Konuyu görüntüle
IUCODERS FORUM > Duyurular > Okul ile ilgili > Bilgisayar Grafikleri Final S?nav?
Yazar
ssakinmaz


avatar
Istanbul
Kayıt: 20.01.2006
13.06.2006-21:47 #7769
Arkadaşlar geçen sene ne tip sorular çıktı finalde hatırlayan varsa yazabilir mi?





Zoru severim, imkans?z vakit al?r..




Yazar
elene


avatar

banlandı
Kayıt: 25.05.2006
14.06.2006-20:30 #7774
arkadaslar herkese merhaba. bilgisayar grafikleri sinavinda opengl'den sorular gelecekmiş sanirim. hoca'nın bu sene opengl'de neler yaptigini bilen var mi? ya da opengl ile ilgili derste yaptiklarini indirebileceğim bir adres var mi? yardimci olursaniz sevinirim.

bir de geçen senelerde çıkan opengl sorusunu da cevaplayan olursa çok büyük iyilik yapmiş olur. hoca, büyük ihtimal ya aynisini ya da çok benzerini sorabilir bu sorunun.

----
i)opengl'de veri tipleri, fonksyionları ve sabitlerin sözdizimsel (sentatik) gösterimi farklıdır. bunları nasıl ayırtdilebileceğini gösterin.

ii) (35,10) ve (40,15) noktalarından geçen doğruyu nasıl simgeleriz? (gl-lines fonksiyonu kullanılır)

iii)(10.0, 15.0, 25.0) (25.0, 25.0, 45.0= ve (20.0, 10.0, 25.0) noktalarından geçen doğruları gl_lines_Strip fonksiyonu ile tanımlasaydik nasil bir görüntü elde edilecekti?

herkese kolay gelsin.





Yazar
ender


avatar
iskenderun
Kayıt: 14.01.2006
15.06.2006-00:45 #7779
aşağıdaki soru 3.ödevin son sorusu..
3.ödevi yapan biri bu sorunun çözümünü kabaca anlatabilir mi? 4 nokta vermiş orda onu nasıl kullanacaz..diğer sorulardan farkı bu 4 noktanın verilmesi..kafam karıştıd oh

P(0,0,0), Q(1,0,0) R(1,0,-1), S(0,0,-1) noktalarından geçen alt taban üzerine oluşturulan
birim küpe z ekseni boyunca sonlu bir noktadan bakılmaktadır. Bu şekli y ekseni
etrafında 60 derece döndürdükten sonra (şeklin sol tarafını açığa çıkaran dönüşümdür), y
ekseni yönünde 2 birim yer değiştirin (şeklin alt yüzü açığa çıkaran dönüşümdür). Daha
sonra (0, 0, 2.5) noktasından bakarak z=0 düzlemine izdüşürün.Dönüşümden sonra şeklin
koordinatlarını ve bu perspektif izdüşüm sonunda elde edilecek kaybolan noktaları
hesaplayın.







Yazar
ender


avatar
iskenderun
Kayıt: 14.01.2006
15.06.2006-00:54 #7780
elene yazdi
 
arkadaslar herkese merhaba. bilgisayar grafikleri sinavinda opengl'den sorular gelecekmiş sanirim. hoca'nın bu sene opengl'de neler yaptigini bilen var mi? ya da opengl ile ilgili derste yaptiklarini indirebileceğim bir adres var mi? yardimci olursaniz sevinirim.

bir de geçen senelerde çıkan opengl sorusunu da cevaplayan olursa çok büyük iyilik yapmiş olur. hoca, büyük ihtimal ya aynisini ya da çok benzerini sorabilir bu sorunun.

----
i)opengl'de veri tipleri, fonksyionları ve sabitlerin sözdizimsel (sentatik) gösterimi farklıdır. bunları nasıl ayırtdilebileceğini gösterin.

ii) (35,10) ve (40,15) noktalarından geçen doğruyu nasıl simgeleriz? (gl-lines fonksiyonu kullanılır)

iii)(10.0, 15.0, 25.0) (25.0, 25.0, 45.0= ve (20.0, 10.0, 25.0) noktalarından geçen doğruları gl_lines_Strip fonksiyonu ile tanımlasaydik nasil bir görüntü elde edilecekti?

herkese kolay gelsin.


bu verdiğn soruyu geçen sene finalde değil de vizede sormuş..(Bu arada 22.5 puanmış Erman doğru hatırlıyorum:))..ama benzer sorabilir bilemiyoruz ne soracağını ben sana opengl ile ilgili pdfnin linkini vereyim:http://www.hemenpaylas.com/download/964640/BilgisayarGrafik-iu-2.pdf.html







Yazar
sultan


avatar
denizli
Kayıt: 09.06.2006
15.06.2006-01:00 #7781
ender yazdi
 
aşağıdaki soru 3.ödevin son sorusu..
3.ödevi yapan biri bu sorunun çözümünü kabaca anlatabilir mi? 4 nokta vermiş orda onu nasıl kullanacaz..diğer sorulardan farkı bu 4 noktanın verilmesi..kafam karıştıd oh

P(0,0,0), Q(1,0,0) R(1,0,-1), S(0,0,-1) noktalarından geçen alt taban üzerine oluşturulan
birim küpe vs vs..


burda verilen noktaların tek amacı kübün diğer noktalarını bulabilmek.. başka bi işlevi yok.. tabanı bu noktalar oluşturuyor,geri kalan noktaları buna göre bulacaksın sadece smug






Yazar
ender


avatar
iskenderun
Kayıt: 14.01.2006
15.06.2006-01:19 #7782
sultan yazdi
 
ender yazdi
 
aşağıdaki soru 3.ödevin son sorusu..
3.ödevi yapan biri bu sorunun çözümünü kabaca anlatabilir mi? 4 nokta vermiş orda onu nasıl kullanacaz..diğer sorulardan farkı bu 4 noktanın verilmesi..kafam karıştıd oh

P(0,0,0), Q(1,0,0) R(1,0,-1), S(0,0,-1) noktalarından geçen alt taban üzerine oluşturulan
birim küpe vs vs..


burda verilen noktaların tek amacı kübün diğer noktalarını bulabilmek.. başka bi işlevi yok.. tabanı bu noktalar oluşturuyor,geri kalan noktaları buna göre bulacaksın sadece smug


ya biz perspektif izdüşümü kullanırken kübün noktalarının matrisini kullanmıyoruz..o zaman bu noktalarla işimiz yok mu diosun??confused







Yazar
sultan


avatar
denizli
Kayıt: 09.06.2006
15.06.2006-01:23 #7783
o soruda şeklin son koordinatlarını istediği için vermiş noktaları.. yoksa gerek yok..






Yazar
ender


avatar
iskenderun
Kayıt: 14.01.2006
15.06.2006-01:32 #7784
sultan yazdi
 
o soruda şeklin son koordinatlarını istediği için vermiş noktaları.. yoksa gerek yok..



ok saolpraying soruda kordinatları istediğini dikkat etmemişim..

bu arada geçen sene vizedeki opengl sorusunun 1 ve 2.şıkkını pdf de bulmak mümkün..Fakat 3.şıkkı olan GL_LINE_STRIP ile o noktaları nasıl tanımlayacağız?d oh nette de bulamadım strip ile ilgili bir örnek..







Yazar
ali


avatar
istanbul
admin
Kayıt: 04.01.2006
15.06.2006-02:05 #7785
ender yazdi
 
sultan yazdi
 
o soruda şeklin son koordinatlarını istediği için vermiş noktaları.. yoksa gerek yok..



ok saolpraying soruda kordinatları istediğini dikkat etmemişim..

bu arada geçen sene vizedeki opengl sorusunun 1 ve 2.şıkkını pdf de bulmak mümkün..Fakat 3.şıkkı olan GL_LINE_STRIP ile o noktaları nasıl tanımlayacağız?d oh nette de bulamadım strip ile ilgili bir örnek..


yaw bu sorular nerde , codersdakiler uçtu malum





free software is a matter of liberty, not price. to understand the concept, you should think of free speech, not free beer.
Yazar
ender


avatar
iskenderun
Kayıt: 14.01.2006
15.06.2006-02:15 #7786
ali yazdi
 
ender yazdi
 
sultan yazdi
 
o soruda şeklin son koordinatlarını istediği için vermiş noktaları.. yoksa gerek yok..



ok saolpraying soruda kordinatları istediğini dikkat etmemişim..

bu arada geçen sene vizedeki opengl sorusunun 1 ve 2.şıkkını pdf de bulmak mümkün..Fakat 3.şıkkı olan GL_LINE_STRIP ile o noktaları nasıl tanımlayacağız?d oh nette de bulamadım strip ile ilgili bir örnek..


yaw bu sorular nerde , codersdakiler uçtu malum


abi şu olduğumuz sayfa da üst tarafa bakbiggrinbiggrin







Yazar
ali


avatar
istanbul
admin
Kayıt: 04.01.2006
15.06.2006-02:19 #7787
ender yazdi
 
ali yazdi
 

yaw bu sorular nerde , codersdakiler uçtu malum


abi şu olduğumuz sayfa da üst tarafa bakbiggrinbiggrin



bu sınavlar bana yaramıyo beat up

olaya bak yaw görmüyoz , neyse saolasın ender





free software is a matter of liberty, not price. to understand the concept, you should think of free speech, not free beer.
Yazar
ender


avatar
iskenderun
Kayıt: 14.01.2006
15.06.2006-02:35 #7788
ali yazdi
 
ender yazdi
 
ali yazdi
 

yaw bu sorular nerde , codersdakiler uçtu malum


abi şu olduğumuz sayfa da üst tarafa bakbiggrinbiggrin



bu sınavlar bana yaramıyo beat up

olaya bak yaw görmüyoz , neyse saolasın ender


biggrinbiggrinok..

arkadaşlar bi de şu DDA algoritmaları ve Clipping Algoritmalarından nasıl soru gelebilir ki??







1 2
Del.icio.us
Digg
Facebook
Furl
Google
Blink
Simpy
Spurl
Y! MyWeb