Yazar |
|
krykts
Kayıt: 14.01.2006 |
|
merhaba arkadaşlar,
konuyu okudum ve dayanamadım..tecrübelerimi paylaşmak istedim..08 yazında 2 senelik kayıpla okulu bitirdim(çok şükür)..dönüp arkama baktığımda küfür etmekten başka bişey gelmiyor içimden bu okula..şimdi bazılarınız
-hayır olamaz okulumuzu seviyoruz...
-okulumuzdaki sistemi değiştirebiliriz..
-hocalarla toplantılar yapalım dertlerimiz anlatalım mutlaka bizi dinlerler...
gibi seyler söyliyebilirler saygım sonsuz ama bosuna ugrasmayın derim..naciz fikirlerimi söliim simdi..
-sınavlara bosuna calısmayın bikac ders haric calısma hayatınızda hic bi işe yaramıcak..c,c++,veri tabanı derslerine özen gosterebilirsiinz..
-okulu zamanında bitirin..eee sınavlara calısmadan nası bitircez derseniz kopya cekin kardesim..
-simdi bu yazdıklarım banlanıcak buyuk ihtimalle okuyan okur..
-dediğim gibi arkadaslar ilerde hicbi işinize yaramıcak ve hocaların finallerde efsaneler yarattığı bazı dersler var..finallerde sınıfın %90ının F aldığı dersleri bilirim isim vermicem kesinlikle anlıyan anlamıstır zaten...he işte bu derslere bosuna calısmayın bi cekilde kopya cekin gecin dersi..zaten 2-3 hafta sonra o calıstıklarınızın %10u bile kalmıcak aklınızda..
-projelere gelince yine bazı derslerin projeleri sizin gelisiminiz icin cok faydalı oluyor bunları mutlaka ama mutlaka kendiniz yapın. ama bazı derslerin cok agır ve aynı zamanda cok gereksiz ödev ve projeleri oluyor...bunlar icinde bosuna zaman harcamayın internetten indirin ,paranız varsa parayla yaptırın birisine ugrastıgınıza degmez....
-3. ve 4. sınıflarda parttime bi yerde calısın..bi yazılım evinde cay getirip goturseniz bile mutlaka calısın..okula gitmekten kesinlikle daha faydalı olcaktır size...
-simdi yine diceksiniz ee okula gitmeden sınavları nası geccez bidaha söyluorum kopya cekin ama yanlıs anlamayın ilerde işinize yarıyacagını dusundugunuz derslerden kesinlikle hayır....sadece gereksiz olanlardan...
-bi söz vardır "dünya yıkık bi köprü onu tamir etmeye çalısmayın sadece karsı tarafa gecmeye bakın" işte dunyayı silin yerine "İ.Ü. Bilg Müh." yazın.. bosuna bölümü adam etcez diye yırtınmayın okulu uzatmadan bitirmeye çalısın..
hepinizie kolay gele...enseyide fazla karartmayın bi şekilde bitio okul...örnek ben...
dip not: bilim adamı olcam ben diyenler varsa yazdıklarımı dikkate almasın
|
|
Yazar |
|
akgulozkan
istanbul
Kayıt: 12.12.2006 |
|
sorun piyasanın ihtiyacına göre mühendis yetiştirememek.. Ama bana kalırsa üniversite gereken eğitimi veriyor. Sorun piyasanın bayağılaşması bundan emin olabilirsiniz..
|
|
Yazar |
|
orhan
istanbul
admin
Kayıt: 17.11.2005 |
|
akgulozkan yazdi | sorun piyasanın ihtiyacına göre mühendis yetiştirememek.. Ama bana kalırsa üniversite gereken eğitimi veriyor. Sorun piyasanın bayağılaşması bundan emin olabilirsiniz.. |
piyasaya mühendis yetiştirilmez. üniversiteden bahsediyoruz patates tarlasından değil.
N/A
|
|
Yazar |
|
blackout
Kayıt: 11.12.2008 |
|
akgulozkan yazdi | dostum bana söylemiyosundur umarım bunları :) yok canım söylemezsin senle dağıtıcaktık hani |
Şarkının konu içindeki anlamına bakarsak sana olmadığı ortada. Fakat siyasi çerçevede sana da bana da laf var orası ayrı...
Dağıtırız yakında, ucuza mazot sipariş ettim...
|
|
Yazar |
|
ceeo
Kayıt: 21.01.2006 |
|
Sorun ne basit ne de çözümsüz
aklıma gelenlerden bazıları;
Sorunlar;
1- üniversite-sanayi entegrasyonu olmayışı (örn: Reel uygulaması olan, şirketler için üretilen proje oluşturulmaması )
2- hocalarımızın çalışma hayatındaki talepleri iyi bilmeyişi ( sektörle ilgili fuar takibini yapmamaları sektördeki şirketlerin patronları ile ilişki kurmama/kuramamaları - bilişim derneği gibi derneklerin faaliyetlerinde bulunmamaları öğrencileri yönlendirmemeleri )
üniversitenin genel politikalarında mühendislik dallarının geride bırakılması
3- akademik kadro yetersizliği ( örn: asistanların araştırmalardan ziyade hocaların ders yükünden dolayı derslere girmeleri )
iyi organize olamamış akademik kadro ( hoca asistan ilişkilerindeki kopukluk - proaktif çözümcül takım halinene gelememeleri )
4- iyi yönetilemeyen öğrenci-akademik kadro ilişkileri ( danışman hoca kavramının ders kaydını yapan öğrencilerin ders kayıtlarına imza atma işinin dışına çıkmamış olması )
5 -öğrenci ilişkilerinin etkin olmayışı öğrenci beklentileri-şikayetleri yönetilememesi ( öğrencilerinin şikayetleri veya beklentilerinin tespit eden akademik kadro düzeyinde çözümler üreten olumlu/olumsuz öğrencileri bilgilendiren kişi-kişiler olmayışı
6- donanımsal eksiklikler ( kök neden: finansal eksiklikler )
7- öğrenci tarafındaki umutsuzluk iyileştirme, beklentilerini eksiklerini gidermekten ziyade üniversiteden kurtulma çabası
8- etkinliklerden uzak kalan öğrenci kitlesinin çokluğu
bana garip gelen bir vaka: üniversitenin, bilg müh konusuna giren donanımsal ve yazılımsal ihtiyaçları var Mesela mediko sosyal hizmetini dışarıdan bir özel hastaneden alsa bizim üniversitemiz haline gülmezler mi "yahu senin üniversitende tıp fakülteleri var nasıl sen dışarıdan alırsın bu hizmeti" demezler mi? Ama ne hikmetse üniversitenin finans kaynakları üniversitenin bilişim ihtiyaçları ( yazılım donanım vb.. ) için dışarıdaki şirketlere akıyor. bunun yerine bölüme bu parayı verseler öğrenci-akademik kadro işbiriliği ile canavar gibi projeler üretilmez mi ihtiyaçlar giderilemez mi her neyse...
|
|
Yazar |
|
ceeo
Kayıt: 21.01.2006 |
|
bilgisayar mimarı projesini hocaya
yarın
kaçta
nerde
teslim edecez yardımcı olabilirseniz sevinirim.
|
|
Yazar |
|
akgulozkan
istanbul
Kayıt: 12.12.2006 |
|
orhan yazdi | akgulozkan yazdi | sorun piyasanın ihtiyacına göre mühendis yetiştirememek.. Ama bana kalırsa üniversite gereken eğitimi veriyor. Sorun piyasanın bayağılaşması bundan emin olabilirsiniz.. |
piyasaya mühendis yetiştirilmez. üniversiteden bahsediyoruz patates tarlasından değil. |
demeye çalıştığımda o zaten orhan admin.. Piyasanın ihtiyacı programcıysa, bilgisayar mühendiseleri programcı gibi yetiştirilmemeli.. Uluslararası standartları takip etmek gerekiyor.. Zaten türkiye de ne doğru ki ???
|
|
|
|
-
Del.icio.us
-
Digg
-
Facebook
-
Furl
-
Google
-
Blink
-
Simpy
-
Spurl
-
Y! MyWeb
|
|
| | | |