Konuyu görüntüle
IUCODERS FORUM > Duyurular > Okul ile ilgili > Programlama Dilleri 2 - Ödev2 (Batak simülatörü)
Yazar
burakkanmaz


avatar
Gaziantep
Kayıt: 02.10.2006
03.06.2008-11:41 #45394
cengineer yazdi
 
Merhaba arkadaşlar şu resimde görünen şey nedir daha doğrusu neden kaynaklanıyor bilen var mı?



biggrin Onu framework ü test ederken kullanıyorduk, kaldırmayı unutmuşuz. Ama o sadece hata olduğunda çıkıyordu raised eyebrow 1 defa mı oldu? Yoksa hep mi oluyor sende ?? Burdaki durumda onun çıkmaması gerekiyordu. thinking





Yazar
cengineer


avatar

Kayıt: 27.10.2006
03.06.2008-12:11 #45396
bazen çıkıyor ama benim koddan kaynaklanmıyordur inşallah biggrin





" Her arayan bulamayabilir ancak bulanlar arayanlardir..! " Imam-i Rabbâni




Yazar
burakkanmaz


avatar
Gaziantep
Kayıt: 02.10.2006
03.06.2008-12:50 #45398
Sen elindeki kağıtların değerini bilerek ya da farkında olmadan değiştirmişsin. Oraya yazan fonksiyonumuz, attığın kartın senin elindeki kartlarda olup olmadığını kontrol ediyor. Bu nedenle sen elinde olmayan bir kart, yada boş type li bir kart atmaya çalışmışsın. Burak Amasyalı ile kontrol ettik ve framework'te sorun bulamadık. Kendi kodlarını kontrol etmeni tavsiye ederiz.





Yazar
marakana


avatar

Kayıt: 08.03.2007
03.06.2008-14:38 #45405
10 oyun oynanıp oyun sonlandığında ekrana son oyunun puanı yansımıyor,9 oyunda kalıyor puan tablosu.bunuda yeni farkettim.beat up
Herkeste böylemi yoksa ben bişeyleri farkında olmadan değiştirdimmiconfused







Yazar
burakkanmaz


avatar
Gaziantep
Kayıt: 02.10.2006
03.06.2008-14:43 #45407
marakana yazdi
 
10 oyun oynanıp oyun sonlandığında ekrana son oyunun puanı yansımıyor,9 oyunda kalıyor puan tablosu.bunuda yeni farkettim.beat up
Herkeste böylemi yoksa ben bişeyleri farkında olmadan değiştirdimmiconfused


Çünkü son oyun oynandıktan sonra puanlara yansıyor. 10.oyun sonunda menü ekranına döndüğün için puana yansımıyor. "debug.txt" dosyasında puanı görebilirsin ama peace





Yazar
adaniak


avatar

Kayıt: 13.01.2007
03.06.2008-15:31 #45411
bütün postları okudum da kimse batak bilmiyor galiba..ayrıca bu batak projesinde tahminleri kontrol ediorum oyuncunun dediğini almasına rağmen batıyor..



mesela burada sırasıyla oyuncular 4-5-2-2 aldılar ama 3 oyuncu battı..hangi sıra tahmini gösteriyor..tahminler kısmını açıklarmısınız biriniz..??

gördüğüm kadarıyla herkes batakçı olmuş birbirine anlatıyor..ömrümde ilk defa böyle bir batak görüyorum ... esefle kınıyorum bu durumu...biggrincoffee





Yazar
marakana


avatar

Kayıt: 08.03.2007
03.06.2008-15:47 #45413
adaniak yazdi
 
mesela burada sırasıyla oyuncular 4-5-2-2 aldılar ama 3 oyuncu battı..hangi sıra tahmini gösteriyor..tahminler kısmını açıklarmısınız biriniz..??

gördüğüm kadarıyla herkes batakçı olmuş birbirine anlatıyor..ömrümde ilk defa böyle bir batak görüyorum ... esefle kınıyorum bu durumu...biggrincoffee


Burada ;
tahminler
------------
1. oyuncu=6
2. oyuncu=3
3. oyuncu=7
4. oyuncu=1

-->1. oyuncu 6 tahmin etmiş, 4 el almış ve batmış
-->2. oyuncu 3 tahmin etmiş 5 el almış +32 puan
-->3. oyuncu 7 tahmin etmiş 2 el almış ve batmış
-->4. oyuncu 1 tahmin etmiş 2 el almış +11 puan







Yazar
marakana


avatar

Kayıt: 08.03.2007
04.06.2008-13:48 #45471
	if(ilkkart.k_type==BOS){
		for(i=0;i<13;i++){
			if(kartlarim[i].k_type==BOS)
				continue;
			else{
				*returned = kartlarim[i];
				kartsil(i);
				return returned;
			}
		}
	}


ya ben sunu anlayamadım.bu kod oyuncunun ilk kartı atması için yazılmış, ama burda herhangi bir maça kontrolü falan yok. direk bos olmayan ilk kartı atıyor.Ben bunu silip;
if(ilkkart.k_type==BOS){
               //.........
}


şeklinde başka bir kod yazdığımda; ekran oyun 1, el 1'de hiçbir kart atmadan öylece kalıyod oh








Yazar
naranja


avatar
Kraliyet Ailesinden
Kayıt: 18.10.2007
05.06.2008-18:02 #45552
marakana yazdi
 
	if(ilkkart.k_type==BOS){
		for(i=0;i<13;i++){
			if(kartlarim[i].k_type==BOS)
				continue;
			else{
				*returned = kartlarim[i];
				kartsil(i);
				return returned;
			}
		}
	}


ya ben sunu anlayamadım.bu kod oyuncunun ilk kartı atması için yazılmış, ama burda herhangi bir maça kontrolü falan yok. direk bos olmayan ilk kartı atıyor.Ben bunu silip;
if(ilkkart.k_type==BOS){
               //.........
}


şeklinde başka bir kod yazdığımda; ekran oyun 1, el 1'de hiçbir kart atmadan öylece kalıyod oh


haklısın maça kontrolü yok, isteyen istediği zaman maça atabiliyor.





Kaybolur hayatIn tarifsiz ahengi;
Zaman bir tablodur düser duvarlardan.






Yazar
benkimim


avatar
istanbul
Kayıt: 04.10.2007
05.06.2008-21:48 #45569
imkansız kadar zor olsada adama bütün kağıtlar maça gelemez mi ???

bu durumda bu oyun kitlenir...

EDİT : ya da kitlenmeden KING mi yazacak :)

Fatal Error biggrin





:)
Yazar
rcpdmrbs


avatar

Kayıt: 19.02.2008
05.06.2008-22:04 #45570
benkimim yazdi
 
imkansız kadar zor olsada adama bütün kağıtlar maça gelemez mi ???

bu durumda bu oyun kitlenir...



Fatal Error biggrin


yere maça çıkmasa bile elinde başka kart yoksa gönül rahatlığı ile atabilirsin. tabi bunu algoritmada ciddiye almanıza pek gerek yok. milyonda 2 bilemedin 3 defa olur.





havan batsin.
Yazar
reader


avatar

Kayıt: 24.12.2007
05.06.2008-22:13 #45571
arkadaslar ben bı gecıcı dızı olusturmak ıstıyorum,elımdekı kartları kucukten buyuge sıralamak ıcın.
onun ıcın de olusturacagım dızının kart sınıfı tıpınde olması gerekıyor sanırım.
ama onun tanımlamasını oyuncu1.h da oyuncu1 sınıfının ıcınde yapınca hata veriyoconfused
nerde tanımlamalıyım, confusedconfused
bır de atamaları nasıl yapabılırım,yanı
(gecici_dizi+i)=(kartlarim+i); yapabilirmiyim dırek,yoksa value,numeric_value,k_type falan hepsını atamalımıyımhypnotizedcok soru oldu ama kafam karıstı bayaaaadrooling





Yazar
benkimim


avatar
istanbul
Kayıt: 04.10.2007
05.06.2008-22:44 #45575
reader yazdi
 
arkadaslar ben bı gecıcı dızı olusturmak ıstıyorum,elımdekı kartları kucukten buyuge sıralamak ıcın.
onun ıcın de olusturacagım dızının kart sınıfı tıpınde olması gerekıyor sanırım.
ama onun tanımlamasını oyuncu1.h da oyuncu1 sınıfının ıcınde yapınca hata veriyoconfused
nerde tanımlamalıyım, confusedconfused
bır de atamaları nasıl yapabılırım,yanı
(gecici_dizi+i)=(kartlarim+i); yapabilirmiyim dırek,yoksa value,numeric_value,k_type falan hepsını atamalımıyımhypnotizedcok soru oldu ama kafam karıstı bayaaaadrooling




sanırım bir fonksiyon içerisinde yazıyorsun o diziyi,
eğer fonksiyon kullanıyorsan o fonksiyonu h dosyasında tanımlamalısın,
h dosyasında şu satırları bul ve fonksiyonunu altında tanımla,

int tahminYap();
void ornekFonksiyon();


bunun dışında

kart * oyuncu1::kartAt()
{
}

altında kart diye de tanımlayabilirsin ...





:)
Yazar
reader


avatar

Kayıt: 24.12.2007
05.06.2008-23:27 #45576
hımm tesekkur ederımthinking
bi de simdi bu yazılan kodda

for(i=0;i<13;i++){
if(kartlarim[i].k_type==BOS)
continue;
else{
*returned = kartlarim[i];
kartsil(i);
return returned;
}
}

atılıken maca kontrolu yapmıyor demıs ya arkadaslar,
eger oraya maca kontrolu koyarsak,elımızde de macadan baska kart kalmamıssa ve ılk atacak olan bızsek sorun olmaz mıconfused
yanı maca ıse atma dıye bır ıf le kontrol yaparsam,macadan baska kartım kalmadgında maca atamıcam.ama o kontrolu yapmazsak da kurallara aykırı olmuyor mu?ılk atılan kart koz olabılır mı?





Yazar
benkimim


avatar
istanbul
Kayıt: 04.10.2007
06.06.2008-00:05 #45581
reader yazdi
 
hımm tesekkur ederımthinking
bi de simdi bu yazılan kodda

for(i=0;i<13;i++){
if(kartlarim[i].k_type==BOS)
continue;
else{
*returned = kartlarim[i];
kartsil(i);
return returned;
}
}

atılıken maca kontrolu yapmıyor demıs ya arkadaslar,
eger oraya maca kontrolu koyarsak,elımızde de macadan baska kart kalmamıssa ve ılk atacak olan bızsek sorun olmaz mıconfused
yanı maca ıse atma dıye bır ıf le kontrol yaparsam,macadan baska kartım kalmadgında maca atamıcam.ama o kontrolu yapmazsak da kurallara aykırı olmuyor mu?ılk atılan kart koz olabılır mı?


maca kontrolü bildiğim kadarıyla ilk el için,

yani oyuna maçayla başlayamazsın, bir el aldıktan sonra maça atılabiliyor olması lazım, yanlış bilmiyorsam, bir olasılık kalıyor bütün kartların maça olması durumu bu durumda da arkadaş yazmış maça atabilirmişiz :) oda milyonda 2 veya 3 ihtimalmiş :)




bu yazdığın kodda oyun ilk kağıtla başlatılıyor, maça kontrolü yok kelimesi ordan geliyor olması lazım, yani elindeki ilk kağıt maçaysa kod o kağıdı yani maçayı gönderiyor...





:)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Del.icio.us
Digg
Facebook
Furl
Google
Blink
Simpy
Spurl
Y! MyWeb