Konuyu görüntüle
IUCODERS FORUM > Duyurular > Okul ile ilgili > Bilgisayar Grafikleri
Yazar
faraday


avatar

Kayıt: 08.05.2009
02.06.2009-16:36 #60675
ibrahimuzan yazdi
 
arkadaşlar izometrik izdüşüme göre görünmeyen yüzeyleri hesaplayınız bildiğimiz roberts uygulaması deil mi?niye izometrik filan demiş kafam karıştıworried


evet ya bilen biri açıklarsa iyi olur.

Bi de roberts algoritmasındaki V (hacim matrisi) nasıl bulunuyor ? , nasıl biliniyor ? yardım ederseniz sevinirim applause





Yazar
ibrahimuzan


avatar

Kayıt: 10.01.2006
02.06.2009-17:17 #60676
Arkadaşlar geçen seninin çalışma soruların da beziyer yüzeyi sorusu var bi tane.Yüzeyi 30 derece x ekseninde döndürdükten sonra bezier yüzey denklemini kullanarak Q(u,w) yi bulun diyor.Çözüm için yardım lütfen u w yi vermiş.worried





ibrahim



Yazar
faraday


avatar

Kayıt: 08.05.2009
02.06.2009-17:53 #60678
arkadaşlar,
türev degerlerinin verilmediği cubic spline sorusunda ,
türevleri hesaplarken kullandığımız matrisleri oluşturmanın kuralı nedir?
Başlangıç ve bitiş verildiginde P1' ve P4' ne denk gelen çarpanlar 1 oluyor( soldaki matrisin ilk satırı
1 0 0 0 ve son satırı 0 0 0 1 oluyor.)
ama bunlar verilmediğinde nasıl yapacagız anlamadım.Bu katsayıları yazmanın kuralı nedir ?
Bu çarpanları nasıl degiştirecegiz?
Aynı soruyu çarpımın sonucu olan matris için de sorayım, türev verilmeyince oradaki degerleri nasıl hesaplayacagız(örnegin P1' yerine ne gelecek)
Ayrıca robert algoritmasıyla ilgili sorum hala geçerli beat up
derste yaptıgımız örnekte birim küp için o matrisi (V) nasıl bulduk anlayamadım sad






Yazar
reader


avatar

Kayıt: 24.12.2007
02.06.2009-19:02 #60681
V matrısı için hocanın verdıgı noktalardan her yuzey ıcın 3 nokta alıp
matrıs determınantını yazıp sıfıra esıtlıyoruz
| x y z 1 |
| x1 y1 z1 1 |
| x2 y2 z2 1 | = 0
| x3 y3 z3 1 |

burdan ax + by +cz +d =0 gıbı bır denklem cıkıcak. ve a= x ın katsayısı ,b =y nın katsayısı ,c =znın katsayısı ,ve d = sabıt bulcaz
kübün 6 yuzeyı old. için böyle 6 tane denklem cıkıcak.

katsayı sonuclarından,
a1 a2 a3 a4 a5 a6
b1 b2 b3 b4 b5 b6
c1 c2 c3 c4 c5 c6
d1 d2 d3 d4 d5 d6

V matrısını elde etmıs oluyoruz.Cok uzun bır ıslem sınavda sure nasıl yetıcek bılememd oh





Yazar
duygu


avatar
istanbul
Kayıt: 10.02.2008
02.06.2009-19:12 #60683
esma yazdi
 


2. A(1,0,0) B(2,2,0) C(4,2,0) D(5,0,0) E(5,0,2) F(4,2,2) G(2,2,2) H(1,0,2) noktaları ile tanımlı bir yamuk veriliyor.
Bu cismi oluşturan yüzeyler ABCD,EFGH,ABGH,CDEF,ADEH,BCFG dir.Bu cisim (1,1,1) noktası etrafında 30 derece döndürüldükten
sonra 2D üzerine çizdirilmek isteniyor.Çizilecek nokta değerlerini hesaplayınız.İzometrik izdüşüme göre görünmeyen
yüzeyleri hesaplayınız.

bu soruda önce öteleyip sonra döndürüp sonra tekrar eski yerine taşıdıktan snra mı V matrisi bulunacak?? bide S verilmemiş onu neye göre alıcaz???
d ohd oh





never ending








Yazar
reader


avatar

Kayıt: 24.12.2007
02.06.2009-19:23 #60684
evet malesef öyle duygu d oh önce ötelicez sonra dondurcez sonra gerı yerıne alcaz, ondan sonra v matrısını bulmaya calıscaz, s de hacım içinde bi noktaymıs.





Yazar
fundagulkaya


avatar
istanbul
Kayıt: 07.11.2007
02.06.2009-19:46 #60686
bu soruda (1,1,1) noktasını orjine öteledik diyelim.döndürme matrisi nedir bu soruda??
3 boyutlu da noktaya göre döndürme nasıl oluyor ??
ya ben grafik adına bişey bilmiyorum ya da bu soruda hata var.






Yazar
duygu


avatar
istanbul
Kayıt: 10.02.2008
02.06.2009-19:51 #60688
fundagulkaya yazdi
 
bu soruda (1,1,1) noktasını orjine öteledik diyelim.döndürme matrisi nedir bu soruda??
3 boyutlu da noktaya göre döndürme nasıl oluyor ??
ya ben grafik adına bişey bilmiyorum ya da bu soruda hata var.



ben cisim için nokta matrisini öteleyip döndürünce olabailir diye düşündüm yani yeni cisim için yeni noktalar oluşacak aslında noktaları ötelemiş gibi olucaz ama çözüm bulamadım bundan başka.A noktası farklı bi yere kaycak gibi yanlışsa biri düzeltsin yarında sorarsa böyle yapmıyayım!!

teşekkür reader.

2)A(0,0,0) B(2,0,0) C(2,0,2) D(0,0,2) E(1,2,1) noktaları ile bir cisim tanımlanıyor.İzometrik izdüşüme göre görünmeyen yüzeyleri Robert algoritması ile bulunuz. S(1,0.5,1)
Not:S kısmında tam doğru olmayabilir.

bu sorudada oluşacak yüzeyleri ben mi yazıcam bunun içinde bir V matrisine ihtiyaç var.hangi noktalardan hangi yüzey oluşacak bunlar eksik mi acaba sorua.Önceki soruda hangi noktalardan hangi yüzey oluşacagı verilmiş çünküd oh






never ending








Yazar
delibalta


avatar
istanbul
Kayıt: 03.02.2009
02.06.2009-19:53 #60689
faraday yazdi
 
arkadaşlar,
türev degerlerinin verilmediği cubic spline sorusunda ,
türevleri hesaplarken kullandığımız matrisleri oluşturmanın kuralı nedir?
Başlangıç ve bitiş verildiginde P1' ve P4' ne denk gelen çarpanlar 1 oluyor



anladıgım kadarı ile p1' = p2 ama p4' icin bişey diyemiyorum şu anda





Yazar
ibrahimuzan


avatar

Kayıt: 10.01.2006
02.06.2009-20:14 #60692
aynı soru bende de var(yamuk) ama x ekseni etrafında diyor senin sorun nerdenki?





ibrahim



Yazar
duygu


avatar
istanbul
Kayıt: 10.02.2008
02.06.2009-20:39 #60693
duygu yazdi
 


2)A(0,0,0) B(2,0,0) C(2,0,2) D(0,0,2) E(1,2,1) noktaları ile bir cisim tanımlanıyor.İzometrik izdüşüme göre görünmeyen yüzeyleri Robert algoritması ile bulunuz. S(1,0.5,1)
Not:S kısmında tam doğru olmayabilir.

bu sorudada oluşacak yüzeyleri ben mi yazıcam bunun içinde bir V matrisine ihtiyaç var.hangi noktalardan hangi yüzey oluşacak bunlar eksik mi acaba sorua.Önceki soruda hangi noktalardan hangi yüzey oluşacagı verilmiş çünküd oh


buldum final 2008 sorusunun aynısıymış pramit oldugunu belirtmiş.





never ending








Yazar
ibrahimuzan


avatar

Kayıt: 10.01.2006
02.06.2009-20:48 #60694
arkadaşlar 3 d de yansıtma nelere göre yapılabiliyor?sadece bildiimiz xy yz zx düzlemlerine göremi?Yoksa noktaya doğruya düzleme filanda var mı?worried





ibrahim



Yazar
canial


avatar
mersin
Kayıt: 26.08.2007
02.06.2009-21:08 #60695
Bu 3D cisimler için nokta etrafında döndürme nasıl oluyor arkadaslar ya ? Oyle birşey yok diye bilmiyor muyuz ? . 3D cisimler dogru etrafında dönmez mi ?

Edit : Açıklama yapılmış gerçi ama hala soru işareti var . Sanırım x ekseni etrafında olacak. Ya da onun gibi birşey





www.cancobanoglu.net
www.bilisimdergi.com
cancobanoglu@gmail.com









Yazar
canial


avatar
mersin
Kayıt: 26.08.2007
02.06.2009-21:19 #60696
ibrahimuzan yazdi
 
arkadaşlar 3 d de yansıtma nelere göre yapılabiliyor?sadece bildiimiz xy yz zx düzlemlerine göremi?Yoksa noktaya doğruya düzleme filanda var mı?worried


3D de yansıtmayı nasıl 2D de dogruya gore yapıyorsan (Bu düzlemde rastgele bir dogru olabilir).3D de rastgele bir yüzeye göre yapabilirz . O yüzeyi ilk once xy xz ya da yz düzlemine çakıstırıp cismi ona göre yansıtıyoruz. Daha sonrada eski haline getirmek için matris çarpımları yapıyoruz . Sadece xy yz ya da xz duzlemıne gore de direk yansıtma yapabilirz tabiki.





www.cancobanoglu.net
www.bilisimdergi.com
cancobanoglu@gmail.com









Yazar
ibrahimuzan


avatar

Kayıt: 10.01.2006
02.06.2009-21:51 #60699
arkadaşlar opengl le ilgili hocanın verdiği ödevlerin çözümlerini paylaşabilirmisiniz?praying





ibrahim



1 2 3 4
Del.icio.us
Digg
Facebook
Furl
Google
Blink
Simpy
Spurl
Y! MyWeb