Konuyu görüntüle |
Yazar |
|
cakar
ERZURUM
Kayıt: 07.06.2006 |
|
mrflz yazdi | Sınavdaki kuyu sorusu
real h,v,k,verim
write(*,*)"Kuyunun tuksekligini giriniz"
read(*,*) h
write(*,*)"Kepcenin hacmini giriniz"
read(*,*) v
k = V - ((v*1/25)* h)
verim = (k/v)*100
if(k.LE.0) then
k=0
verim=0
end if
write(*,*)"Cikan kum:",int(k)
write(*,*)"Verimlilik yuzde",int(verim),"dir"
end
|
Ama sen burda hep başlangıçtaki kapasitenin yüzde 4 unu almıssın oysa herbir metrede kalan kapasite uzerinden yuzde 4 u dusurmeliydin
In a world of 1s and 0s...are you a zero, or The One?
|
|
Yazar |
|
adaniak
Kayıt: 13.01.2007 |
|
reccae yazdi | hazır kodu yazmışken özdeğerleri de hesaplatsaydın |
özdeğerler de gelecek bekle senn..
|
|
Yazar |
|
reccae
istanbul
banlandı
Kayıt: 15.02.2006 |
|
adaniak yazdi |
özdeğerler de gelecek bekle senn.. |
onuda ben yazıyım bari c'de
az önce elime 3. dereceden denklemleri çözen bi program geçti
sende fortranda yazarsın artık
insa ettigim binanin cimentosu kelâm
|
|
Yazar |
|
mrflz
Luleburgaz
admin
Kayıt: 15.06.2006 |
|
cakar yazdi |
Ama sen burda hep başlangıçtaki kapasitenin yüzde 4 unu almıssın oysa herbir metrede kalan kapasite uzerinden yuzde 4 u dusurmeliydin |
Soruyu okursan hatırladıgım kadarıyla kepcenin kapasitesinin yuzde 4 dokuluyordu her bir metrede..Kepcenin hacmi kapasitesi sabittir..En azından matıken sıcaklık veya basınç ile değişmiyorsa
I see the ghosts of navigators but they are lost
|
|
Yazar |
|
onsvil
Kayıt: 09.01.2007 |
|
mrflz yazdi | cakar yazdi |
Ama sen burda hep başlangıçtaki kapasitenin yüzde 4 unu almıssın oysa herbir metrede kalan kapasite uzerinden yuzde 4 u dusurmeliydin |
Soruyu okursan hatırladıgım kadarıyla kepcenin kapasitesinin yuzde 4 dokuluyordu her bir metrede..Kepcenin hacmi kapasitesi sabittir..En azından matıken sıcaklık veya basınç ile değişmiyorsa |
hoca sınavda açıkladı kapasite meselesini her seferinde kalan kömürün %4 ü dökülüyo diye
o yüzden kepçe kapasitesi dediği şey sabit kalmıyo
ihtiyar dogruyu soyle sen kac yasindasin...
|
|
Yazar |
|
concordia
Kayıt: 14.02.2007 |
|
ben böyle yaptı o kuyu sorusunu...hatasi varsa söyleyin lütfen
real kalan,miktar,n,verim
write(*,*)"kuyunun yuksekligini gir"
read(*,*)n
write(*,*)"miktari gir"
read(*,*)miktar
kalan=(96**n*miktar)/100**n
verim=kalan*100/miktar
write(*,*)"kalan miktar="kalan
write(*,*)"verim=",verim
end
|
|
Yazar |
|
reccae
istanbul
banlandı
Kayıt: 15.02.2006 |
|
özdeğer bulma programı
c de yazıldı tabi
fortran başlığında ne arıyor bu kod
/*** özdeğer bulma programı ***/
#include <stdio.h>
#include <math.h>
void Quad3Solve(double a, double b, double c, double d);
int oldmain(double e, double f, double g, double h);
struct df {
double x1Im, x2Im, x3Im;
double x1Re, x2Re, x3Re;
};
struct df dataForm;
double PI = 3.14159265;
int oldmain(double e, double f, double g, double h) {
double a,b,c,d;
a=e;
//if(a==0)
// printf("The coefficient of the cube of x is 0.
Please use the utility for a SECOND degree quadratic.
No further action taken.
");
b=-f;
c=g;
d=-h;
/*do {
printf("d = ");
scanf("%lf",&d);
if(d==0)
printf("One root is 0.
Now divide through by x and use the utility for a SECOND degree quadratic to solve the resulting equation for the other two roots.
No further action taken.");
} while(d==0);*/
Quad3Solve(a,b,c,d);
printf("X1 = %10.8f + %1.8fj
", dataForm.x1Re, dataForm.x1Im);
printf("X2 = %10.8f + %1.8fj
", dataForm.x2Re, dataForm.x2Im);
printf("X3 = %10.8f + %1.8fj
", dataForm.x3Re, dataForm.x3Im);
return 0;
}
void Quad3Solve(double a, double b, double c, double d)
{
double discrim, q, r, dum1, s, t, term1, r13;
b /= a;
c /= a;
d /= a;
q = (3.0*c - (b*b))/9.0;
r = -(27.0*d) + b*(9.0*c - 2.0*(b*b));
r /= 54.0;
discrim = q*q*q + r*r;
dataForm.x1Im = 0; //The first root is always real.
term1 = (b/3.0);
if (discrim > 0) { // one root real, two are complex
s = r + sqrt(discrim);
s = ((s < 0) ? -pow(-s, (1.0/3.0)) : pow(s, (1.0/3.0)));
t = r - sqrt(discrim);
t = ((t < 0) ? -pow(-t, (1.0/3.0)) : pow(t, (1.0/3.0)));
dataForm.x1Re = -term1 + s + t;
term1 += (s + t)/2.0;
dataForm.x3Re = dataForm.x2Re = -term1;
term1 = sqrt(3.0)*(-t + s)/2;
dataForm.x2Im = term1;
dataForm.x3Im = -term1;
return;
} // End if (discrim > 0)
// The remaining options are all real
dataForm.x3Im = dataForm.x2Im = 0;
if (discrim == 0){ // All roots real, at least two are equal.
r13 = ((r < 0) ? -pow(-r,(1.0/3.0)) : pow(r,(1.0/3.0)));
dataForm.x1Re = -term1 + 2.0*r13;
dataForm.x3Re = dataForm.x2Re = -(r13 + term1);
return;
} // End if (discrim == 0)
// Only option left is that all roots are real and unequal (to get here, q < 0)
q = -q;
dum1 = q*q*q;
dum1 = acos(r/sqrt(dum1));
r13 = 2.0*sqrt(q);
dataForm.x1Re = -term1 + r13*cos(dum1/3.0);
dataForm.x2Re = -term1 + r13*cos((dum1 + 2.0*PI)/3.0);
dataForm.x3Re = -term1 + r13*cos((dum1 + 4.0*PI)/3.0);
return;
}
main()
{
double a[3][3];
double x,y,z,t;
int i,j;
printf("matrisinizin elemanlarını sırayla giriniz
");
for(i=0;i<3;i++)
{
for(j=0;j<3;j++)
{
printf("lutfen a[%d][%d] elemanini giriniz
",i+1,j+1);
scanf("%lf",&a[i][j]);
}
}
x=1;
y= a[0][0] + a[1][1] + a[2][2];
z= a[0][0]*a[1][1] - a[0][1]*a[1][0] +a[0][0]*a[2][2] -a[0][2]*a[2][0] +a[1][1]*a[2][2] +a[1][2]*a[2][1];
t=a[0][0]*( a[1][1]*a[2][2] -a[1][2]*a[2][1] ) - a[0][1]*(a[1][0]*a[2][2] +a[1][2]*a[2][0] ) + a[0][2]*(a[1][0]*a[2][1] +a[1][1]*a[2][0]) ;
oldmain(x, y, z, t);
return 0;
}
arkadaşlar matrisin 9 elemanını girin gerisini programa bırakın
alt programlar clairvoyant'a ait
insa ettigim binanin cimentosu kelâm
|
|
Yazar |
|
fonemi
Kayıt: 09.01.2007 |
|
Kuyu sorusu için benim cevabım :
IMPLICIT NONE
INTEGER YUKSEKLIK, I
REAL KAPASITE, KALAN, VERIM
WRITE(*,*) "Kuyu yuksekligi ?"
READ(*,*) YUKSEKLIK
WRITE(*,*) "Kepce kapasitesi ?"
READ(*,*) KAPASITE
KALAN = KAPASITE
DO I=1,YUKSEKLIK
KALAN = KALAN - ((KALAN*4)/100)
END DO
WRITE(*,*) "Yeryuzune cikan miktar :", KALAN
VERIM = (KALAN/KAPASITE)*100
WRITE(*,*) "Verim : %", VERIM
END
|
|
Yazar |
|
cakar
ERZURUM
Kayıt: 07.06.2006 |
|
fonemi yazdi | Kuyu sorusu için benim cevabım :
IMPLICIT NONE
INTEGER YUKSEKLIK, I
REAL KAPASITE, KALAN, VERIM
WRITE(*,*) "Kuyu yuksekligi ?"
READ(*,*) YUKSEKLIK
WRITE(*,*) "Kepce kapasitesi ?"
READ(*,*) KAPASITE
KALAN = KAPASITE
DO I=1,YUKSEKLIK
KALAN = KALAN - ((KALAN*4)/100)
END DO
WRITE(*,*) "Yeryuzune cikan miktar :", KALAN
VERIM = (KALAN/KAPASITE)*100
WRITE(*,*) "Verim : %", VERIM
END
|
Doğrusu budur...
In a world of 1s and 0s...are you a zero, or The One?
|
|
Yazar |
|
clairvoyant
Antalya
Kayıt: 05.05.2006 |
|
reccae yazdi | alt programlar clairvoyant'a ait |
Abartma Recep, 3. derece kök bulan modülü başka dilden C'ye çevirdim.
Kök bulma algoritması benim değil yani.
Let`s make this world a better place to live !
|
|
Yazar |
|
reccae
istanbul
banlandı
Kayıt: 15.02.2006 |
|
clairvoyant yazdi | reccae yazdi | alt programlar clairvoyant'a ait |
Abartma Recep, 3. derece kök bulan modülü başka dilden C'ye çevirdim.
Kök bulma algoritması benim değil yani. |
c kodu senin mi değil mi
ben javascriptten çeviremezdim o algoritmayı mesela
insa ettigim binanin cimentosu kelâm
|
|
Yazar |
|
mrflz
Luleburgaz
admin
Kayıt: 15.06.2006 |
|
onsvil yazdi |
hoca sınavda açıkladı kapasite meselesini her seferinde kalan kömürün %4 ü dökülüyo diye
o yüzden kepçe kapasitesi dediği şey sabit kalmıyo |
Hoca açıklasa ne oclak soruyu tekrar okuyun en son dediki kapasite sabittir kapasite mi dokuluyor metre deyoksa kummu onu soylerseniz????
I see the ghosts of navigators but they are lost
|
|
Yazar |
|
uslanmaz4
ANKARA
Kayıt: 15.01.2006 |
|
mrflz yazdi |
Hoca açıklasa ne oclak soruyu tekrar okuyun en son dediki kapasite sabittir kapasite mi dokuluyor metre deyoksa kummu onu soylerseniz???? |
hoca acikladi o soruyu kepcenin icindekinin yuzde 4u yanı 100kg alıyor dusun bır metre cıktı 96 ya dustu 2. metrede 96 nın yuzde 4u daha dusecek 3.84kg dusecek boyle dewam edecek
foneminin yazdigi cewap dogru
kedicik kedicik
|
|
Yazar |
|
mrflz
Luleburgaz
admin
Kayıt: 15.06.2006 |
|
Cevaplar veya sonuclar acıklanınca insallah ben haksız çıkarım bu kadar kişinin yanlıs anlamıs olması cok kotu olurdu...
I see the ghosts of navigators but they are lost
|
|
Yazar |
|
cakar
ERZURUM
Kayıt: 07.06.2006 |
|
mrflz yazdi | Cevaplar veya sonuclar acıklanınca insallah ben haksız çıkarım bu kadar kişinin yanlıs anlamıs olması cok kotu olurdu... |
Sen hangi sınıfta sınava girdin bilmiyoruma ama eger d421 de girdiysen hocanın dediklerini duymamıs olamazsın nerdeyse tartısma cıkıyo bu yuzden sınavın ortaasında
In a world of 1s and 0s...are you a zero, or The One?
|
|
|
|
-
Del.icio.us
-
Digg
-
Facebook
-
Furl
-
Google
-
Blink
-
Simpy
-
Spurl
-
Y! MyWeb
|
|
| | | | | | | | | | | | | | |