Konuyu görüntüle
IUCODERS FORUM > Duyurular > Okul ile ilgili > sizce bu hocalar?n amac? ne??
Yazar
extreme


avatar
Kahramanmaras
admin
Kayıt: 24.10.2006
23.01.2007-15:19 #14274
eğer herkez bu kadar şikayetçiyse sorunlarımızı anlatan bir dilekçe yazarız. imzalar sabri hocaya veririz bu kadar basit. burada konuşmakla olmaz.

Adaniak. haklısın arkadaşım sorular beklediğimiz gibi değildi. zordu ama 50 alınabilirdi. Bence





The Man Who Loved Algorithm&Ubuntu.
www.burakamasyali.com





Yazar
extreme


avatar
Kahramanmaras
admin
Kayıt: 24.10.2006
23.01.2007-15:24 #14275
1. İstek

Bence bilgisayar labratvuarı sürekli açık olmalı ve biz kimliğimizi göstererek girebilmeliyiz. Ve bilgisayarlarda bir mühendise gerek olabilecek her türlü program yüklü olmalı.

Destekliyorsanız Bununla ilgili bir dilekçe verelim





The Man Who Loved Algorithm&Ubuntu.
www.burakamasyali.com





Yazar
mert


avatar
Kibris
Kayıt: 11.01.2006
23.01.2007-15:34 #14276
Her ne olursa olsun arkadaşlar, İstanbul Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliğinden mezun olan adamar çok iyi yerlere gelmektedir. Öncelikle "ulan buraya geldik hata mı ettik ?" sorusunu kafamızdan silmeliyiz.

Ha 50 ve hocalar konusuna gelince ; insanoğlu doyumsuzdur hep daha fazlasını ister. Şu anda özellikle asistan hocalarımız çok yetenekli kişiler. Belkide daha iyi asistanlar yok ülkede. Bu okul gelecek vaadediyor, herşey normal. Daha da güzel olacak. O yüzden asistan hocalarımıza birşey diyemiyorum.

Ha doc. ve prof. hocalarımız evet fazla kastıkları (hele baraj da yükselince) bariz bir gerçek. (Ben de okuyorum be!!!:)). Buna gelecek nesillerle birlikte alışacağız. Ben de daha alışamadım. Ama şöyle bir de gerçek var. Genel olarak ortalarda ve orta yukarısında olan herkes geçiyor notu ne olrusa olsun.
Ayrıca bu okulda kaç tane okulunu uzatan adam var ders çalıştığı halde ve istemeden ? (ben de uzatanlardanım) Toplasan 20 kişi. Bu ne demek 80 90 kişi mezun olurken 20 kişi de okulunu uzatıyor. Oran normal arkadaşlar. Hele bilgisayar mühendisliğinde.












Yazar
ganim


avatar

Kayıt: 09.07.2006
23.01.2007-15:48 #14277
bende şu an sınav sisteminin yetersiz olduğunu düşünüyorum.

şu an ki sistem hocalarımız için en kolay yol bence!!!
kimsenin yıl içinde ne yaptığı ile ilgilenilmiyor ve sınav döneminde vizeyi finali yapıp geçiyor. Bu eğitim değildir bence.
Bazılarımızın dediği gibi sene içerisinde de öğrencinin derlerle alakasını korumak için bence sürekli ödevler verilmeli ve aktif olarak derslere gelmek zorunda olmalıyız.
hiçbir derse girmeden paşa paşa dersleri geçen kişileri hepimiz biliyoruzdur.
hem bölümümzde birçok asistanımız var hocaların verdiği ödevleri onlar da kontrol edebilir. ama biz ne kadar kolaya kaçmaya çalışıyorsak bence hocalarımızda en az bizim kadar kolaya kaçıyor.

bu iş sadece sınav sorularını daha zorlaştırarak olmaz. bu sadece daha çok kişinin kalmasından fazlasını sağlamaz. hem bu şekilde daha çok çalışıp geçsem bile daha çok şey öğreneceğimi zannetmiyorum. sınavlardan sonra sınav konularını kaç kişi hatırlıyor ki.

bende hocalarla görüşme ve karşılıklı tartışma ortamının yaratılmasını düşüncesindeyim. tabi aramızdan birkaç sözcü seçerek yapmalıyız. ama bu sözcüler gidipte "sınavlar kolaylaşsın, çok kazık soruyosunuz, daha kolay sorun" gibi saçma şekilde yakınmalarla hocalarımızın karşısına çıkmamalı!!shame on you

ayrıca sınavlarda böyle geçmemeli bencede, yani bütün konulara çalışmış ve hakim olarak sınava giripte doğru dürüst bir soru bile çözememek çok saçma! bütün konuları bilen kişinin en azından geçer not alması lazım, daha çok çalışanlar daha yüksek not alır. (dikkat: sorular basit olsun demiyorum ama çözülebiliyor olmalı biggrin)





Yazar
cozys


avatar
Mars
Kayıt: 09.04.2006
23.01.2007-17:25 #14290
clairvoyant yazdi
 
cozys yazdi
 

...
şahsen sınavların zor olmasından şikayetçi değilim. hatta iyi ki zorlaşıyor sınavlar. ilerde iş hayatına atıldığımızda halen şikayetçi olacakmısınız, yoksa iyi ki bizi zorlamışlar mı diyeceksiniz
...


Sınavların çok zor olmasının iş hayatında bir şeye faydası olacağına inanmıyorum. Çünkü iş hayatında elimize kalem kağıt verilip hiç bir kaynağa bakmadan bir problem çözmemiz istenmiyor. Belki zaman sıkıntısı yaşanır ama ezber sıkıntısı yaşanacağını düşünmüyorum.

Ben şahsen sınava bile karşıyım. Ödev versinler, zor olsun, detaylı olsun. Yeter ki küçük bir zaman dilimi içinde hiç bir kaynaktan yararlanamadan eziyet içinde geçen bu sınavlardan kurtulalım. Zaten öğrenciyi geliştiren sınavlar değil ödevlerdir, benim gözümde. En azından kendi üzerimde bunu gördüm. Ayrıca hoca ödev vermeden de kimsenin araştırma hevesi doruğa ulaşmıyor. Ve ödevler öyle güzel seçilmeli ki, başkalarının ödevlerini copy/paste yapanlar kolaylıkla ayıklansın.


clairvoyant haklısın aslında. ödevler daha teşvik edici ve öğretici. açıkçası sınavların zor olması gerektiğini şu sebeple savunuyorum: zor sınavı yapan iş hayatına atıldığında daha basit olanları rahatlıkla ve fazla vakit kaybetmeden yapar. sanırım mert arkadaşımızın dediği de bu düşüncemi destekler nitelikte. yanlış anlaşılmasın ezbercilikten yana değilim kesinlikle, ama öğrenmekten yanayım.
dediğin gibi ders geçme olayı sınavlara değil uğraştırıcı ödevlere bağlansa çok daha iyi olurdu tabi ama bunu kötüye kullanan arkadaşlarımızda olacaktır: parasını verip birisine yaptırırsın ve geçersin.
hem illa ödev verilmeside gerekmiyor, ödev verilmesede kendimizi geliştirmek için proje edinebiliriz kendimize. bitirmek için teşvik edici bi sebep arıyorsanız benim gibi cahil cesaretiyle müşteri edinebilirsiniz projeniz için.


extreme yazdi
 
1. İstek

Bence bilgisayar labratvuarı sürekli açık olmalı ve biz kimliğimizi göstererek girebilmeliyiz. Ve bilgisayarlarda bir mühendise gerek olabilecek her türlü program yüklü olmalı.

Destekliyorsanız Bununla ilgili bir dilekçe verelim


sonuna kadar katılıyorum, istediğimiz zaman uygulama imkanımız olmalı. yanlız burda şöyle bi sorun doğuyor bu bilgisayarlara bu dediğin programları yüklemekle kim uğraşacak? gerekirse bizler yapar mıyız? ikinci bir sorun bunun için orda bi görevlinin sürekli olarak bulunması gerekiyor. bunu da öğrenciler yarı zamanlı olarak yapabilir belki.





Yazar
clairvoyant


avatar
Antalya
Kayıt: 05.05.2006
23.01.2007-17:48 #14300
cozys yazdi
 
clairvoyant haklısın aslında. ödevler daha teşvik edici ve öğretici. açıkçası sınavların zor olması gerektiğini şu sebeple savunuyorum: zor sınavı yapan iş hayatına atıldığında daha basit olanları rahatlıkla ve fazla vakit kaybetmeden yapar. sanırım mert arkadaşımızın dediği de bu düşüncemi destekler nitelikte. yanlış anlaşılmasın ezbercilikten yana değilim kesinlikle, ama öğrenmekten yanayım.
dediğin gibi ders geçme olayı sınavlara değil uğraştırıcı ödevlere bağlansa çok daha iyi olurdu tabi ama bunu kötüye kullanan arkadaşlarımızda olacaktır: parasını verip birisine yaptırırsın ve geçersin.
hem illa ödev verilmeside gerekmiyor, ödev verilmesede kendimizi geliştirmek için proje edinebiliriz kendimize. bitirmek için teşvik edici bi sebep arıyorsanız benim gibi cahil cesaretiyle müşteri edinebilirsiniz projeniz için.

Ödevi para verip yaptıranları tespit etmek de hocanın işi. "Ben ödevi verdim, kurtuldum." anlayışı olmaması için ödevlerin sunum şeklinde teslim edilmesi ve itina ile incelenmesi gerekir. Ödevi başkasına yaptıran adam sunumu yapmak için de çalışması lazım. Sunum yapmak için çalışırken de zaten ödevi kendi yapmış kadar olur herhalde. Bu benim düşüncem.

Kendimi geliştirmek için her zaman projelerim var ama birçok dersi geçebilmem için bunlar pek fayda sağlamıyor. Proje satacak müşteri bulsam NOT kimin umrunda zaten.



cozys yazdi
 
sonuna kadar katılıyorum, istediğimiz zaman uygulama imkanımız olmalı. yanlız burda şöyle bi sorun doğuyor bu bilgisayarlara bu dediğin programları yüklemekle kim uğraşacak? gerekirse bizler yapar mıyız? ikinci bir sorun bunun için orda bi görevlinin sürekli olarak bulunması gerekiyor. bunu da öğrenciler yarı zamanlı olarak yapabilir belki.

Ya her allahın günü bölüm koridorunda hiç bir iş yapmadan, makam koltuğunda ayaklarını elektrikli soba ile ısıtarak oturan, akşama kadar radyo dinleyen bir adam var. Onu koysunlar görevli diye, en azından bir işe yarar. laughing





Let`s make this world a better place to live !

Yazar
fealin


avatar

Kayıt: 30.01.2006
23.01.2007-18:20 #14304
geçen sene sabri hoca çalışmak isteyenlerin laboratuvarı istediği zaman kullanabileceğini söylemişti ayrıca kafanıza takılan sorularada istediğiniz cevapları alamıyorsanız bide dersten sonra hocaların odalarına gitmeyi deneyin orada sorun sorunuzu tek başınıza. anlamadığınız yeride söyleyin eminim herkes sorularına cevaplarını alabilir o zaman. geçen senelerin sorularına bakarsak bence bu seneki 2. sınıf sınavları ve alttan aldığım lineer sınavları geçen seneden kat kat daha kolaydı lojik vizesi sayısal metotlar vizesi lineer vizesi olasılık final ve vizesi geçen senelerin aynısıydı rakamların çoğu değişmemişti bile hele lineer finali geçen senelerden kat kat daha kolaydı bir tek lojik finalinin zor olduğunu düşünüyorum yani genele bakınca o kadar zor olduğunu sanmıyorum. bu sene sadece 2 ders (circuit ve lojik) zorluyo onlardan da geçmek imkansız değil bence





there is no emotion; there is peace
there is no ignorance; there is knowledge
there is no passion; there is serenity
there is no chaos; there is harmony
there is no death: there is the force
Yazar
darkblue


avatar

Kayıt: 22.05.2006
23.01.2007-18:24 #14305
cozys yazdi
 


şahsen sınavların zor olmasından şikayetçi değilim. hatta iyi ki zorlaşıyor sınavlar. ilerde iş hayatına atıldığımızda halen şikayetçi olacakmısınız, yoksa iyi ki bizi zorlamışlar mı diyeceksiniz bir düşünün.


is hayatıyla ogrendiklerimiz tam olarak alakalı olsa neyse.tam tersine derslere harcadıgım zaman bana kalsa 1 yıl icinde iyi derecede 2 dil ogrenirim.ayrıca bi yerde calısmaya baslarım yine bişeyler ogrenmek için.ayrıca benim 2 yıldır calısan ve okulu iyi not ortalamasıyla bitiren arkadaslarım var onlar da aynı goruste.

aslında bu sistem suna cok benziyor ben lisedeyke oss vardı ve lisede ogretilenlerin bize bir getirisi yoktu sadece kültürdü.ve sadece dersi 5 yap kurtul mantıgı vardı.şimdi bakıyorum da degisen sey sanırım 50 al kurtul olmuslaughing

okulda cok sey ogrendigini sananlar 4 yıl sonunda sudan cıkmış balıga doner benden soylemesi....

bir dosttongue









Yazar
clairvoyant


avatar
Antalya
Kayıt: 05.05.2006
23.01.2007-18:39 #14306
fealin yazdi
 
bu sene sadece 2 ders (circuit ve lojik) zorluyo onlardan da geçmek imkansız değil bence


Geçmek imkansız değil ama lojikten bu dönem 157 kişinin kalıp 8 kişinin geçmesi de normal değil. Üstelik geçenlerin hepsinin 50 alması. (snayper nickli arkadaşın yalancısıyım)






Let`s make this world a better place to live !

Yazar
fealin


avatar

Kayıt: 30.01.2006
23.01.2007-18:51 #14307
belkide ilk sınavda olduğu gibi geçen seneki sınavlarda sorulanların aynısının sorulmasını bekledik belkide ondan yapamadık sınavdan sonra arkadaşlarımdan bi tanesi bana normalde 70 alabileceğini ama sınav sırasında yapamadığını ve bütünlemde kesin geçeceğini söyledi ve çok emindi halinden bence lojik sınavı zordu ama diğerlerinede bakarsak bence çok basitti ve bence genel anlamda basit





there is no emotion; there is peace
there is no ignorance; there is knowledge
there is no passion; there is serenity
there is no chaos; there is harmony
there is no death: there is the force
Yazar
clairvoyant


avatar
Antalya
Kayıt: 05.05.2006
23.01.2007-19:02 #14308
fealin yazdi
 
belkide ilk sınavda olduğu gibi geçen seneki sınavlarda sorulanların aynısının sorulmasını bekledik belkide ondan yapamadık sınavdan sonra arkadaşlarımdan bi tanesi bana normalde 70 alabileceğini ama sınav sırasında yapamadığını ve bütünlemde kesin geçeceğini söyledi ve çok emindi halinden bence lojik sınavı zordu ama diğerlerinede bakarsak bence çok basitti ve bence genel anlamda basit

157 kişi mi aynı durumdaydı yani? Yapma gözünü seveyim.





Let`s make this world a better place to live !

Yazar
fealin


avatar

Kayıt: 30.01.2006
23.01.2007-19:59 #14318
tekrar söylüyorum üzerine basa basa bencede zordu lojik sınavı ama dersler genel anlamda kolaydı





there is no emotion; there is peace
there is no ignorance; there is knowledge
there is no passion; there is serenity
there is no chaos; there is harmony
there is no death: there is the force
Yazar
cozys


avatar
Mars
Kayıt: 09.04.2006
23.01.2007-20:07 #14320
clairvoyant yazdi
 

Ödevi para verip yaptıranları tespit etmek de hocanın işi. "Ben ödevi verdim, kurtuldum." anlayışı olmaması için ödevlerin sunum şeklinde teslim edilmesi ve itina ile incelenmesi gerekir. Ödevi başkasına yaptıran adam sunumu yapmak için de çalışması lazım. Sunum yapmak için çalışırken de zaten ödevi kendi yapmış kadar olur herhalde. Bu benim düşüncem.

Kendimi geliştirmek için her zaman projelerim var ama birçok dersi geçebilmem için bunlar pek fayda sağlamıyor. Proje satacak müşteri bulsam NOT kimin umrunda zaten.


hocanın bizim olası bir sahtekarlığımızın dedektifliğini yapmak gibi bi görevi olduğunu sanmıyorum.
bu arada projenin müşterisi oldumu durum çok farklı oluyor inan. heleki müşteri gözü doymaz, hiç bişeyi beğenmez biriyse. bazılarının istekleri hiç bitmiyor!!! o kadar şey isteyeceklerini bilsem baştan iki kat fiyat veririm yani. bir de bi arkadaşım vardı müşterinin birinin beğenmemezliği yüzünden 9 saat uğraşıp bi ton değişiklik yapmıştı da sonunda müşterisi aman ya baştaki daha iyiydi, napalım kahretsin biraz eksik oluversin program demişti. ve arkadaş adamı memnun etmek için tam 9 saat boşa çalışmış oldu. herneyse projenin en önemli kısmı pazarlamasıdır bence. müşterisi olmayan bi projenin varacağı yer bellidir ama ne uç şeyler isteyeceği belli olmayan bi müşteridir en çok seni eğitecek olan. ben böyle düşünüyorum.

darkblue yazdi
 
is hayatıyla ogrendiklerimiz tam olarak alakalı olsa neyse.tam tersine derslere harcadıgım zaman bana kalsa 1 yıl icinde iyi derecede 2 dil ogrenirim.ayrıca bi yerde calısmaya baslarım yine bişeyler ogrenmek için.ayrıca benim 2 yıldır calısan ve okulu iyi not ortalamasıyla bitiren arkadaslarım var onlar da aynı goruste.

aslında bu sistem suna cok benziyor ben lisedeyke oss vardı ve lisede ogretilenlerin bize bir getirisi yoktu sadece kültürdü.ve sadece dersi 5 yap kurtul mantıgı vardı.şimdi bakıyorum da degisen sey sanırım 50 al kurtul olmuslaughing

okulda cok sey ogrendigini sananlar 4 yıl sonunda sudan cıkmış balıga doner benden soylemesi....

bir dosttongue


iş hayatıyla okulu bağdaştırmıyorum zaten, bu zor soruları yapan iş hayatında daha kolay meselelerle karşılaşınca rahat eder diyorum sadece. her ne kadar F alsamda zoru severim. ayrıca yine okulda öğrendiklerimizin biçok konunun sadece başlangıç kısmı olduğunu düşünüyorum. mesela java... ben o dersi geçtim evet, peki java tamamdır diyebilirmiyim? ben demem şahsen, daha o konuda epey yolum var benim.





Yazar
clairvoyant


avatar
Antalya
Kayıt: 05.05.2006
23.01.2007-20:31 #14325
cozys yazdi
 

hocanın bizim olası bir sahtekarlığımızın dedektifliğini yapmak gibi bi görevi olduğunu sanmıyorum.

Madem hocalarnın bizim olası bir sahtekarlığımızın dedektifliğini yapmak gibi bir görevi yok, o zaman geçen geçsin, sen niye kafanı yoruyorsun güzel kardeşim? Sahtekarlıkla geçen adam zaten kendi kazdığı kuyuya düşecek ileride.

Hocaların böyle bir görevi olmasaydı sınavlarda kopya çekenleri yakalamak için özenle uğraşmazlardı, di mi?peace





Let`s make this world a better place to live !

Yazar
extreme


avatar
Kahramanmaras
admin
Kayıt: 24.10.2006
23.01.2007-21:50 #14337
cozys yazdi
 
sonuna kadar katılıyorum, istediğimiz zaman uygulama imkanımız olmalı. yanlız burda şöyle bi sorun doğuyor bu bilgisayarlara bu dediğin programları yüklemekle kim uğraşacak? gerekirse bizler yapar mıyız? ikinci bir sorun bunun için orda bi görevlinin sürekli olarak bulunması gerekiyor. bunu da öğrenciler yarı zamanlı olarak yapabilir belki.

Ya her allahın günü bölüm koridorunda hiç bir iş yapmadan, makam koltuğunda ayaklarını elektrikli soba ile ısıtarak oturan, akşama kadar radyo dinleyen bir adam var. Onu koysunlar görevli diye, en azından bir işe yarar. laughing[/quote]

O amcanın işi ne???





The Man Who Loved Algorithm&Ubuntu.
www.burakamasyali.com





1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Del.icio.us
Digg
Facebook
Furl
Google
Blink
Simpy
Spurl
Y! MyWeb