Yazar |
|
burakkanmaz
Gaziantep
Kayıt: 02.10.2006 |
|
haliloguz86 yazdi | arkadaşlar istanbuldaki diğer üniversitelerdeki mühendisliklerin hiçbirinin bizden çok büyük farklılıkları yok.işlenen konular ,derslerin işleniş şekilleri öğrendiğim kadarıyla hep aynı.mesela boğaziçi ünideki arkadaşlar bizim 1.sınıfta fizikte yapmış olduğumuz deneyleri birebir yapıyorlar.aynı araç gereçlerle.hiçbir farkı yok.
yani orda 2 labaratuar bizden fazla diye sanki o labaratuarlarda mükemmel bilimsel deneyler yapıyorlar. kaldı ki bilgisayar mühendisliği okuldan öğrenilip de hayata atılım yapılacak bir meslek değil.
bence okulumuza çok fazla haksızlık etmemeliyiz.bence imkanlar konusunda çok da geride diiliz.bence dezavantajımız şirketlerin bizden habersiz olması.mühendis denince akla itü ve boğaziçinin gelmesi. |
haklısın. ve şirketlerin dikkatini çekmek içinde projeler üretmemiz lazım. boş oturup gezmekle kimse farketmez. Örnek isterseniz, bakınız Tarık hocamız. Daha fazla yoruma gerek yok sanırım. Tarık hocanın okuduğu dönemde bizim okulda lab bile yoktu. Lab ı bırakın düzgün sınıf bile yoktu. Acaba birşeyler yapmak için neden hep ortamın daha iyi olmasını bekliyoruz ki ???
|
|
Yazar |
|
demeer
banlandı
Kayıt: 26.11.2006 |
|
darkblue yazdi |
Ama bu okulu sewin lafı, geyikten oteye gitmez.her zaman elestiriyorsun birilerini.Peki senin onerin ne?
|
ben okulu sevemek konusunda gayet cidiyim
önerimde bu zaten
okulu sevmek
bu sayede olasılık gibi bir dersten 75 kişi kalmaz en azından
sanane kaç kişi kaldıysa diyebilirsiniz
ama öğrenciyi okuldan soğutan en önemli etken not
get out of my site
|
|
Yazar |
|
extreme
Kahramanmaras
admin
Kayıt: 24.10.2006 |
|
Bencede bu okulu sevmemiz gerek, ama sayın hocalarımızla sohbet ortamımız olmuyor. Bazılarına cavabı çok kısa bişey bile sorsak tersleyebiliyor. Hocalar daha ilgili olmalı bence. Bu okulu mezun olduktan sonra sevmeyelim...
The Man Who Loved Algorithm&Ubuntu.
www.burakamasyali.com
|
|
Yazar |
|
darkblue
Kayıt: 22.05.2006 |
|
demeer yazdi |
ama öğrenciyi okuldan soğutan en önemli etken not |
okuldan sogutan etken bence not degil ilgisizlik.Ben mesela Sabri Hocamın hiçbir dersini ilk alısta gecemedim ama en çok onu sewiyorum okulda.Cunku ogrenciyi önemsiyor.Derslerine 3 saat ayırıyor her hafta.Derse gec geldiginde neden gec kaldını bile soyleyen bi insan yani ogrenciye deger veriyor.Ayrıca sadece ders vermiyor sohbetleriyle ufkunu da acıyor ogrencilerin.
işte istedigim bu tarz hoca.He biraz da kolay sorsa tadından yenmezAma o kadar da olsun sonucta ogretip soruyor.
|
|
Yazar |
|
clairvoyant
Antalya
Kayıt: 05.05.2006 |
|
Zamanında çok kızdık ama Sabri hoca gibi hoca değil bölümde, fakültede bile yoktur tahminim.
Bütün bir dönem dersleri en önden takip ettiğim için Sabri hocanın felsefesini daha iyi anladım.
Lineerden 3. sefer de kaldık ama sağlık olsun .
Let`s make this world a better place to live !
|
|
Yazar |
|
mert
Kibris
Kayıt: 11.01.2006 |
|
burakkanmaz yazdi | haliloguz86 yazdi | arkadaşlar istanbuldaki diğer üniversitelerdeki mühendisliklerin hiçbirinin bizden çok büyük farklılıkları yok.işlenen konular ,derslerin işleniş şekilleri öğrendiğim kadarıyla hep aynı.mesela boğaziçi ünideki arkadaşlar bizim 1.sınıfta fizikte yapmış olduğumuz deneyleri birebir yapıyorlar.aynı araç gereçlerle.hiçbir farkı yok.
yani orda 2 labaratuar bizden fazla diye sanki o labaratuarlarda mükemmel bilimsel deneyler yapıyorlar. kaldı ki bilgisayar mühendisliği okuldan öğrenilip de hayata atılım yapılacak bir meslek değil.
bence okulumuza çok fazla haksızlık etmemeliyiz.bence imkanlar konusunda çok da geride diiliz.bence dezavantajımız şirketlerin bizden habersiz olması.mühendis denince akla itü ve boğaziçinin gelmesi. |
haklısın. ve şirketlerin dikkatini çekmek içinde projeler üretmemiz lazım. boş oturup gezmekle kimse farketmez. Örnek isterseniz, bakınız Tarık hocamız. Daha fazla yoruma gerek yok sanırım. Tarık hocanın okuduğu dönemde bizim okulda lab bile yoktu. Lab ı bırakın düzgün sınıf bile yoktu. Acaba birşeyler yapmak için neden hep ortamın daha iyi olmasını bekliyoruz ki ??? |
Arkadaşlar şunu net söyleyebilirim ki okulun iş bulurken pek de bir payı yok. Elimizde çok somut örnekler var. Bizim bölümümüzde öğrenci olupta Türkiye'nin hatta dünyanın en iyi şirketlerinde çalışan arkadaşlar bile var. O yüzden müsterih olmalıyız.
İmkanlar konusunda da ne istediğinizi ben hala anlamadım. Özellikle 3 ve 4. sınıfta verilen ödevleri kendiniz yaparsanız tamamsınız derim ben.
Kaldı ki bölümümüzün ve okulumuzun iyi bir prestiji var iş çevrelerinde bunu da net söyleyebilirim.
Kaldı ki hepimiz Türkiye'nin en iyilerindeniz her işinde üstesinden geliriz. Şu anda bizim bölümden mezun olupta kaç tane iş bulamayan geçinemeyen insan var ? (istisnalar kaideyi bozmaz)
Rahat olmalıyız akışına bırakmalıyız derim ben :)
|
|
Yazar |
|
orhan
istanbul
admin
Kayıt: 17.11.2005 |
|
Valla bu (hazırlıkla birlikte) 6. senem bir sürü şey bekledik haliyle bölümden. Şunu öğreneceğiz bunu öğreneceğiz gibisinden. Fakat beklediğim çok şeyi göremedim açıkçası. Zaten mezun kısmınında sürekli öğütlediği diplomayı al gerisini salla olduğu için okulla çok içli dışlı olamadım.
Bu tip başlıklara gelince, son zamanlarda sıksık açılmaya başlandılar. Genelde "Şu şöyle olur mu?"dan öteye geçemediler. Bölümde bir şeyleri değiştirmek çok mümkün değil farkındayım ne de olsa devlet dairesi. Ama sizinde değiştirebileceğiniz birşeyler vardır mutlaka. Kendimizden örnek verirsek Onur,Kerem,İsmail ve ben bu siteyi yazdık. Bölüme birçok kişiden daha fazla katkımız oldu. Sizlerde birşeyler yapabilirsiniz. Eğer amacınız birşeyleri değitirmek ise.
N/A
|
|
Yazar |
|
ender
iskenderun
Kayıt: 14.01.2006 |
|
Okul avcılarda,dk bir gol bir.Hadi onu geçtik,kampüs?, berbat.Onu da geçtik,kampüs hayatı?, yok.Onu da geçtik,akademik kadro?,kalitesi belki tartışılır ama yeterli mi?, hayır.Peki ya yönetim?Öğrenci işleri,sınav notları,duyurular vs? ,sıfır.Bu şartlar kapsamında okul öğrenciye moral anlamında değil amaç, araç dahi olamıyor.Tek yol, hocaların öğrenciyi kastırmaması(gereksiz) ,ve biran önce özgürlüğe kavuşturması gerekiyor.E tabiki bunu yaparken de bomboş insanların yolunu da açmasınlar o ayrı bi konu.
Yukarıda yazdıklarımı değiştirmenin yolları var mı diye tartışmaya gerek yok sanırım.
Öğrenci üniversiteye gelirken,
1.Okul seçer.
2.Bölüm seçer.
Eğer bölüm seçipte geldiyseniz ('ben bu şartlarda okumaktansa başka bir bölüm okurum,şartları ve ortamı daha güsel olur' demiyorsanız) bunlara katlanacaksınız.Okulu sevmeye mi çalışırsın,okulu sallayıp başka işlerle mi uğraşırsın o senin kararın,bir başkasının düşüncesi seni pek etkilemez diye düşünüyorum.'Okul'unla değil 'bölüm'ünle ilgilen.
İ.Ü nin şöyle bir özelliği var (istemeden oluşan bi özellik:)) : İstanbuldaki tüm bilgisayar mühendisliği bölümlerinden kötü(sadece eğitim değil,genel) olabilir ama okuldan sonra İstanbul'da iş hayatına atılmayı düşünenler için İstanbul dışındaki tüm üniversitelerin bilgisayar müh.den iyi.Neden? Her ne kadar İstanbul dışında bir çok farklı yere yakınlığıyla bilinse de okul İstanbul sınırları içerisinde;) .Yok ben diplomamı alıp memleketime dönecem,orada çalışacam diyorsanız veya okulda derece yapıp akademik kariyer istiyorsanız yaşam açısından çok daha iyi seçenekler var(bkz:Anadolu Üni.).
Uzun lafın kısası olay yukarıdaki 2 seçenekten hangisini seçipte geldiğinde yatıyor.
Benzer konular defalarca açıldı, bence artık neyin ne olduğunu herkes biliyor, okulu sevmedim, sevmiyorum, bu konuları gördükçe yazasım geliyor
|
|
|
|
-
Del.icio.us
-
Digg
-
Facebook
-
Furl
-
Google
-
Blink
-
Simpy
-
Spurl
-
Y! MyWeb
|
|
| | | | |