Yazar |
|
ssakinmaz
Istanbul
Kayıt: 20.01.2006 |
|
Arkadaşlar geçen sene ne tip sorular çıktı finalde hatırlayan varsa yazabilir mi?
Zoru severim, imkans?z vakit al?r..
|
|
Yazar |
|
elene
banlandı
Kayıt: 25.05.2006 |
|
arkadaslar herkese merhaba. bilgisayar grafikleri sinavinda opengl'den sorular gelecekmiş sanirim. hoca'nın bu sene opengl'de neler yaptigini bilen var mi? ya da opengl ile ilgili derste yaptiklarini indirebileceğim bir adres var mi? yardimci olursaniz sevinirim.
bir de geçen senelerde çıkan opengl sorusunu da cevaplayan olursa çok büyük iyilik yapmiş olur. hoca, büyük ihtimal ya aynisini ya da çok benzerini sorabilir bu sorunun.
----
i)opengl'de veri tipleri, fonksyionları ve sabitlerin sözdizimsel (sentatik) gösterimi farklıdır. bunları nasıl ayırtdilebileceğini gösterin.
ii) (35,10) ve (40,15) noktalarından geçen doğruyu nasıl simgeleriz? (gl-lines fonksiyonu kullanılır)
iii)(10.0, 15.0, 25.0) (25.0, 25.0, 45.0= ve (20.0, 10.0, 25.0) noktalarından geçen doğruları gl_lines_Strip fonksiyonu ile tanımlasaydik nasil bir görüntü elde edilecekti?
herkese kolay gelsin.
|
|
Yazar |
|
ender
iskenderun
Kayıt: 14.01.2006 |
|
aşağıdaki soru 3.ödevin son sorusu..
3.ödevi yapan biri bu sorunun çözümünü kabaca anlatabilir mi? 4 nokta vermiş orda onu nasıl kullanacaz..diğer sorulardan farkı bu 4 noktanın verilmesi..kafam karıştı
P(0,0,0), Q(1,0,0) R(1,0,-1), S(0,0,-1) noktalarından geçen alt taban üzerine oluşturulan
birim küpe z ekseni boyunca sonlu bir noktadan bakılmaktadır. Bu şekli y ekseni
etrafında 60 derece döndürdükten sonra (şeklin sol tarafını açığa çıkaran dönüşümdür), y
ekseni yönünde 2 birim yer değiştirin (şeklin alt yüzü açığa çıkaran dönüşümdür). Daha
sonra (0, 0, 2.5) noktasından bakarak z=0 düzlemine izdüşürün.Dönüşümden sonra şeklin
koordinatlarını ve bu perspektif izdüşüm sonunda elde edilecek kaybolan noktaları
hesaplayın.
|
|
Yazar |
|
ender
iskenderun
Kayıt: 14.01.2006 |
|
elene yazdi | arkadaslar herkese merhaba. bilgisayar grafikleri sinavinda opengl'den sorular gelecekmiş sanirim. hoca'nın bu sene opengl'de neler yaptigini bilen var mi? ya da opengl ile ilgili derste yaptiklarini indirebileceğim bir adres var mi? yardimci olursaniz sevinirim.
bir de geçen senelerde çıkan opengl sorusunu da cevaplayan olursa çok büyük iyilik yapmiş olur. hoca, büyük ihtimal ya aynisini ya da çok benzerini sorabilir bu sorunun.
----
i)opengl'de veri tipleri, fonksyionları ve sabitlerin sözdizimsel (sentatik) gösterimi farklıdır. bunları nasıl ayırtdilebileceğini gösterin.
ii) (35,10) ve (40,15) noktalarından geçen doğruyu nasıl simgeleriz? (gl-lines fonksiyonu kullanılır)
iii)(10.0, 15.0, 25.0) (25.0, 25.0, 45.0= ve (20.0, 10.0, 25.0) noktalarından geçen doğruları gl_lines_Strip fonksiyonu ile tanımlasaydik nasil bir görüntü elde edilecekti?
herkese kolay gelsin. |
bu verdiğn soruyu geçen sene finalde değil de vizede sormuş..(Bu arada 22.5 puanmış Erman doğru hatırlıyorum:))..ama benzer sorabilir bilemiyoruz ne soracağını ben sana opengl ile ilgili pdfnin linkini vereyim:http://www.hemenpaylas.com/download/964640/BilgisayarGrafik-iu-2.pdf.html
|
|
Yazar |
|
sultan
denizli
Kayıt: 09.06.2006 |
|
ender yazdi | aşağıdaki soru 3.ödevin son sorusu..
3.ödevi yapan biri bu sorunun çözümünü kabaca anlatabilir mi? 4 nokta vermiş orda onu nasıl kullanacaz..diğer sorulardan farkı bu 4 noktanın verilmesi..kafam karıştı
P(0,0,0), Q(1,0,0) R(1,0,-1), S(0,0,-1) noktalarından geçen alt taban üzerine oluşturulan
birim küpe vs vs.. |
burda verilen noktaların tek amacı kübün diğer noktalarını bulabilmek.. başka bi işlevi yok.. tabanı bu noktalar oluşturuyor,geri kalan noktaları buna göre bulacaksın sadece
|
|
Yazar |
|
ender
iskenderun
Kayıt: 14.01.2006 |
|
sultan yazdi | ender yazdi | aşağıdaki soru 3.ödevin son sorusu..
3.ödevi yapan biri bu sorunun çözümünü kabaca anlatabilir mi? 4 nokta vermiş orda onu nasıl kullanacaz..diğer sorulardan farkı bu 4 noktanın verilmesi..kafam karıştı
P(0,0,0), Q(1,0,0) R(1,0,-1), S(0,0,-1) noktalarından geçen alt taban üzerine oluşturulan
birim küpe vs vs.. |
burda verilen noktaların tek amacı kübün diğer noktalarını bulabilmek.. başka bi işlevi yok.. tabanı bu noktalar oluşturuyor,geri kalan noktaları buna göre bulacaksın sadece |
ya biz perspektif izdüşümü kullanırken kübün noktalarının matrisini kullanmıyoruz..o zaman bu noktalarla işimiz yok mu diosun??
|
|
Yazar |
|
sultan
denizli
Kayıt: 09.06.2006 |
|
o soruda şeklin son koordinatlarını istediği için vermiş noktaları.. yoksa gerek yok..
|
|
Yazar |
|
ender
iskenderun
Kayıt: 14.01.2006 |
|
sultan yazdi | o soruda şeklin son koordinatlarını istediği için vermiş noktaları.. yoksa gerek yok.. |
ok saol soruda kordinatları istediğini dikkat etmemişim..
bu arada geçen sene vizedeki opengl sorusunun 1 ve 2.şıkkını pdf de bulmak mümkün..Fakat 3.şıkkı olan GL_LINE_STRIP ile o noktaları nasıl tanımlayacağız? nette de bulamadım strip ile ilgili bir örnek..
|
|
Yazar |
|
ali
istanbul
admin
Kayıt: 04.01.2006 |
|
ender yazdi | sultan yazdi | o soruda şeklin son koordinatlarını istediği için vermiş noktaları.. yoksa gerek yok.. |
ok saol soruda kordinatları istediğini dikkat etmemişim..
bu arada geçen sene vizedeki opengl sorusunun 1 ve 2.şıkkını pdf de bulmak mümkün..Fakat 3.şıkkı olan GL_LINE_STRIP ile o noktaları nasıl tanımlayacağız? nette de bulamadım strip ile ilgili bir örnek.. |
yaw bu sorular nerde , codersdakiler uçtu malum
free software is a matter of liberty, not price. to understand the concept, you should think of free speech, not free beer.
|
|
Yazar |
|
ender
iskenderun
Kayıt: 14.01.2006 |
|
ali yazdi | ender yazdi | sultan yazdi | o soruda şeklin son koordinatlarını istediği için vermiş noktaları.. yoksa gerek yok.. |
ok saol soruda kordinatları istediğini dikkat etmemişim..
bu arada geçen sene vizedeki opengl sorusunun 1 ve 2.şıkkını pdf de bulmak mümkün..Fakat 3.şıkkı olan GL_LINE_STRIP ile o noktaları nasıl tanımlayacağız? nette de bulamadım strip ile ilgili bir örnek.. |
yaw bu sorular nerde , codersdakiler uçtu malum |
abi şu olduğumuz sayfa da üst tarafa bak
|
|
Yazar |
|
ali
istanbul
admin
Kayıt: 04.01.2006 |
|
ender yazdi | ali yazdi |
yaw bu sorular nerde , codersdakiler uçtu malum |
abi şu olduğumuz sayfa da üst tarafa bak |
bu sınavlar bana yaramıyo
olaya bak yaw görmüyoz , neyse saolasın ender
free software is a matter of liberty, not price. to understand the concept, you should think of free speech, not free beer.
|
|
Yazar |
|
ender
iskenderun
Kayıt: 14.01.2006 |
|
ali yazdi | ender yazdi | ali yazdi |
yaw bu sorular nerde , codersdakiler uçtu malum |
abi şu olduğumuz sayfa da üst tarafa bak |
bu sınavlar bana yaramıyo
olaya bak yaw görmüyoz , neyse saolasın ender |
ok..
arkadaşlar bi de şu DDA algoritmaları ve Clipping Algoritmalarından nasıl soru gelebilir ki??
|
|
|
|
-
Del.icio.us
-
Digg
-
Facebook
-
Furl
-
Google
-
Blink
-
Simpy
-
Spurl
-
Y! MyWeb
|
|
| | | | | | | | |