Yazar |
|
kellad
istanbul
Kayıt: 21.01.2006 |
|
N için hesapladığımız Knot X. n ve k ile hesaplanıyor.
M için hesapladığımız Knot Y. m ve l ile hesaplanıyor.
n ve m değerlerine bir de k ile l değerlerine dikkat et.
Defterdeki örnekte n = 3, k = 4 ve m = 3, l = 3 çıkıyor.
Decompiling the code of universe.
Listening the cosmic background radiation.
Swimming in Inter Stellar Medium.
|
|
Yazar |
|
kellad
istanbul
Kayıt: 21.01.2006 |
|
2. Soru hakkında birşeyler öğrendim ama tam anlayamadım. 3 ve 4'ün kitapta hangi sayfalarda bahsedildiğini bile bulamadım daha. Bilen biri zahmet edip şuraya sayfa numaralarını yazsa da baksak.
Decompiling the code of universe.
Listening the cosmic background radiation.
Swimming in Inter Stellar Medium.
|
|
Yazar |
|
edryn
istanbul
Kayıt: 06.03.2006 |
|
kellad defterdeki örnek için n+1=4 den n=3, m+1=3 den m=2 çıkmıyo mu?? (ben bu m kısmını yanlış yazdım da o yüseden mi böle çıkıyo acaba) birde k ve l değerlerini hoca soruda veriyor di m?
|
|
Yazar |
|
kellad
istanbul
Kayıt: 21.01.2006 |
|
2. Soru çöz çöz bitmez.
Önce noktaların izomerik izdüşümü alınacak sonra bu noktaların oluşturduğu 4 düzlemin ax + by + cz + d = 0 şeklinde yüzey denklemleri oluşturulacak bunun için her düzlemin 3 noktasının değerlerini kullanarak bu denklemi her düzlem için çözmemiz, katsayılarını bulmamız gerekiyor. Bu a, b, c, d değerlerinden bir matris oluşturacağız.
a1 .. .. a4
b1 .. .. b4
c1 .. .. c4
d1 .. .. d4
bunun adı V matrisi. V matrisinde d'lerin hepsi 1 yada -1 olacak şekilde sütunları gerekli sayılarla çarpacağız.
S=[ x y z 1 ]
S.V çarpımından çıkan vektörün değerlerine bakacağız. Negatif olanlara karşılık gelen V matrisi sütunlarını -1 ile çarparak düzeltmemiz gerekli.
Sonra bakış noktamıza ve yönümüze göre bir E vektörü belirliyoruz. Z ekseni doğrultusunda artı sonsuzdan bakıyorsak E=[ 0 0 -1 0 ] oluyormuş.
E.V (V matrisinin son hali) deyip çıkan vektöre bakıyoruz. Negatif çıkan değerlere karşılık gelen yüzeyler görünmeyenler oluyor.
Decompiling the code of universe.
Listening the cosmic background radiation.
Swimming in Inter Stellar Medium.
|
|
Yazar |
|
kellad
istanbul
Kayıt: 21.01.2006 |
|
edryn yazdi | kellad defterdeki örnek için n+1=4 den n=3, m+1=3 den m=2 çıkmıyo mu?? (ben bu m kısmını yanlış yazdım da o yüseden mi böle çıkıyo acaba) birde k ve l değerlerini hoca soruda veriyor di m? |
Notlardaki örnekte toplama sembollerinin üstüne bakın. İkisi de 4 yani 4x4'lük bir nokta matrisi için işlem yapıyoruz. ama u yönünde 4. derce w yönünde 3. dereceden işlem yapıyoruz.
Notlarda araya 4x3'lük bir matris karışmış. O nerden çıkmış onu ben de anlamadım. Çözümle alakasız yani.
Notlar hakkında şunu da belirtmek şart. Tek başına sadece kafa karıştırıyor. Notlar kesinlikle anlamlı bir bütün oluşturmuyor. Kitaptan çalışın. Kitabı almamıştım notlar bana kafayı yedirttince bu hafta bütün kitabı aldım sonra rahat ettim.
Decompiling the code of universe.
Listening the cosmic background radiation.
Swimming in Inter Stellar Medium.
|
|
Yazar |
|
edryn
istanbul
Kayıt: 06.03.2006 |
|
çok saol kellad ilgilendiğin için..
|
|
Yazar |
|
baggio
Kayıt: 12.10.2006 |
|
Ya arkadaşlar 2.soruda izdüşüm diyo.izdüşüm almak için açı verilmesi gerkmiyor mu soruda?Neye göre izdüşüm alıyoz.
|
|
Yazar |
|
edryn
istanbul
Kayıt: 06.03.2006 |
|
izometrik izdüşüm matrisi olarak Rx . Ry . Tiz => [O.707 -0.408 0 0]
[ 0 0.816 0 0]
[-0.707 -0.408 0 0]
[ 0 0 0 1]
genelde bu matrisi kullanıyoruz..yani açıları hep aynı alıyoz genelde..tabi hoca farklı açılara göre isterse
bu sefer Rx ve Ry nin içindeki açı değerlerini değiştirmemiz gerek
|
|
Yazar |
|
baggio
Kayıt: 12.10.2006 |
|
edryn yazdi | izometrik izdüşüm matrisi olarak Rx . Ry . Tiz => [O.707 -0.408 0 0]
[ 0 0.816 0 0]
[-0.707 -0.408 0 0]
[ 0 0 0 1]
genelde bu matrisi kullanıyoruz..yani açıları hep aynı alıyoz genelde..tabi hoca farklı açılara göre isterse
bu sefer Rx ve Ry nin içindeki açı değerlerini değiştirmemiz gerek |
Peki volume matrisi hesaplanırken onun da tersini alırken yani [VT]=[V]*[T]-1 şeklinde bi formül var.Burda bu izdüşüm matrisinin tersini hesaplayacak mıyız?
|
|
|
|
-
Del.icio.us
-
Digg
-
Facebook
-
Furl
-
Google
-
Blink
-
Simpy
-
Spurl
-
Y! MyWeb
|
|
| | | | | |