Yazar |
|
nesibe
Kayıt: 10.02.2006 |
|
tuba soruları yazarken bi yanlışlık olmuş gaiba flow chartlı olan 3. sorunun örneği chapter 4 de değil de chapter 6 nın 15. slaytında.başarılar
düzeltme için teşekkürler
kalpler bir, yetmez mi?
|
|
Yazar |
|
tuuba
Bursa
Kayıt: 22.01.2007 |
|
akgulozkan yazdi | final sınavına girenlerden ricam hangi konulara çalışmamı önerirsiniz?? (mesela vize öncesinden çıkar mı??) |
Lab örnekleri,4. ve 6. ünitenin mantığını anlamaya çalışın arkadaşlar,tabi finalde olduğu gibi vize öncesinden de çıkma ihtimali var.
Ayrıca faydalı olabilir.
http://www.iucoders.com/frm_show_topic.jsp?tid=3927
Edit:Biraz geç gördük sorunu ama....
|
|
Yazar |
|
antirunje
Kayıt: 16.11.2006 |
|
Noun verb analizi ile CRC yi anlayan biri anlatabilir mi biraz? Hatta mümkünse örnekle
Eger ac ve kimsesiz bir kopegi alip bakar ve rahata kavusturursaniz sizi isirmaz. Insan ve kopek arasindaki temel fark budur.
|
|
Yazar |
|
akgulozkan
istanbul
Kayıt: 12.12.2006 |
|
antirunje yazdi | Noun verb analizi ile CRC yi anlayan biri anlatabilir mi biraz? Hatta mümkünse örnekle |
anlatırsa tam süper olur..
|
|
Yazar |
|
akgulozkan
istanbul
Kayıt: 12.12.2006 |
|
lab çözümlerindeki RT** uzantılı dosyaları hangi programla açıyoruz
|
|
Yazar |
|
reccae
istanbul
banlandı
Kayıt: 15.02.2006 |
|
rasyonel gül
(rational rose)
insa ettigim binanin cimentosu kelâm
|
|
Yazar |
|
tuuba
Bursa
Kayıt: 22.01.2007 |
|
antirunje yazdi | Noun verb analizi ile CRC yi anlayan biri anlatabilir mi biraz? Hatta mümkünse örnekle |
Noun-Verb Analysis
Burada amaç basite indirgemek gerekirse sınıfları ve fonksiyonları bulmaktır.Noun verb analizi system specification üzerinde yapılır.System specification'da yer alan her bir cümle incelenir.
İsimler ve isim deyimleri->sınıflara
Fiiller ve fill deyimleri ->fonksiyonlara dönüşür.
ör.Noun=flight, Noun phrase=flight number, Verb=allocate, Verb phrase=verify credit card
Yeniden yazmadım,Lab 7 örneğinin içindeki word dökümanını indirip incelerseniz sınıfları kırmızıyla ,fonksiyonları maviyle göstererek çok güzel anlatmış hoca...
CRC Analysis
CRC analizin 3 temel bileşeni var=
Class name=Aday sınıfın adı
Responsibility=Sınıfın gerçekleştirdiği fonksiyonlar
Collaborator=Sınıfın fonksiyonu gerçekleştirmek için gereken bilgiyi aldığı,ilişki içinde olduğu diğer sınıf
Örneklerdeki (Lab 7,Chapter 4-slayt 30) Object think kısmı ise önkoşul gibi düşünülebilir.Lab örneğine göre
Select semester course olması için lecturer'ın verdiği kursların bilinmesi
Assign grades olması için fakültenin notlandırma sisteminin bilinmesi gerekiyor....
|
|
Yazar |
|
akgulozkan
istanbul
Kayıt: 12.12.2006 |
|
tuuba yazdi | antirunje yazdi | Noun verb analizi ile CRC yi anlayan biri anlatabilir mi biraz? Hatta mümkünse örnekle |
Noun-Verb Analysis
Burada amaç basite indirgemek gerekirse sınıfları ve fonksiyonları bulmaktır.Noun verb analizi system specification üzerinde yapılır.System specification'da yer alan her bir cümle incelenir.
İsimler ve isim deyimleri->sınıflara
Fiiller ve fill deyimleri ->fonksiyonlara dönüşür.
ör.Noun=flight, Noun phrase=flight number, Verb=allocate, Verb phrase=verify credit card
Yeniden yazmadım,Lab 7 örneğinin içindeki word dökümanını indirip incelerseniz sınıfları kırmızıyla ,fonksiyonları maviyle göstererek çok güzel anlatmış hoca...
CRC Analysis
CRC analizin 3 temel bileşeni var=
Class name=Aday sınıfın adı
Responsibility=Sınıfın gerçekleştirdiği fonksiyonlar
Collaborator=Sınıfın fonksiyonu gerçekleştirmek için gereken bilgiyi aldığı,ilişki içinde olduğu diğer sınıf
Örneklerdeki (Lab 7,Chapter 4-slayt 30) Object think kısmı ise önkoşul gibi düşünülebilir.Lab örneğine göre
Select semester course olması için lecturer'ın verdiği kursların bilinmesi
Assign grades olması için fakültenin notlandırma sisteminin bilinmesi gerekiyor....
|
teşekkürler
|
|
Yazar |
|
akgulozkan
istanbul
Kayıt: 12.12.2006 |
|
bu arada notların kapalı olacağı kesin mi???
|
|
Yazar |
|
antirunje
Kayıt: 16.11.2006 |
|
tuuba yazdi | antirunje yazdi | Noun verb analizi ile CRC yi anlayan biri anlatabilir mi biraz? Hatta mümkünse örnekle |
Noun-Verb Analysis
Burada amaç basite indirgemek gerekirse sınıfları ve fonksiyonları bulmaktır.Noun verb analizi system specification üzerinde yapılır.System specification'da yer alan her bir cümle incelenir.
İsimler ve isim deyimleri->sınıflara
Fiiller ve fill deyimleri ->fonksiyonlara dönüşür.
ör.Noun=flight, Noun phrase=flight number, Verb=allocate, Verb phrase=verify credit card
Yeniden yazmadım,Lab 7 örneğinin içindeki word dökümanını indirip incelerseniz sınıfları kırmızıyla ,fonksiyonları maviyle göstererek çok güzel anlatmış hoca...
CRC Analysis
CRC analizin 3 temel bileşeni var=
Class name=Aday sınıfın adı
Responsibility=Sınıfın gerçekleştirdiği fonksiyonlar
Collaborator=Sınıfın fonksiyonu gerçekleştirmek için gereken bilgiyi aldığı,ilişki içinde olduğu diğer sınıf
Örneklerdeki (Lab 7,Chapter 4-slayt 30) Object think kısmı ise önkoşul gibi düşünülebilir.Lab örneğine göre
Select semester course olması için lecturer'ın verdiği kursların bilinmesi
Assign grades olması için fakültenin notlandırma sisteminin bilinmesi gerekiyor....
|
Bir kez daha teşekkür ediyorum, bu filmi ne kadar çok gördüm ben. :) :)
Eger ac ve kimsesiz bir kopegi alip bakar ve rahata kavusturursaniz sizi isirmaz. Insan ve kopek arasindaki temel fark budur.
|
|
Yazar |
|
antirunje
Kayıt: 16.11.2006 |
|
Arkadaşlar şu basis path konusunu bir de size sorayım. :) Neye göre yazıyoruz onları, Mesela 6. bölümde 23. slaytta:
path 3: 1-2-3-10-11-13 mevcut
Ancak: 1-2-3-10-12-13 yok
Bunun sebebi nedir acaba?
Eger ac ve kimsesiz bir kopegi alip bakar ve rahata kavusturursaniz sizi isirmaz. Insan ve kopek arasindaki temel fark budur.
|
|
Yazar |
|
antirunje
Kayıt: 16.11.2006 |
|
Az kalsın unutuyordum, bir de gene aynı slaytta, şekilde 9. node'dan 2. node'a neden dönmüş ki?
Eger ac ve kimsesiz bir kopegi alip bakar ve rahata kavusturursaniz sizi isirmaz. Insan ve kopek arasindaki temel fark budur.
|
|
Yazar |
|
tuuba
Bursa
Kayıt: 22.01.2007 |
|
antirunje yazdi | Arkadaşlar şu basis path konusunu bir de size sorayım. :) Neye göre yazıyoruz onları, Mesela 6. bölümde 23. slaytta:
path 3: 1-2-3-10-11-13 mevcut
Ancak: 1-2-3-10-12-13 yok
Bunun sebebi nedir acaba? |
Basis path her bir durumdan yani node'dan en az bir kere geçmeyi garanti ediyor. Amaç ihtimalleri ve kompleksiteyi düşürmek. Durum böyle olunca da eğer daha önce o pathten geçilmişse tekrar geçmeye gerek kalmıyor.
1-2-3-10-12-13 olabilirdi mesela ama path-2'de 10-12-13 üzerinden geçmiş yani test edilmiş o durumlar en az bir kez. O yüzden tekrar geçmeye gerek duyulmamış. (...) ile gösterilen yerler de aynı düşünceyle zaten geçilmiş pathlerden tekrar geçmek olmasın diye ayrı bir path oluşturmamış.
Her yeni oluşturduğun path mutlaka yeni bir edge üzerinden geçmeli, eğer yeni bir edge üzerinden geçmiyorsa bunun için path oluşturmamalı.
|
|
Yazar |
|
tuuba
Bursa
Kayıt: 22.01.2007 |
|
antirunje yazdi | Az kalsın unutuyordum, bir de gene aynı slaytta, şekilde 9. node'dan 2. node'a neden dönmüş ki? |
Kodda END DO ile döngünün sonuna gelindiğinde tekrar başa dönmesi ve döngüye yeniden girip girmeyeceğine karar vermesi gerekiyor.Yani döngünün her turunda value[i]'nin -999'a eşit olup olmamasını,(2 nolu node'un gösterdiği yer)AND kısmının sol tarafını karşılaştırıyor.
|
|
Yazar |
|
antirunje
Kayıt: 16.11.2006 |
|
İyi akşamlar arkadaşlar, benim gene sorum olacak. Yoksa direkt "tuuba" mı deseydim. :)
Şimdi bu noun/verb analizi o lab dökümanındaki gibi yazdıktan sonra başka bir şey yapıyor muyuz? Şekil çizip, "multiplicity"leri göstermek gibi şeyler?
Eger ac ve kimsesiz bir kopegi alip bakar ve rahata kavusturursaniz sizi isirmaz. Insan ve kopek arasindaki temel fark budur.
|
|
|
|
-
Del.icio.us
-
Digg
-
Facebook
-
Furl
-
Google
-
Blink
-
Simpy
-
Spurl
-
Y! MyWeb
|
|
| | | | | | | | | | | |