Yazar |
|
crossfire
izmir
Kayıt: 20.07.2008 |
|
akgulozkan yazdi | hllgnc yazdi | selam,
ben de dersi defalarca aldım. benim mühendislik yeteneğime çok şey katan bu derslerden kaldığımı duyan diğer üniversite b.m bölümü öğrencileri bilmem neresiyle gülüyor.
bölümün en çok öğrenci bırakan dersleri :
linear algebra
circuit theory
electronic circuits
lojik 1-2
kimin ne işine yarıyor bu dersler ki bu kadar önemli
bölümde adamakıllı dersler adamakıllı işlensin lütfen, uyduruk derslerde kalmaktan bıktım
hocalarımı alkışlıyorum |
bilgisayar mühendisliğine programcı bakış açısıyla bakıyosun.. Bu söylediğin dersler bilgisayar ve elektronik mühendisliğinin ve dijital elektroniğin temelleri. Bunları bilmek istemiyosan bilg. mühendisliğine gelmemeliydin. İşime yaramıyor diye kullandığın bilgisayarın temelini bilmeden mühendis olacağını düşünmen büyük bir hata.. Senin düşüncene sahip bir çok yazılımcı zaten piyasada mevcut. Bilmem anlatabildim mi??? |
O temel bilgiyi zaten alıyoruz. Ben şahsen düşündüğüm çalışma alananına direkt olarak faydası dokunmayan bu derslerden aldığım bilginin ve edindiğim tecrübelerin bilgisayar mühendisliği kültürü açısından yeterli buluyorum. Ama nedense bu bilgi ve tecrübeler, malum dersleri geçmek için yeterli olmuyor. Bunun sonucunda da ilgilendiğim işleri yapmak için öncelikle ilgilenmediğim konularda aşırı fazla çalışmam isteniyor. Bilmem anlatabildim mi...
robotum, robotsun, robot
|
|
Yazar |
|
abbas
ist
Kayıt: 29.03.2008 |
|
hllgnc yazdi | selam,
ben de dersi defalarca aldım. benim mühendislik yeteneğime çok şey katan bu derslerden kaldığımı duyan diğer üniversite b.m bölümü öğrencileri bilmem neresiyle gülüyor.
bölümün en çok öğrenci bırakan dersleri :
linear algebra
circuit theory
electronic circuits
lojik 1-2
kimin ne işine yarıyor bu dersler ki bu kadar önemli
bölümde adamakıllı dersler adamakıllı işlensin lütfen, uyduruk derslerde kalmaktan bıktım
hocalarımı alkışlıyorum |
bu dersleri saçma bulduğuna göre herhalde daha iyi donanıma sahipsin
1-2 programlama diliyle mühendis olunmaz onun aynısını dışardan kurslara giderekte yapabilirsin
bence bu bölümde zaman kaybetme
/(::)(::)/
|
|
Yazar |
|
lazz
istanbul
Kayıt: 20.10.2007 |
|
Ne cok bilen var bu forumda hayret bişey
Arkadaslar insanlar ,bu kadar calıştıktan sonra kaldıkları(caktırmasamda bende kaldım) için haliyle sinirli ,ve sinirini buraya yazarak bişekilde atmaya calışıolar.Nie akıl veriosunuz ,yok bu okuldan git,yok kursa git,yok ben gectim demekki geciliomuş
Suan tavsiyeye ve morale ihtiyacları var,bence gecmeleri için fikir ve tavsiye vermeniz (sinir bozmanızdan) daha yararlı.Azami dikkat lütfen,kırmayalım,kırılmayalım
www.merveyildiz.com
|
|
Yazar |
|
akgulozkan
istanbul
Kayıt: 12.12.2006 |
|
abbas yazdi |
1-2 programlama diliyle mühendis olunmaz onun aynısını dışardan kurslara giderekte yapabilirsin
|
katılıyorum.. ne yazık ki ülkemizde çoğu bilgisayar mühendisi aynı bakışa sahip dolayısı ile bilgisayar mühendislerine programcı gözü ile bakılıyor.. Aslına bakılırsa piyasada daha çok buna ihtiyaç var
|
|
Yazar |
|
akgulozkan
istanbul
Kayıt: 12.12.2006 |
|
crossfire yazdi | O temel bilgiyi zaten alıyoruz. Ben şahsen düşündüğüm çalışma alananına direkt olarak faydası dokunmayan bu derslerden aldığım bilginin ve edindiğim tecrübelerin bilgisayar mühendisliği kültürü açısından yeterli buluyorum. Ama nedense bu bilgi ve tecrübeler, malum dersleri geçmek için yeterli olmuyor. Bunun sonucunda da ilgilendiğim işleri yapmak için öncelikle ilgilenmediğim konularda aşırı fazla çalışmam isteniyor. Bilmem anlatabildim mi... |
bu alanda çalışmak isteyen insanların da olabileceğini düşünmek gerekiyor bence.
|
|
Yazar |
|
ferhat
kahramanmaras
Kayıt: 12.11.2007 |
|
lazz yazdi | Ne cok bilen var bu forumda hayret bişey
Arkadaslar insanlar ,bu kadar calıştıktan sonra kaldıkları(caktırmasamda bende kaldım) için haliyle sinirli ,ve sinirini buraya yazarak bişekilde atmaya calışıolar.Nie akıl veriosunuz ,yok bu okuldan git,yok kursa git,yok ben gectim demekki geciliomuş
Suan tavsiyeye ve morale ihtiyacları var,bence gecmeleri için fikir ve tavsiye vermeniz (sinir bozmanızdan) daha yararlı.Azami dikkat lütfen,kırmayalım,kırılmayalım
|
bende kalanlardan biriyim ama dersi geçememek onların uyduruk veya saçma olduğunu göstermez...
ayrıca çok bilenleri karıştırdın galiba lojik olarak çok bilenler uyduruk bulanlardır bence .
bütte hepimize kolaylıklar...
|
|
Yazar |
|
crossfire
izmir
Kayıt: 20.07.2008 |
|
akgulozkan yazdi | crossfire yazdi | O temel bilgiyi zaten alıyoruz. Ben şahsen düşündüğüm çalışma alananına direkt olarak faydası dokunmayan bu derslerden aldığım bilginin ve edindiğim tecrübelerin bilgisayar mühendisliği kültürü açısından yeterli buluyorum. Ama nedense bu bilgi ve tecrübeler, malum dersleri geçmek için yeterli olmuyor. Bunun sonucunda da ilgilendiğim işleri yapmak için öncelikle ilgilenmediğim konularda aşırı fazla çalışmam isteniyor. Bilmem anlatabildim mi... |
bu alanda çalışmak isteyen insanların da olabileceğini düşünmek gerekiyor bence. |
O alanda çalışmak isteyen insanlar da var diye o alanda çalışmak istemeyen 100 küsür kişiye yazık edilmiyor mu?
robotum, robotsun, robot
|
|
Yazar |
|
cawres
istanbul
Kayıt: 07.01.2006 |
|
merhaba arkadaslar,oncelikle lojik dersinden kalan tum arkadaslara but.te basarilar diliyorum..
ben sahsen bu dersi bikac sene once gecmis ama ayni zamanda okulu uzatmis biri olarak bu konu hakkinda yapilmis bazi yorumlara bakinca biseyler yazma geregi duydum.. bolumde verilen tum dersler mesleki gelisimimize etkisi olan dersler..bunda herkesin hemfikir oldugunu dusunuyorum.ancak ne var ki her sinavdan sonra kalan arkadaslarin desarj olmak ya da durumlarini bi sekilde disa vurmak amacli yaptiklari yorumlara karsilik dersi bi sekilde gecen birilerinin kalan arkadaslarin yaralarina tuz basar gibi gelip bu konular altinda cok bilmislik taslamasi bana her zaman sacma ve de anlamsiz gelmistir.. dersi gecen arkadaslar cok biliyorlarsa arkalarina bakmalarina gerek yok diye dusunuyorum,biraksinlar da kalan arkadaslar iclerini doksunler..
madem bu kadar lojik circuit vs ders meraklisi arkadas var bolumumuzde, bu derslerin temel oldugunu, almak istemeyenlerin bu bolumu bosuna tercih ettiklerini dusunuyorlar,merak ediyorum neden hicbiri Prof. Ahmet Sertbas hocamizdan soyle okkali devre,chip tasarimlarinin oldugu,bunlarin simulasyonlarinin oldugu ve yine onlarin mantigina gore gercek muhendislik konulari olan,bizleri programcilardan ayiran konulardan bitirme projesi almiyorlar.. yoksa onlar da sadece gecelim de bitirdikten sonra nasil olsa isimize yaramaz mi diye dusunuyorlar? eger oyleyse ayni seyi anlatmaya calisan birilerine neden bu bolumde bosuna zaman harcadigini soyleyebiliyorlar?
hocanin belli otelemelerle gecirdigi(gecenlerden kimseyi itham etmiyorum,sadece yazilanlardan hocanin bazilarini oteledigi soyleniyor) birilerinin gelip burda belki kaldigi bi ders yuzunden okulu uzatmis ya da uzatacak insanlarla alay eder gibi "cok kolaydi" vs seyler soylemesi gereksiz.gectikten sonra bunu soylemek kolay,kalan sizler olsaydiniz eminim cok farkli dusunuyor olurdunuz,ustelik ayni sorular hakkinda...
diyecegim su ki bi derstten kaliyorsaniz sebep ne olursa olsun desarj olmak istersiniz,gecen arkadaslar musaade edin de kalan arkadaslar dusuncelerini ifade etsinler..
herkese sinavlarinda basarilar diliyorum..
|
|
Yazar |
|
hurkan
Kurtalan
Kayıt: 11.05.2008 |
|
cawres yazdi | merhaba arkadaslar,oncelikle lojik dersinden kalan tum arkadaslara but.te basarilar diliyorum..
ben sahsen bu dersi bikac sene once gecmis ama ayni zamanda okulu uzatmis biri olarak bu konu hakkinda yapilmis bazi yorumlara bakinca biseyler yazma geregi duydum.. bolumde verilen tum dersler mesleki gelisimimize etkisi olan dersler..bunda herkesin hemfikir oldugunu dusunuyorum.ancak ne var ki her sinavdan sonra kalan arkadaslarin desarj olmak ya da durumlarini bi sekilde disa vurmak amacli yaptiklari yorumlara karsilik dersi bi sekilde gecen birilerinin kalan arkadaslarin yaralarina tuz basar gibi gelip bu konular altinda cok bilmislik taslamasi bana her zaman sacma ve de anlamsiz gelmistir.. dersi gecen arkadaslar cok biliyorlarsa arkalarina bakmalarina gerek yok diye dusunuyorum,biraksinlar da kalan arkadaslar iclerini doksunler..
madem bu kadar lojik circuit vs ders meraklisi arkadas var bolumumuzde, bu derslerin temel oldugunu, almak istemeyenlerin bu bolumu bosuna tercih ettiklerini dusunuyorlar,merak ediyorum neden hicbiri Prof. Ahmet Sertbas hocamizdan soyle okkali devre,chip tasarimlarinin oldugu,bunlarin simulasyonlarinin oldugu ve yine onlarin mantigina gore gercek muhendislik konulari olan,bizleri programcilardan ayiran konulardan bitirme projesi almiyorlar.. yoksa onlar da sadece gecelim de bitirdikten sonra nasil olsa isimize yaramaz mi diye dusunuyorlar? eger oyleyse ayni seyi anlatmaya calisan birilerine neden bu bolumde bosuna zaman harcadigini soyleyebiliyorlar?
hocanin belli otelemelerle gecirdigi(gecenlerden kimseyi itham etmiyorum,sadece yazilanlardan hocanin bazilarini oteledigi soyleniyor) birilerinin gelip burda belki kaldigi bi ders yuzunden okulu uzatmis ya da uzatacak insanlarla alay eder gibi "cok kolaydi" vs seyler soylemesi gereksiz.gectikten sonra bunu soylemek kolay,kalan sizler olsaydiniz eminim cok farkli dusunuyor olurdunuz,ustelik ayni sorular hakkinda...
diyecegim su ki bi derstten kaliyorsaniz sebep ne olursa olsun desarj olmak istersiniz,gecen arkadaslar musaade edin de kalan arkadaslar dusuncelerini ifade etsinler..
herkese sinavlarinda basarilar diliyorum.. |
Hocam eline sağlık döktürmüşsün vallaha
Benim anlamadığım şey burada bazı arkadaşlar durmadan ahkam kesip duruyo sanki akıl isteyen var adamlardan. Lojikten soykırım yapıldı diyoruz(ki olay ortada) adam kalkmış iki programlama dili öğrenmekle mühendis olunmaz diyor. Buraya yazdıklarına göre onlar da öğrenci, mühendis havalarına erken girmişsiniz umarım pişman olmazsınız.
Çawreşin de dediği gibi umarım bitirme ödevini de Ahmet hocadan alırlar.
|
|
Yazar |
|
akgulozkan
istanbul
Kayıt: 12.12.2006 |
|
cawres yazdi | merhaba arkadaslar,oncelikle lojik dersinden kalan tum arkadaslara but.te basarilar diliyorum..
ben sahsen bu dersi bikac sene once gecmis ama ayni zamanda okulu uzatmis biri olarak bu konu hakkinda yapilmis bazi yorumlara bakinca biseyler yazma geregi duydum.. bolumde verilen tum dersler mesleki gelisimimize etkisi olan dersler..bunda herkesin hemfikir oldugunu dusunuyorum.ancak ne var ki her sinavdan sonra kalan arkadaslarin desarj olmak ya da durumlarini bi sekilde disa vurmak amacli yaptiklari yorumlara karsilik dersi bi sekilde gecen birilerinin kalan arkadaslarin yaralarina tuz basar gibi gelip bu konular altinda cok bilmislik taslamasi bana her zaman sacma ve de anlamsiz gelmistir.. dersi gecen arkadaslar cok biliyorlarsa arkalarina bakmalarina gerek yok diye dusunuyorum,biraksinlar da kalan arkadaslar iclerini doksunler..
madem bu kadar lojik circuit vs ders meraklisi arkadas var bolumumuzde, bu derslerin temel oldugunu, almak istemeyenlerin bu bolumu bosuna tercih ettiklerini dusunuyorlar,merak ediyorum neden hicbiri Prof. Ahmet Sertbas hocamizdan soyle okkali devre,chip tasarimlarinin oldugu,bunlarin simulasyonlarinin oldugu ve yine onlarin mantigina gore gercek muhendislik konulari olan,bizleri programcilardan ayiran konulardan bitirme projesi almiyorlar.. yoksa onlar da sadece gecelim de bitirdikten sonra nasil olsa isimize yaramaz mi diye dusunuyorlar? eger oyleyse ayni seyi anlatmaya calisan birilerine neden bu bolumde bosuna zaman harcadigini soyleyebiliyorlar?
hocanin belli otelemelerle gecirdigi(gecenlerden kimseyi itham etmiyorum,sadece yazilanlardan hocanin bazilarini oteledigi soyleniyor) birilerinin gelip burda belki kaldigi bi ders yuzunden okulu uzatmis ya da uzatacak insanlarla alay eder gibi "cok kolaydi" vs seyler soylemesi gereksiz.gectikten sonra bunu soylemek kolay,kalan sizler olsaydiniz eminim cok farkli dusunuyor olurdunuz,ustelik ayni sorular hakkinda...
diyecegim su ki bi derstten kaliyorsaniz sebep ne olursa olsun desarj olmak istersiniz,gecen arkadaslar musaade edin de kalan arkadaslar dusuncelerini ifade etsinler..
herkese sinavlarinda basarilar diliyorum.. |
söylediklerine katılıyorum.. Fakat kalın puntolarla gösterilen her şeye bire bir uyduğumu belirtmek isterim
|
|
Yazar |
|
akgulozkan
istanbul
Kayıt: 12.12.2006 |
|
hurkan yazdi | cawres yazdi | merhaba arkadaslar,oncelikle lojik dersinden kalan tum arkadaslara but.te basarilar diliyorum..
ben sahsen bu dersi bikac sene once gecmis ama ayni zamanda okulu uzatmis biri olarak bu konu hakkinda yapilmis bazi yorumlara bakinca biseyler yazma geregi duydum.. bolumde verilen tum dersler mesleki gelisimimize etkisi olan dersler..bunda herkesin hemfikir oldugunu dusunuyorum.ancak ne var ki her sinavdan sonra kalan arkadaslarin desarj olmak ya da durumlarini bi sekilde disa vurmak amacli yaptiklari yorumlara karsilik dersi bi sekilde gecen birilerinin kalan arkadaslarin yaralarina tuz basar gibi gelip bu konular altinda cok bilmislik taslamasi bana her zaman sacma ve de anlamsiz gelmistir.. dersi gecen arkadaslar cok biliyorlarsa arkalarina bakmalarina gerek yok diye dusunuyorum,biraksinlar da kalan arkadaslar iclerini doksunler..
madem bu kadar lojik circuit vs ders meraklisi arkadas var bolumumuzde, bu derslerin temel oldugunu, almak istemeyenlerin bu bolumu bosuna tercih ettiklerini dusunuyorlar,merak ediyorum neden hicbiri Prof. Ahmet Sertbas hocamizdan soyle okkali devre,chip tasarimlarinin oldugu,bunlarin simulasyonlarinin oldugu ve yine onlarin mantigina gore gercek muhendislik konulari olan,bizleri programcilardan ayiran konulardan bitirme projesi almiyorlar.. yoksa onlar da sadece gecelim de bitirdikten sonra nasil olsa isimize yaramaz mi diye dusunuyorlar? eger oyleyse ayni seyi anlatmaya calisan birilerine neden bu bolumde bosuna zaman harcadigini soyleyebiliyorlar?
hocanin belli otelemelerle gecirdigi(gecenlerden kimseyi itham etmiyorum,sadece yazilanlardan hocanin bazilarini oteledigi soyleniyor) birilerinin gelip burda belki kaldigi bi ders yuzunden okulu uzatmis ya da uzatacak insanlarla alay eder gibi "cok kolaydi" vs seyler soylemesi gereksiz.gectikten sonra bunu soylemek kolay,kalan sizler olsaydiniz eminim cok farkli dusunuyor olurdunuz,ustelik ayni sorular hakkinda...
diyecegim su ki bi derstten kaliyorsaniz sebep ne olursa olsun desarj olmak istersiniz,gecen arkadaslar musaade edin de kalan arkadaslar dusuncelerini ifade etsinler..
herkese sinavlarinda basarilar diliyorum.. |
Hocam eline sağlık döktürmüşsün vallaha
Benim anlamadığım şey burada bazı arkadaşlar durmadan ahkam kesip duruyo sanki akıl isteyen var adamlardan. Lojikten soykırım yapıldı diyoruz(ki olay ortada) adam kalkmış iki programlama dili öğrenmekle mühendis olunmaz diyor. Buraya yazdıklarına göre onlar da öğrenci, mühendis havalarına erken girmişsiniz umarım pişman olmazsınız.
Çawreşin de dediği gibi umarım bitirme ödevini de Ahmet hocadan alırlar.
|
biz öğrencilere sorsalar nasıl mühendis olmak istersiniz diye, 100 kişiden 90 ı direk diplomaları almamıza hayır demez. Bi de bu taraftan düşünelim.. Şahsen benim gördüğüm bu
Neyse yine polemiğe sebep oluyor gibiyim. Konu uzamasın arkadaşlar.. Bütünlemelerde herkese başarılar
|
|
Yazar |
|
naranja
Kraliyet Ailesinden
Kayıt: 18.10.2007 |
|
geçen senelerde öğrenci, öğretim üyesi toplantılarından birisinde, eski öğrencilerle irtibat kurulsun gibi bir konu açılmıştı, halim hoca rüya hocaya "sen eski öğrencilerden bildiklerine haber ver" gibi bir şeyler söyledi, rüya hoca "hocam bizim dönemimiz çok sorunlu bir dönemdi bu yüzünden bitirenlerin bir daha geri geleceğini sanmıyorum" gibi bir şey söyledi. ne demek istediğini şimdi daha iyi anlıyorum.
Kaybolur hayatIn tarifsiz ahengi;
Zaman bir tablodur düser duvarlardan.
|
|
Yazar |
|
extreme
Kahramanmaras
admin
Kayıt: 24.10.2006 |
|
Bu derslet kesinlikle gerekli, bencede bilgisayar mühendisliği bölümünde şart yazılım mühendisliği okumuyoruz.
Ama Sınıfın %90 ının kalması gerçekten çok garip. Kalan öğrenci sayısı ile bölüm başarısı doğru orantılı değildir. Öğrencileri bu kadar sıkmak onların kendilerini geliştirmeleri için gerekli zamanınlarından çalmaktır.
Suç öğrenendede değil öğretendede bütün sorunun başlangıç yeri 50 barajı bence.
The Man Who Loved Algorithm&Ubuntu.
www.burakamasyali.com
|
|
Yazar |
|
deadboy
Kayıt: 29.11.2007 |
|
Muhtemelen bana kızacaksınız ama 50 barajı bence gerekli birşey.(Bu düzende) Yani 50 olmasada belli bir standartın olması lazım. Zira barajın olmadığı okullardaki durumu duyunca çok komiğime gidiyor. 20-20 alıp geçmek gibi. (En azından 1-2 okuldan haberim var genede araştırılması gerek)
Aslında bütün herşey eğitim sisteminin artık yetersizliğinden ve bozukluğundan kaynaklanıyor. Baraj falan madem 'hataları' akıtıyoruz bir yerde toplayalım diye koyulmuş gibi
|
|
Yazar |
|
mustafa803
yeah im free tuesday
Kayıt: 19.11.2006 |
|
deadboy yazdi | Muhtemelen bana kızacaksınız ama 50 barajı bence gerekli birşey.(Bu düzende) Yani 50 olmasada belli bir standartın olması lazım. Zira barajın olmadığı okullardaki durumu duyunca çok komiğime gidiyor. 20-20 alıp geçmek gibi. (En azından 1-2 okuldan haberim var genede araştırılması gerek)
Aslında bütün herşey eğitim sisteminin artık yetersizliğinden ve bozukluğundan kaynaklanıyor. Baraj falan madem 'hataları' akıtıyoruz bir yerde toplayalım diye koyulmuş gibi |
Sana katılmıyorum Şöyleki...
50 barajı var şu anda bizde.Ve az kişi geçiyor.Geçenlerin çoğu AA BA BB en kötü ihtimalle CB.Bütlerde ise çok kişi geçiyor.Ve çoğunluk CC BC DD ile geçiyor.50 Barajı olmasa Bütte DC ile geçen arkadaş finalde 20 alıp gene DC ile geçer.Final de 50 Almayı başarıp geçen arkadaşlar AA ile geçenler BB ile geçenler baraj olmasada AA ve BB ile geçerler.Büt ve Fİnali birleştir herkezin notuna bak.Bide barajı kaldır gene herkezin notuna bak Yaklaşık olarak aynı sonucu alırsın.Barajın olması boşu boşuna milleti sitrese sokmak ve zaman kaybı.
Firkatin Fecrinden Ferikler Nispetince Firar Eylemek Lazim ama hiç o yanda degilsiniz..
|
|
|
|
-
Del.icio.us
-
Digg
-
Facebook
-
Furl
-
Google
-
Blink
-
Simpy
-
Spurl
-
Y! MyWeb
|
|
| | | | | | | | | | | |