Yazar |
|
reader
Kayıt: 24.12.2007 |
|
arkadaslar bu kart_at() fonksıyonundakı ilkkart.k_type, ve enbüyükindex nedir acaba
|
|
Yazar |
|
naranja
Kraliyet Ailesinden
Kayıt: 18.10.2007 |
|
extreme yazdi |
for(int i=0;i<13;i++){
(kartlarim+i)->numeric_value;
kartlarim[i].k_type
}
iki şekildede ulaşabilirsin.
|
teşekkürler extreme.
peki kartın tipine nasıl ulaşabilirim? yani maca veya kupa mı diye. bu yukarıdakilerin ikisinde de kartın değeri çıkıyor, yoksa ben mi yanlış yazıyorum?
Kaybolur hayatIn tarifsiz ahengi;
Zaman bir tablodur düser duvarlardan.
|
|
Yazar |
|
encin
Kayıt: 30.11.2007 |
|
hayır, ikincisiiyle türüne ulaşabilrisin
örneğin
if( (kartlarim + i)->k_type == MACA )
gibi
|
|
Yazar |
|
extreme
Kahramanmaras
admin
Kayıt: 24.10.2006 |
|
reader yazdi | arkadaslar bu kart_at() fonksıyonundakı ilkkart.k_type, ve enbüyükindex nedir acaba |
enbüyükindex elinde yerde atilan kartla aynı tipte en büyük kartın index ini tutar.
The Man Who Loved Algorithm&Ubuntu.
www.burakamasyali.com
|
|
Yazar |
|
naranja
Kraliyet Ailesinden
Kayıt: 18.10.2007 |
|
atılan kartı geçmek mecburi mi?
Kaybolur hayatIn tarifsiz ahengi;
Zaman bir tablodur düser duvarlardan.
|
|
Yazar |
|
extreme
Kahramanmaras
admin
Kayıt: 24.10.2006 |
|
Elinde daha büyüğü varsa yerde atılan en büyük kartı geçmek mecburi.
Yerde maça varsa geçmek zorunda değilsiniz.
elinizde atılandan yoksa maça atmak mecburi.
yerdeki maçayı geçmek zorundasınız.
elinizde maçada yoksa istediğinizi atabilirsiniz.
yere maça düşmeden maça ilke el başlatamazsınız.
The Man Who Loved Algorithm&Ubuntu.
www.burakamasyali.com
|
|
Yazar |
|
extreme
Kahramanmaras
admin
Kayıt: 24.10.2006 |
|
Diğer class ları anlamanıza gerek yok. Player1.cpp de
bilgiler->getOynananEller( 1).kartlar[1].k_type==MACA
mesela üstte ilk ekde yere atılan ilk indexli kartın tipi maçamı kontrolu var.
bu şekilde önceki ellere ulaşıp daha önce aıtan kartları görebilirsiniz.
kart ilkkart = oynananEller->kartlar[oynananEller->baslayan];
(kartlarim+i)->k_type==ilkkart.k_type
Mesela üstte elimdeki i indexli kartın ilk kart ile aynı tipte olup olmadığının kontorlü var.
bu şekilde elinizdeki kartların hepsini görebilirsiniz.
başka birşeye ihtiyacınız yok.
The Man Who Loved Algorithm&Ubuntu.
www.burakamasyali.com
|
|
Yazar |
|
encin
Kayıt: 30.11.2007 |
|
extreme yazdi | Elinde daha büyüğü varsa yerde atılan en büyük kartı geçmek mecburi.
...
yerdeki maçayı geçmek zorundasınız.
... |
bu iki kuraldan emin misin ??
|
|
Yazar |
|
extreme
Kahramanmaras
admin
Kayıt: 24.10.2006 |
|
evet kesinlikle eminim.
The Man Who Loved Algorithm&Ubuntu.
www.burakamasyali.com
|
|
Yazar |
|
extreme
Kahramanmaras
admin
Kayıt: 24.10.2006 |
|
if- Elinde Atılandan Varsa
if--Yerde maça yoksa
---yerdeki en büyüğü geçmek zorundasın
else--yerde maça varsa
---yerdekinden atmak zorundasın
else- Elinde Atılandan yoksa
if--elinde maça varsa
---Yerdeki maçayo geçmek zorundasın
else--elinde maça yoksa
---isteğini atabilirsin
The Man Who Loved Algorithm&Ubuntu.
www.burakamasyali.com
|
|
Yazar |
|
rcpdmrbs
Kayıt: 19.02.2008 |
|
alır kart varsa atılır. kural bu kadar basit benim bildiğim kadarıyla. ben mi yanlış biliyorum yoksa oyun mu çok değişik.
havan batsin.
|
|
Yazar |
|
extreme
Kahramanmaras
admin
Kayıt: 24.10.2006 |
|
Projedeki Fonksyon
if(atilan.k_type==ilkkart.k_type){//Atılan kart ile yerdeki kart aynı ise
if(ilkkart.k_type==MACA){//ilk kart ve atılan kart maça ise
//Daha büyük atmak Zorundasın. yoksa küçü atabilirsin
}else{//ilk kart ve atılan kart aynı ama maça değil ise.
if(yerdemacavarmi){//Atılan kart maça değil ama yerde maça varsa.
//Yerdekinden istediğini atabilirsin
}else{//Atılan kart maça değil. yerdede maça yoksa
//Daha büyük atmak zorundasın }
}
}else{//Atılan kart ile yerdeki kart farklı ise
if(ilkkart.k_type==MACA){//ilk kart maça ise
if(elindemacavarmi){
return false;
}else{
return true;
}
}else{//ilk kart maça değil ise
//daha büyük maça atmalısın. yerde varsa
}
}
The Man Who Loved Algorithm&Ubuntu.
www.burakamasyali.com
|
|
Yazar |
|
encin
Kayıt: 30.11.2007 |
|
wikipedia'da sadece maça için yerdekini geçmek mecburi,
mynet'te her tür için yerdekini geçmek ya da geçmemek serbest,
bizim projede her tür için geçmek mecburi anlaşılan.
|
|
Yazar |
|
encin
Kayıt: 30.11.2007 |
|
| Oyunun Oynanması:
Oyunu ilk oyuncu başlatır. Maça haricinde bir kağıt atarak oyunu başlatır. Sırasıyla diğer oyuncular da ilk atılan kağıdın tipinden bir kağıt atmak zorundadırlar. Eğer bu kart tipinden ellerinde yoksa Maça atmaları zorunludur. Ellerinde maça da yoksa herhangi bir kağıt atabilirler. |
öyle olsa projedeki bu açıklamada altı çizili bölüm
"Sırasıyla diğer oyuncular da ilk atılan kağıdın tipinden ve daha büyük bir kağıt atmak zorundadırlar"
olması gerekmez miydi
|
|
Yazar |
|
naranja
Kraliyet Ailesinden
Kayıt: 18.10.2007 |
|
aslında bu oyunun batakla alakası yok. bunun adı başkaydı ama hatırlamıyorum. yerdeki kağıdı geçmenin de mecburi olmaması lazım çünkü "el almaz" denen olayın gerçekleşmesi çok zayıf kalıyor.
Kaybolur hayatIn tarifsiz ahengi;
Zaman bir tablodur düser duvarlardan.
|
|
|
|
-
Del.icio.us
-
Digg
-
Facebook
-
Furl
-
Google
-
Blink
-
Simpy
-
Spurl
-
Y! MyWeb
|
|
| | | | | | | | | | | |