama mumkun degil,
cunku bos olan kagitlara bakmamayi yaptim...
3. kagitta veriyor bu hatayi bi anormallik var sanirim....
:)
|
|
Yazar |
|
burakkanmaz
Gaziantep
Kayıt: 02.10.2006 |
|
benkimim yazdi | peki bu neden oluyo ?
ayni seymi dicem ama mumkun degil,
cunku bos olan kagitlara bakmamayi yaptim...
3. kagitta veriyor bu hatayi bi anormallik var sanirim.... |
Uzun uğraşlar sonucunda bu hatayı yaptırmayı başardım.
Örn :
kart * oyuncu1::kartAt()
{
kart * returned = new kart();
*returned=kartlarim[0];
return returned;
}
Yukarıdaki koddaki gibi attığınız kartı tekrar atmaya çalışınca böyle bir durum oluşuyor.
|
|
Yazar |
|
benkimim
istanbul
Kayıt: 04.10.2007 |
|
burakkanmaz yazdi
sevgili burak,
benim kod kısaca ne yapıyor, bir fonksiyonla en buyuk kagitlari elden cikariyor,
yani o kodda ilk basta kupa as, sonra sinek as atiyor,
kupa asi atiyor geçiyor, ikinci elde sinek asi atiyor geciyor
3. elde ekrana bu geliyor, simdi desem ki kagit bos degil,
kagit bos olmasa surekli kupa as atmasi gerek, e sinek atmis,
yani bos ayni kagida 1. calismada gitmiyorda 2.de de gitmiyor
3. demi gidiyor diyecegim ama pek sanmiyorum,
baska bi hata olabilir mi acaba ?
peki burdaki sol üst köşede çıkan kağıt neyi gösteriyor ?
o koordinatta daha once olan kagidimi ?
:)
|
|
Yazar |
|
burakkanmaz
Gaziantep
Kayıt: 02.10.2006 |
|
benkimim yazdi |
sevgili burak,
baska bi hata olabilir mi acaba ?
peki burdaki sol üst köşede çıkan kağıt neyi gösteriyor ?
o koordinatta daha once olan kagidimi ? |
Sevgili BenKimim,
Hatayı kontrol etmek için, deste.cpp'de 30.satırda srand fonksiyonunu yorum satırı yaparak her zaman aynı elleri oynamasını sağlayabilirsin ve F10 ile debug yaparak değişkenlere ne atandığını görebilirsin. Sanırım bunu yapınca gözden kaçan ufak bir hatayı bulacaksındır. Bu ilk aklıma gelen somut bir çözüm önerisi.
Orada sol üst köşede çıkan kağıt, bizim kod yazımı sırasında debug etmemizi sağlayan bir alandı ama her nasılsa silmeyi unutmuşuz. Orada çıkan kağıt sizin atmaya çalıştığınız kağıt (boş attığınızda kara kutu görürsünüz). Ortada çıkan kara kutu ise sizin atmaya çalıştığınız kartın kurala uymadığını gösteren bir semboldür. masa.cpp bu yüzden oraya kara kutu çiziyor.
Umarım anlatabilmişimdir.
|
|
Yazar |
|
reader
Kayıt: 24.12.2007 |
|
Arkadaslar ilk kartı atarken sınırlamalar tam olarak nelerdırbirisi açıklayabilirmi acaba
|
|
|
|
-
Del.icio.us
-
Digg
-
Facebook
-
Furl
-
Google
-
Blink
-
Simpy
-
Spurl
-
Y! MyWeb
|
|
| | | | | | | | | |