Yazar |
|
unforgiven
Kayıt: 12.06.2008 |
|
aslında kimsenin maaşında gözümüz yok, her eve en az yoksulluk sınırı kadar aylık para girmesi lazım. ama açlık sınırı altında çalışanları düşününce bu maaşlar birazcık oha kaçıyor.
|
|
Yazar |
|
onur
Two Story Town
Kayıt: 14.01.2006 |
|
Simitci ile yatirimci arasinda bir kere dag kadar fark var.
Simitci maasli isci o gordugunuz simit arabalarinin bir sahibi var o da simitci degil.Taksici olayi gibi taksinin sahibi var taksici onun calisani.
Soforun polisin ne kadar kazandigindan cok siz ne kadar kazanabiliyorsunuz bu onemli bence.
Yeterince kalifiye misiniz kendinizi gelistirebildiniz mi ?
Soforun eline o kadar para geciyor o zaman istanbulda 80 tane dairesi olup hepsi kirada olan adamin eline gecen paraya ne diyorsunuz?
Arada sirada milliyet gibi birtakim gazetelere bakiyorum da bu kadar provokatif insanlari nefrete kine dusmanliga surukleyecek isi bos haberlerle dolu gazeteler Turkiye tarihinde gorulmemistir sanirim.
|
|
Yazar |
|
fealin
Kayıt: 30.01.2006 |
|
sadece maaş değil bir de akbilden kazandıkları para var
there is no emotion; there is peace
there is no ignorance; there is knowledge
there is no passion; there is serenity
there is no chaos; there is harmony
there is no death: there is the force
|
|
Yazar |
|
angelme
istanbul
Kayıt: 21.10.2006 |
|
üstelik çok kaba oluyorlar. Hareket saatlerine göre değil de kendi kafalarına göre kalkıyor otobüsler. En azından benim bindiğim otobüs öyle . Bir iki sefer atlıyor. Yanlış basınca dur düğmesine niye yanlış basıyorsun diye azar işitiyorum bir de :S Halk otobüsleri zaten başka bir alem . Minibüs gibi heryerde duruyorlar yani bir kaç lira fazla kazanmak için zaten ellerinden geleni yapıyorlar
|
|
Yazar |
|
ibrahims
ıstanbul
Kayıt: 14.12.2007 |
|
Ben de otobüs şoförlerinin fazla maaş aldığını düşünüyodum ama bugün bindiğim otobüste tinercimi balicimi bilmem neci birinin şoförün kolunda kocaman bir bıçak darbesi açtığını görünce
bişey diyemiyorum bu işte tehlike de varmış
Hak ediylar bu maaşı :)
|
|
Yazar |
|
clairvoyant
Antalya
Kayıt: 05.05.2006 |
|
ibrahims yazdi | Ben de otobüs şoförlerinin fazla maaş aldığını düşünüyodum ama bugün bindiğim otobüste tinercimi balicimi bilmem neci birinin şoförün kolunda kocaman bir bıçak darbesi açtığını görünce
bişey diyemiyorum bu işte tehlike de varmış
Hak ediylar bu maaşı :) |
Sen bir Tuzla'daki tersanelere uğra istersen. Ya da sıradan bir kağıt fabrikasına. Ben bir aile çay bahçesinde müzisyenlik yapan adama tabanca doğrultulduğunu gördüm. Sokaktaki tehlike herkes için geçerli.
Tabii ki bu maaşı hak ediyorlar, fakat bu ülkede hak ettiğini alamayanlar çoğunlukta olduğu için bu tür tepkiler ortaya çıkıyor.
Let`s make this world a better place to live !
|
|
Yazar |
|
reccae
istanbul
banlandı
Kayıt: 15.02.2006 |
|
niyeyse bu tür konular forumda annında dallanıp budaklanıyor alakasız yerlere gidiyor. cevap yazcam ama kimin mesajına ?
herkes apayrı konulardan bahsediyor.
vorhan yazdi
maaşlar net maaşlar ama bu maaşı almak için biraz kıdem bir kaç çocuk ve diğer sosyal yardımlardan faydalanmak gerekiyor.
| Hayatta en kötü meslek şoförlük.Ne gündüzün belli ne gecen.O kadar eziyete az bile bu aldıkları para. |
gazetelerde servis şoförü ilanları vardır. telefon edip sorsana ne kadar maaş veriyorlar.
fastman yazdi | olayı sadece maaşa endexlemeyin. hayatta saygınlık ta çok önemlidir. Ayrıca mesleğinizdeki gelişime açıklık ta çok önemlidir. bir bilgisayar mühendisi işinde başarılı olursa çok daha iyi kazanabilir, şirketinde yönetici olabilir hatta kendi şirketini kurabilir. Ama mesleğinde başarılı hangi şoför Formula 1e çıkabilir?:):) |
formulaya ara verip biraz kamyon yarışı izlesene fastman
bu adamların maaşı çok yüksek değil. yani yaşamak için gereken para bu. ama sorun şu ki herkes alamıyorken neden ibb çalışanları alabiliyor bu parayı, bu arkadaşların ayrıcalıkları nedir. hakkari belediyesi niye bu maaşı veremiyor. tepkimiz maaşa değil eşitsizliğe.
insa ettigim binanin cimentosu kelâm
|
|
Yazar |
|
ataryemez
Ankara
Kayıt: 18.06.2007 |
|
reccae yazdi |
bu adamların maaşı çok yüksek değil. yani yaşamak için gereken para bu. ama sorun şu ki herkes alamıyorken neden ibb çalışanları alabiliyor bu parayı, bu arkadaşların ayrıcalıkları nedir. hakkari belediyesi niye bu maaşı veremiyor. tepkimiz maaşa değil eşitsizliğe. |
hakkarideki geçim koşulları ile burdaki geçim koşulları aynı değil ki zaten eşdeğer sayılacak iki şehirde yaşamıyorlar ki eşitsizlikten bahsedesin. hakkari belediyesinin yatırımlarıyla ibb nin ki de aynı olmaz sanırım.gelir gider açısından filan bakarsak olaya. ibb şoförü olmak kolay iş değil aldığı maaşı da hakediyor mudur haketmiyor mudur o Allah'ın takdiri ben bilemem ama işin zor iş olduğu kesin. maaşa bakarsak da istanbul da çok da abartılacak bir değer değil.
ayrıca okumak ayrıcalık mıdır değil midir o da tartışılır. biraz ne okuduğunuza ve kendinizi nasıl yetiştirdiğinize bağlı bu durum. okumayı boşa görüp, hergün aynı direksiyonu sallayıp aynı güzergahta gitmeyi isteyenler de vardır eminim.
saygılar
every man dies, not every man really lives
|
|
Yazar |
|
simavli
SIMAV
Kayıt: 30.12.2007 |
|
O gazetelerde yazılanlar brüt maaş. İşsizlik vrgisi, sigorta yok bilmem ne derken ellerine geçen para 1.500 TL yi bile bulmuyo. Benim dayı oğlu iett şoförü. Herkes kafasına göre bişey söylüyo. Aldıkları bu maaş az bile.
Maaşları geç yatıyo, hiç zamanında yatmıyo. Adamlar ne kirasını zamanında verebiliyo ne de kredisini zamanında ödeyebiliyo. Geçenlerde bu yüzden eylem yaptılar. Topbaş bunu gururuna yedirememiş olacak ki zam yaptık dedi, noldu herkes bu sefer şoförlere yüklenmeye başladı. Neymiş 2000 küsür maaş alıyorlarmış. halbuki aldıkları para 1.300 1.400..
Hem o kadar alsalar ne olacakki kim çeker hergün onca insanın dırdırını. Kim bi hafta sabahın 3 ünde 4 ünde kalkıp gider, öteki hafta gecenin 1 inde 2 sinde evine gelir.Geçen yüzyıldan kalma arabalar arıza çıkarır o dert öteki yandan. Adamda psikoloji mi kalır. Tamam bazı cins şoförlerde var tabi insanı sinir eden ama genellememek lazım.
Onlar zaten o parayı almıyo ama o miktarı hakediyorlar bence.
EFE
|
|
Yazar |
|
simavli
SIMAV
Kayıt: 30.12.2007 |
|
Birde akbilden kazandıkları var değil mi? Unutma kardeşim akbilini, yanından ayırma. Adam senin işini görüyo orda. Bi yandan arabayla uğraşırken bi yandan senle uğraşmak zorunda değil ki adam. Madem para kaptırmak istemiyorsun boş bırakma akbilini.
EFE
|
|
Yazar |
|
neurorebel
Kayıt: 15.08.2007 |
|
okumak insanın kendine yakışanı giymesidir.
Do weird and difficult things.
|
|
Yazar |
|
kottak
Los Angeles
Kayıt: 01.09.2008 |
|
simavli yazdi | Birde akbilden kazandıkları var değil mi? Unutma kardeşim akbilini, yanından ayırma. Adam senin işini görüyo orda. Bi yandan arabayla uğraşırken bi yandan senle uğraşmak zorunda değil ki adam. Madem para kaptırmak istemiyorsun boş bırakma akbilini. |
Görmesin kardeşim şöför benim işimi, direksiyon sallasın, duraklarda durup kapılar açsın yeterli. Şöföler vatandaş yerine akbil basmak mecburiyetinde değil. Ne kadar kazandıkları umrumda değil ama bu konuda gösterdikleri tutum yüzünden otobüs seferleri aksıyor. Ve şöförler vatandaş yerine akbil basma işini bırakmadıkça bu millet akbilini her yerde unutabilir. Şöförler şu işi bıraksın bak gör o zaman üzerinde akbil taşıyanların oranlar nasıl artıyor. Arka kapıdan para gönderip üstünü bekleyenler bile var, yuh artık ya dolmuş mu bu!!! Bu işten şöför ve akbilsiz vatandaşın yararlanıyor. Peki ya otobüsteki ve hat üzerindeki duraklarda bekleyen yüzlerce vatandaşın hakkı ne olacak? 5 ila 30 dakika geç kalıyor millet işine gücüne sırf yolcu yerine akbil basab şöförler yüzünden. Ben istemem gerekirse akbilimi unuttuğumda dolmuşa binerim ya da yolda kalırım ama benim yüzümden devlet işinin aksamasına razı olamam.
dont worry, im gone...
|
|
Yazar |
|
ataryemez
Ankara
Kayıt: 18.06.2007 |
|
kottak yazdi | simavli yazdi | Birde akbilden kazandıkları var değil mi? Unutma kardeşim akbilini, yanından ayırma. Adam senin işini görüyo orda. Bi yandan arabayla uğraşırken bi yandan senle uğraşmak zorunda değil ki adam. Madem para kaptırmak istemiyorsun boş bırakma akbilini. |
Görmesin kardeşim şöför benim işimi, direksiyon sallasın, duraklarda durup kapılar açsın yeterli. Şöföler vatandaş yerine akbil basmak mecburiyetinde değil. Ne kadar kazandıkları umrumda değil ama bu konuda gösterdikleri tutum yüzünden otobüs seferleri aksıyor. Ve şöförler vatandaş yerine akbil basma işini bırakmadıkça bu millet akbilini her yerde unutabilir. Şöförler şu işi bıraksın bak gör o zaman üzerinde akbil taşıyanların oranlar nasıl artıyor. Arka kapıdan para gönderip üstünü bekleyenler bile var, yuh artık ya dolmuş mu bu!!! Bu işten şöför ve akbilsiz vatandaşın yararlanıyor. Peki ya otobüsteki ve hat üzerindeki duraklarda bekleyen yüzlerce vatandaşın hakkı ne olacak? 5 ila 30 dakika geç kalıyor millet işine gücüne sırf yolcu yerine akbil basab şöförler yüzünden. Ben istemem gerekirse akbilimi unuttuğumda dolmuşa binerim ya da yolda kalırım ama benim yüzümden devlet işinin aksamasına razı olamam. |
yanlış anlama ama otobüsleri kullanan herkes istanbullu değil. şehir dışından gelip akbili olmayanlar da varve bildiğim kadarıyla bilet olayı bitti.adama 3 fırsat ya ödo ya dolmuş(ki dolmuşlar hakkaten dolmuş!) yahut da akbili olan iett otobüsü kullanacak.sırf bu insanlar için soförlerin akbil taşımasına laf demeye hakkın yok.
ayrıca akbilin basım avantajını hesaba katarsak bir istanbul sakininin akbilini unutmaması gerekir ancak evden çıktı ve akbilini unuttu diyelim işi de acele akbili soförden alıp basması eve dönüp akbil almasından daha kolay, ne yapsın bu adam bi kerecik unuttu diye yolda mı kalsın?
iett soförleri akbil taşısın ona asla lafım yok.ancak hele iki tane daha yolcu alayım diye bir durakta 10 dk bekleyen öho lar var.onları görünce iett soföründeki akbil yüzünden geçen 5dk hiç de fazla değil.ayrıca hangi hatlar akbil kullanan soförler yüzünden aksamış ki?bu kadar basit şeylerin hesabını yapmayın arkadaşım.5-10 akbil basmakla devlet işi aksamaz, devlet soföre akbil kullandırıyorsa bunun hesabını yapmıştır bence(bir ara yasaklanmıştı ve trafik çilesi ile otobüslerdeki doluluk aynıydı neredeyse)
saygılarımla
every man dies, not every man really lives
|
|
Yazar |
|
clairvoyant
Antalya
Kayıt: 05.05.2006 |
|
ataryemez yazdi | .....
iett soförleri akbil taşısın ona asla lafım yok.ancak hele iki tane daha yolcu alayım diye bir durakta 10 dk bekleyen öho lar var.onları görünce iett soföründeki akbil yüzünden geçen 5dk hiç de fazla değil.ayrıca hangi hatlar akbil kullanan soförler yüzünden aksamış ki?bu kadar basit şeylerin hesabını yapmayın arkadaşım.5-10 akbil basmakla devlet işi aksamaz, devlet soföre akbil kullandırıyorsa bunun hesabını yapmıştır bence(bir ara yasaklanmıştı ve trafik çilesi ile otobüslerdeki doluluk aynıydı neredeyse) |
Şu lanet şehirde haftada en az 30 saatini yollarda geçiren biri olarak şunları söyleyebilirim;
1- Eğer en az 2 araca biniyorsanız 5 dakika oyalanmanın bile önemi çok büyük; bir sonraki aracı kaçırabilirsiniz, vapuru (15 dk) ya da deniz otobüsünü (30 dk) kaçırabilirsiniz, 10 dakikalık oyalanma yüzünden trafik sıkışklığına kalabiliyorsunuz (20-50 dk). Bunlar "basit şeylerin hesabı" değil.
2- ÖHO şöförlerinin yaptığı hatalar nedeniyle İETT şöförlerinin yaptığı hatalara şükredilmez, herkes görevini en iyi şekilde yapmalı.
3- Şöförün akbili nedeniyle aksayan hatlara her gün şahit oluyorum. Metrobüs hattında bile 22 dakikalık yol yoğun olmayan saatlerde 25-28 dakika arasında tamamlanıyor (nesi var bunun diyenler mesajımın başına dönüp yeniden okusun). Ayrıca bir seferde basılan akbil sayısı 5-10 değil, 20-30 oluyor genelde (bazı hatlarda 40-50). Şehir içi ulaşım (özellikle büyük şehirlerde) zamanlama açısından ciddi bir devlet işidir. Bu konuda yöneticilerin 50 yıl geriden gelmesi ve halkın da ezilmeye alışmış olması nedeniyle önemsiz bir işmiş gibi görünüyor.
4- Bazı konularda düzenlerin sağlanması için katı kurallar uygulanmalıdır. Nasıl ki paso tarhi dolan bir öğrencinin elinden pasosu alınabiliyorsa, akbili olmayan vatanadaş da yerine şöför dışında biri basmadığı takdirde otobüse alınmayabilir. Burada özellikle İstanbullu olmayanlar için biletin önemi büyüyor, keşke kaldırılmasaydı ya da akbile alternatifler üretilseydi ya da ne bileyim bazı seferleri akbilsiz vatandaşlar için ayırabilirler. Ben geçen senelerde yolcu yerine akbil basan ama paso tarihi 1 gün geçmiş olan öğrenciyi otobüsten atmak isteyen bir şöförle yaka paça kavga ettim. Adam (çift biletli hatta) ben akbil bastıktan sonra kaba bir dille "senin pasonun tarihi geçti, bana 2 bilet parası vereceksin" ben de "al sana bilet parası" dedim vs vs...
Let`s make this world a better place to live !
|
|
Yazar |
|
mmt
Kayıt: 22.01.2006 |
|
Çok ilginç yahu. Şurada yazılanlara inanamadım. "İETT şoförü bilmemnekadar maaş alıyormuş, biz niye okuyormuşuz?!"
Yahu şu yukarıdaki cümleyi hakikaten içinden gelerek, düşünüp taşınıp da vardığın bir sonuç olarak mı yazdın? Ya çok ağır bir geyik dönüyor ve ben anlamıyorum. Yahut durum şu ki: Bu kadar odun olunur!
E git okuma birader. Bunları anlamıyorum, "lan şu meslek şöyle, biz niye okuyoruz", "olm bu meslek şöyle biz niye okuyoruz". Yahu kardeşim okumayacaksan afedersin .... git. Etraftaki saf zekaları saçma sapan denklemlerinle bulandırma.
Şu kadar yazdım hala içimdeki o "şey" bir nebze olsun dinmedi, cevap verebilmiş hissetmiyorum kendimi. Allah allah. Şu cümleye ne denir? "iett şoförü 2600 maaş alıyor, biz niye okuyoruz?".
Adam ister haklı ister haksız bir para kazanıyor. Çalışan başkası, parayı veren başkası, seni rahatsız eden nedir? (başka bir kullanımı var bunun ama neyse)
Neyle uğraşıyorum ki, ne anlatmaya çalışıyorum ki.
|
|
|
|
-
Del.icio.us
-
Digg
-
Facebook
-
Furl
-
Google
-
Blink
-
Simpy
-
Spurl
-
Y! MyWeb
|
|
| | | | | | | | | | | |