Yazar |
|
virgo
istanbul
Kayıt: 18.01.2006 |
|
derslerin yetersizliği, sınavların zorluğu, acımasız puanlama sistemi vs..
bölümdeki tüm öğrenciler bu konularda hem fikir ;
ama ciddi bi hareket yok.
olmadığı sürecede bu böyle devam eder arkadaşlar
bu fenomenlere dur demek yine bizim elimizde
there is no place like 127.0.0.1
|
|
Yazar |
|
extreme
Kahramanmaras
admin
Kayıt: 24.10.2006 |
|
aslanera yazdi | extreme yazdi |
Ben 1. sınıftayım. Lütfen bizi aydınlatırmısın, . Bizde tedbirimizi ona göre alalım.. |
yerinde olsam notlarımı yüksek tutup başka bir okula yatay geçiş yaparım.böyle gelmiş böyle devam eder bu okul. |
yatay geçiş yapsam nereye gidebilirim. ayrıca bu kadar kötümser olmanızın sebebi final haftası olmasımı yoksa hezamanmı böyle. ayrıca ilk zorlukta vazgeçip gidersem gelecekteki daha büyük zorluklarla nasıl baş edeceğim.
Ör: Ben lise 2 deyken (2 yıl önce) biz öys konularını işliyorduk ve hocalara kızgındık. biz öss olacaz niye öys görüyoruz diye. derken öys de geldi ve ben lise2 deki bilgilerimi hala kulllanıyorum. Bu zorlukta yılmamak benim ve arkadaşlarımın işine yaradı,
gelecektede insanlarla uğraşacağız bunun kaçışı yok...
The Man Who Loved Algorithm&Ubuntu.
www.burakamasyali.com
|
|
Yazar |
|
kereminfo
Moscow
Kayıt: 15.01.2006 |
|
Bi anket yapmak lazım. Hocalar hakkında.
[][][][][][][][][][][][][]
|
|
Yazar |
|
wardom
Kirklareli
admin
Kayıt: 12.11.2006 |
|
aaaah bu hayat çekilmez sen olmasan sabri
WaRDoM
www.sonergonul.net
|
|
Yazar |
|
batu
Kayıt: 26.12.2006 |
|
bu hocaların amacı her sene dersleri biraz daha zorlaştırmaktır.
Sınavları zorlaştırmak onlara göre bölümün kalitesini artırır.
Olan öğrencilere oluyor.
Bundan sonra her sene bu bölüm daha az mezun vericektir.
Boğaziçi, itü,odtü gibi üniversitelerde kaç kişi mezun oluyor her sene bir bakın.
Eğitimin kalitesini arttırmak yerine sınavların zorluğunu artırmak daha kolaylarına geliyor.
Şimdiden asistanlar bile bunu söylüyorlar.
Amaç: her sene bir önceki seneye göre daha zor olması.
|
|
Yazar |
|
extreme
Kahramanmaras
admin
Kayıt: 24.10.2006 |
|
E toplu bölümü bırakalım ozaman, herkez rahatlasın.
The Man Who Loved Algorithm&Ubuntu.
www.burakamasyali.com
|
|
Yazar |
|
demeer
banlandı
Kayıt: 26.11.2006 |
|
savas yazdi |
ayrıca lafım ders yapılmıoken nie susuodunuz diyen arkadaslara gecmşte olanları bilmiyorsunuz.hocalar derse girmiyor die şikayet edildi yanılmıosam 2 veya 3 yıl once şikayet edilen hocalarda o devreye baya baya zor sordu ve cok kişinin canını yaktıı...zaten alt sınıflar o devreye dua etsin derse aarasıra UGRAYAN HOCALAR o devre ve sabri hocanın katkılarıyla ugruoo...
|
f aldıkta sonra ders zor demek hocalar iyi anlatmıyo dmek ne kadar mantıklı veya ne kadar gerçekçi olabilir ki ?
özellikle zor 3 tane finalden sonra bu başlığın açılması hiç samimi gelmedi bana
get out of my site
|
|
Yazar |
|
ganim
Kayıt: 09.07.2006 |
|
hayır okulu bırakmak çözüm değil tabiki...
birşeyler yapalım... bölüm böyle olmasın daha iyi bir okul olsun...
tamam
ama ne yapalım??? ben bilmiyorum ve aklımada birşey gelmedi, bir ara cidden düşündüm
sonuç olarakta dersler dışında başka bir şekilde eğitimimi daha iyi bir yere getirebileceğimi düşündüm ve okulda ne kulüp varsa girdim fotoğraf kulübüne yönetimine aldılar, dans kulübünde kursa yazıldım elektronik kulübüyle formulag projesinde görev alıyorum ve tabi en önemlisi IUBK için elimden geleni ardıma koymuyorum. ne gerekiyorsa (tam olarak ne yapmam gerek bilmiyorum ama) yapmaya çalışıyorum. mevcut dersleride gerektiğince çalışıyor ve mümkün olduğunca 2'nin üstünde ortalama olacak şekilde çalışmaya çalışıyorum (tabi şimdiye kadar girdiğim bütün finaller büte kaldı gibi bayada çalışmıştım halbuki)
yani diyeceğim o ki ne yapacaz bilader, nasıl edcez okul daha bi yer olcak?
|
|
Yazar |
|
savas
Kayıt: 22.12.2006 |
|
demeer yazdi |
f aldıkta sonra ders zor demek hocalar iyi anlatmıyo dmek ne kadar mantıklı veya ne kadar gerçekçi olabilir ki ?
özellikle zor 3 tane finalden sonra bu başlığın açılması hiç samimi gelmedi bana
|
anlamadıgın nokta --->bir gerçek var!!!!
bu gercegi final zamanı acmakla finalden once veya sonra acmak bu gercegi degisttirmez.sadece final zamanı bu konunun gundeme gelmesi şık olmadı denebilir.ki ben buna katılmıyorum ozellikle baslık zaten final ve derslerin bos gecmesi ustune acılmıs.
ne zaman konu acılcaktı yaz tatilinde mi????
konuyu saptırıyorsun...elestirmek için eleştiriyorsun...
bence gercek hakkında dusuncelerini yazarsan daha iyi olur...
eger bu baslıgı acan arkadasın bahsettigi kavramlar yok diyorsan zaten konusmaya da gerek yok.....
|
|
Yazar |
|
scaryq
üsküdar
Kayıt: 20.01.2006 |
|
ben bölümdeki öğrenci sayısının da fazla olduğunu düşünüyorum açıkçası. danışman hocaların danışmanlık görevlerini hiç yapmadığını düşünüyorum.Derslerin kesinlikle yapılması gerektiğini düşünüyorum. sınavlarda kopya çekilmesinin kesinlikle engellenmesini, ödev ve proje kontrollerinin çok sıkı olması gerektiğini düşünüyorum.ne hocalar ne öğrenciler üstlerine düşeni tam yapmadığı için devamlı gerginlik ya da samimiyetsiz geçiyor dersler ya da konuşmalar hocalarla aramızda.
|
|
Yazar |
|
extreme
Kahramanmaras
admin
Kayıt: 24.10.2006 |
|
Bence bu sorunu kısa vadede derslere grup olarak değil bölüm olarak girmek giderebilir. matematik dersine 150 kişi girerken hocalardan ilgi beklemek saçma olur zaten. eğer sadece 70 kişi zaten bunun çoğu gelmez derslere girersek daha verimli geçer. ayrıca devam zorunluluğu kaldırılırsa sayı dahada azalacağından ders dinlemek isteyenler çok daha verimli dersler alır ve bu okuldan daha kaliteli bir bilgi birikimiyle mezun olur. mezun olmak için gelenler için zaten sorun olmaz...
The Man Who Loved Algorithm&Ubuntu.
www.burakamasyali.com
|
|
Yazar |
|
spino
Kayıt: 22.01.2006 |
|
Aldığınız notlarda her ne kadar sürpriz sorularla karşılaşıp cevap verememenizin etkisi varsa bir o kadar da hocaya davranışınız etkisi var. Ben 3. sınıftayken veri yapıları dersinde Oğuzhan hocayı duyamazdınız. Sanki herkes hocaydı da ayıp olmasın diye derse lütfetmişlerdi. Sonuçta 130 küsür kişiden 103'ü o dersten kaldı. Tabi kurunun yanında yaş da yanmış oldu o dönem.
Benzer bir durum Halim hocanın dersinde "neden konuşuyorsunuz aranızda, bu konuyu biliyor musunuz yoksa" tarzı bir sorusu üzerine de yaşanmıştı. O zaman da bi arkadaşımız boş bulunup "biliyoruz" demişti (tabi bi art niyeti yoktu). Ordan bi quiz mevzusu patlamış, dönemin kalan günlerini finalde gelecek soruların zorluğunu hayal etmeye çalışarak geçirmiştik.
Sözün özü sınavın zor olacağı varsa zor olur ama daha da zorlaştıracak tavır takınmamak lazım.
|
|
Yazar |
|
ali
istanbul
admin
Kayıt: 04.01.2006 |
|
öncelikle şunu hatırlayalım. bizler öğrenciyiz, görevimiz öğrenmek. bunlar dediğiniz kişiler ise öğretmenlerimiz ve onların görevi de öğretmek. eğer öğrenci öğrenmek istemezse hocanın yapabileceği pek bişey yoktur. bütüm hocalarımız derslerini işliyorlar ve işledikleri dersten istedikleri gibi sınav yapma hakkına sahipler.
normalde derslere gelmeyen okula bile uğramayan arkadaşlar sınav zamanı forumu meseken edip harıl harıl eski sınav sorusu arıyorlar. amaç ne eski soruları ezberleyip sınava girmek ve dersi geçip biran önce okuldan kurtulmak. yalanmı değil.
hal böyle olunca hocalar soruları giderek zorlaştırıyorlar. amaç ne insanları hazırcılıktan kurtarmak ve çalışmaya sevketmek. siz derse gelseniz ve çalışsanız zaten soruları her şekilde yapacak ve şikayet etmek zorunda kalmayacaksınız.
konu yoruma açık. çok şeyler söylenebilir ama benim son söylemek istediğim acaba sanal bir ortamda sahte kimliklere saklanarak hocalar hakkında atıp tutan arkadaşlar bunları gerçek hayatta gidip hocalara söyleyebilirlermi? (kimse üstüne alınmasın, genel olarak söylüyorum)
unutmadan tekrar hatırlatıyorum forumu neredeyse tüm hocalarımız takip ediyor. daha saygılı ve seviyeli olmanızı öneririm.
free software is a matter of liberty, not price. to understand the concept, you should think of free speech, not free beer.
|
|
Yazar |
|
istanbull05
istanbull05
Kayıt: 13.10.2006 |
|
arkadaşlar kulüp toplantılarında (bütten sonra olacaklarda yani) bu konuyu tartışmalıyız ve somut birşeyler yapmalıyız ve gerekirse hesap sormalıyız birilerinden
bu bölümde 4 hocanın yanı sıra 400 ü aşkın öğrencininde söz hakkı bulunduğunu sanıyorum
geçen sene 3.64 ortalama getiren biri bu yarıyılda 1.8 in altında muhtemel ort. getirecekse sanırım suç sadece öğrencilerde değil
|
|
Yazar |
|
didem
duvarmesh kabilesi
Kayıt: 28.01.2006 |
|
Arkadaşlar ben de bu konu başlığı altında şöyle bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum. Burda yazılanlar çözüm üretebilecek gibi durmuyo. Çünkü bahsedilen problemler bi forum başlığına sığmayacak kadar ciddi ve aşılması gerek-ki benzer sorunları ben de yaşıyorum. 4 yılını geçirdiğin bi ortamdan kim nefret etmek ister. Üstelik sorun varsa ders çalışmaktan zevk alır mı bi insan, çalışamazsa iyice batar yani. O nedenle benim önerim şudur, bütlerden sonra hoca, asistan, öğrenci herkes gelsin bir araya konuşulsun bunlar. Ve tabii ki öfkeyi kusmak, içini boşaltmak amacıyla değil. Çözüm üretmek için. Çok büyük sonuçlar çıkmaz belki. Ama Ben inanıyorum ki mutlaka bir artıyla çıkar herkes böyle bir konuşmanın ardından. Öğrenciler kendi eksiklerini görür, hocalar da bizi daha iyi anlamış olur. Bence bu farklı bir samimiyet ortamı da yaratır. Finallerle iyice yıprandık evet ama biraz pozitif enerji arkadaşlar. Ben bu önerinin dikkate alınmasını istiyorum. En azından kendi açımdan Bu kadar derslere girmişken ve çalışmışken "yahu noluyo" sorusuna cevap bulmak istiyorum. Madem sıkıntımız ortak hep birlikte cevap arayalım. Demem o ki kafamızdaki ve forumlarımızdaki soru işaretleri kalksın.
|
|
|
|
-
Del.icio.us
-
Digg
-
Facebook
-
Furl
-
Google
-
Blink
-
Simpy
-
Spurl
-
Y! MyWeb
|
|
| | | | | | | | | | | |