Yazar |
|
clairvoyant
Antalya
Kayıt: 05.05.2006 |
|
yenimohikan yazdi | .....
Bu arada Şafağın komplo teorisi de müthiş gerçekten süper bi gözlem....Ama gerçekçi değil kkanımca |
Yazdıklarımı bir daha okursan böyle bir niyetim olmadığını anlarsın sanırım. İkinci paragrafa dikkat et:
| Bu bir sorumsuzluk mu yoksa kasıtlı mı bilmiyorum ama kırmızı-yeşil ve yeşil-beyaz figür haftalarca dururken kırmızı-beyaz figür en fazla iki gün göründü. O iki gün de bana denk gelmemiştir diye düşünüyorum, çünkü ben hiç kırmızı ile beyazı yan yana görmedim. |
Ben sadece hergün yoldan geçerken gözlemlediğim bir olayı anlattım, olaydan kasten yapıldığı yönünde bir sonuç çıkarmadım. Bu bir sorumsuzluk ya da dikkatsizlik bile olsa bundan rahatsız olduğumu belirtmek istedim.
O yüzden mesajlarımdaki cümlelerime mümkün olduğunca dikkat etmeye çalışırım yanlış anlaşılmasın diye. Ama nedense bir türlü önleyemiyorum text iletişiminde yanlış anlaşılmayı (sırf böyle konularda değil, başka konularda da ) onlarca çeşit smile bile işe yaramıyor yeri geldiğinde...
Bu aralar amma kafiyeli cümleler kuruyorum, ilham mı geldi ne
Let`s make this world a better place to live !
|
|
Yazar |
|
kellad
istanbul
Kayıt: 21.01.2006 |
|
Türkiye'de devlet üstünde devlet var. Meclis ve hükümet alt katmanlarda yer alıyor onun üstünde bazı devlet kurumlarından oluşan bir yüksek devlet var.
Alevilik derken bunun çok geniş bir tanımlaması var. Alevi Ali'yi seven ona tabi olandır. Temel nokta Hz. Ali r.a.'dir. Ezilenler Hz. Ali'yi kendilerine yakın hissetmişler. Ama zamanla kasıtlı kasıtsız bunun içine yanlış inançlar ve uygulamalar sokulmuş. Bazı Alevi grupları zamanla değişik inançlar edinmiş. Bunlara da şimdi kimileri kültür diyor. Bazıları ise doğrudan şaşmamış. Bir insan hem Alevi hem Hanefi olabilir. Şafi de olabilir. Caferide olabilir. Alevilik bir mezhep değil. Mezhep olmanın şartlarını yerine getirmiyor. Benim memleketim de bir çok alevi var ve çoğu da Hanefi meshebine göre namaz kılıyordu. Demekki Hanefi idiler.
Bazı Alevi grupları dış güçler tarafından bölgesinin egemen güçlerine karşı kullanılmış. İktidarı zayıflatmak için farklılıkları bir çatışma unsuruna dönüştürülmeye çalışılmış. Ve iki tarafında hatasıyla bazı yerlerde bu çatışma ortamı oluşmuş. Bu Osmanlı zamanında da olmuş ve yakın zamanda da oldu. Şimdi bile bu kaşınıyor. Akıllı insan bu oyuna gelmez. Mühim olan sorgulamak. Kaynağı, temel fikri bilmek. Bundan şaşmamak. Hoşgörü ve diyalog ortamını sağlamak. Çatışma değil.
Hz. Ali'yi ne kadar tanıyorsunuz? Anlatın bakalım.
Decompiling the code of universe.
Listening the cosmic background radiation.
Swimming in Inter Stellar Medium.
|
|
Yazar |
|
tommyknocker
Istanbul
Kayıt: 09.02.2006 |
|
alevi sünni olabilir, caferi olabilir....vs ya da ben sünniyim, hanefiyim, malikiyim...vs ayrım değilmidir? İnsanların islamı yaşayış ve anlayış şekilleridir bunlar anlamadığımız konularda bizden bu konuları daha iyi bilenlere tabi olmuş bu konuda İmam Hanefinin dediğine uyuyorum.Bunlar din değil ki birini seçen diğerinin görüşlerinden faydalanamaz...Ben bunu anlamıyorum ve bu konuya çok takılndığı kanaatindeyim.Hanefiyim ... ee? şunu şunu yapamazsın e sen ? Ben şafiyim bana sorun değil yapabilirim... biri yapabiliyor diğeri yapamıyor...bir yerde bir yanlışlık yok mu? İslam kolaylık dini değil mi?
Those were the days guys...
|
|
Yazar |
|
extreme
Kahramanmaras
admin
Kayıt: 24.10.2006 |
|
the tmt yazdi | Bizim okulumuzu ben kırmızı bilirdim ama bayaa bayaa bir yeşillenmiş :) akepe çalışoor |
Bu cümlede kırmızıdan türk bayrağını (milliyetçilik,laiklik de olabilir), yeşilden müslümanlığı kastediyosan lafının nerelere gittiğinin farkındasındır umarım. Bu ülkede müslümanların çoğu cumhuriyeti ve laikliği benimsemiştir. Pire için yorgan yakılmaz...
The Man Who Loved Algorithm&Ubuntu.
www.burakamasyali.com
|
|
Yazar |
|
kellad
istanbul
Kayıt: 21.01.2006 |
|
Evet İslam kolaylık dini. Mezhepler de İslamı kolaylaştırıyor zaten. Zorlaştırmadığı kesin. Birine uyamıyorsan geçici olarak başkasına göre davranabilirsin.
Aslında olay senin anlattığından anladığım kadar basit değil. Benim anlatabildiğim kadar da basit değil. Araştırmanı tavsiye ederim. Mezheplerin çıkış noktasını ve uygulamalarını ayrıntılı bilirsen kolaylaştırdığını anlarsın.
Decompiling the code of universe.
Listening the cosmic background radiation.
Swimming in Inter Stellar Medium.
|
|
Yazar |
|
ozkanoncu
Istanbul
Kayıt: 08.01.2006 |
|
kellad yazdi | Türkiye'de devlet üstünde devlet var. Meclis ve hükümet alt katmanlarda yer alıyor onun üstünde bazı devlet kurumlarından oluşan bir yüksek devlet var.
Alevilik derken bunun çok geniş bir tanımlaması var. Alevi Ali'yi seven ona tabi olandır. Temel nokta Hz. Ali r.a.'dir. Ezilenler Hz. Ali'yi kendilerine yakın hissetmişler. Ama zamanla kasıtlı kasıtsız bunun içine yanlış inançlar ve uygulamalar sokulmuş. Bazı Alevi grupları zamanla değişik inançlar edinmiş. Bunlara da şimdi kimileri kültür diyor. Bazıları ise doğrudan şaşmamış. Bir insan hem Alevi hem Hanefi olabilir. Şafi de olabilir. Caferide olabilir. Alevilik bir mezhep değil. Mezhep olmanın şartlarını yerine getirmiyor. Benim memleketim de bir çok alevi var ve çoğu da Hanefi meshebine göre namaz kılıyordu. Demekki Hanefi idiler.
Bazı Alevi grupları dış güçler tarafından bölgesinin egemen güçlerine karşı kullanılmış. İktidarı zayıflatmak için farklılıkları bir çatışma unsuruna dönüştürülmeye çalışılmış. Ve iki tarafında hatasıyla bazı yerlerde bu çatışma ortamı oluşmuş. Bu Osmanlı zamanında da olmuş ve yakın zamanda da oldu. Şimdi bile bu kaşınıyor. Akıllı insan bu oyuna gelmez. Mühim olan sorgulamak. Kaynağı, temel fikri bilmek. Bundan şaşmamak. Hoşgörü ve diyalog ortamını sağlamak. Çatışma değil.
Hz. Ali'yi ne kadar tanıyorsunuz? Anlatın bakalım. |
Arkadaşım bu konu hakkında ne bilgin var ne anlayabilecek kapasiten. Saçma sapan şeyler söylemişsin. demokrat kimliğini bu konuda hemen ortaya koyuyorsun zaten. kendine demokratlık budur işte. eğer bu konuda bilgi almak istersen bilgi alabileceğin pek çok kaynak veririm sana. Bilgisi olmayanlar Aleviliği böyle sadece Hz Ali'yi sevenler diye görürler.Ama kendine has bir çok özelliği vardır. Bu bu başlığın konusu değil. Ama böyle bilgi sahibi olmadan konuşmak gereksiz. Hep yapılıyor bu ama zamanla düzelecek inşallah.
Bozuk düzende saglam cark olmaz. Carklari degil, düzeni degistirmek gerek!!!!!!
|
|
Yazar |
|
kellad
istanbul
Kayıt: 21.01.2006 |
|
Lütfen kaynak göster arkadaşım. Senin bildiklerini ben de bileyim. Yanlışlarımın doğrusunu söyle. Beni düzelt. Alevilik o kadar değil. Evet. Peki ne kadar? Başka bir başlık da açabiliriz.
Benim bildiklerimi istersen işte bir kısmı şu hadisler,
Ravi: İbnu Ömer
Tanım: Resulullah (sav) Ashabının arasını kardeşlemişti. Hz. Ali (ra) yanına geldi ve: "Ashabmızın arasını birbirleriyle kardeşlediniz, ama beni kimseyle kardeşlemediniz!" dedi. Bunun üzerine (sav): "Sen dünyada da ahirette de benim kardeşimsin" buyudular.
Kaynak: Tirmizi, Menakıb, (3722)
Ravi: Zeyd İbnu Erkam
Tanım: Resulullah (sav) şöyle buyurdular: "Ben kimin dostu (mevlası) isem, Ali de onun dostudur."
Kaynak: Tirmizi, Menakıb, (3714)
Ravi: Sa'd İbnu Ebi Vakkas
Tanım: Resulullah (sav) Tebük seferine çıkınca Hz. Ali'yi geride (Medine'de) bırakmıştı. "Ey Allah'ın Resulü, siz beni çocukların ve kadınların arasında mı bırakıyorsunuz?" dedi (kalmak istemedi). Bunun üzerine Resulullah (sav): "Sen, Hz. Harun'un Hz. Musa yanında aldığı yeri, benim yanımda almaktan razı değil misin? Şu farkla ki benden sonra peygamber yok!" buyurdular.
Kaynak: Buhari, Megazi 78, Fezailu'l-Ashab 9; Müslim, Fezailu'l-Ashab, 31, (2404); Tirmizi, Menakıb, (3731)
Ravi:
Tanım: Müslim ve Tirmizi'nin bir rivayetinde şöyle gelmiştir: "Resulullah (sav) Hayber günü buyurdular ki: "Yarın sancağı öyle bir kimseye vereceğim ki, O, Allah'ı ve Resulünü sever, Allah ve Resulü de onu sever." Ravi devamla der ki: "Bu söz üzerine (beni mi seçer ümidiyle, Resulullah (sav)'a görünmek için) boyunlarını uzattılar. Ama o: "Bana Ali (ra)'yi çağırın!" buyurdular. Ali getirildi ama gözlerinden rahatsız idi. Hemen gözlerine tükürdü ve sancağı ona verdi. Allah Teala Hazretleri onun eliyle fethi müyesser kıldı." Ravi devamla der ki: Şu ayet indiği zaman "Gelin, oğullarınızı ve oğullarımızı çağıralım..." (Al-i İmran 61) Resulullah (sav) hemen Ali'yi, Fatıma'yı, Hasan ve Hüseyin'i (ra) çağırdı ve: "Allahım, bunlar benim ailemdir" buyurdu.
Kaynak: Müslim, Fezailu'l-Ashab 32, (2404); Tirmizi, Menakıb, (3726)
Ravi: Zirr İbnu Hubeyş
Tanım: Hz. Ali (ra)'nin şöyle söylediğini işittim. "Daneyi açan, canlılan yaratan Zat-ı Zülcelal'e yeminle söylüyorum: Ümmi peygamberim (sav), bana şu hususu garantiledi: "Beni mü'min olan sevecek, münafık olan da bana buğzedecektir."
Kaynak: Müslim, İman 131, (78); Tirmizi, Menakıb, (3737); Nesai, İman 20, (8,117)
Ravi: Cabir
Tanım: Resulullah (sav) Taif günü Hz. Ali (ra)'ı çağırdı ve onunla hususi konuşma yaptı. (Bu görüşme o kadar uzadı ki) halk: "Resulullah (sav) amcasının oğluyla görüşmesini uzattı" dedi. (Resulullah bunu işitince): "Onunla hususi görüşmeyi ben (kendi arzumla) yapmadım. Allah(ın arzusu ve emri ile Resulü) yaptı" açıklamasmda bulundu.
Kaynak: Tirmizi, Menakıb, (3728)
Ravi: Enes
Tanım: Resulullah (sav) Beraet (Tevbe) süresini, (Arafat'ta haçlılara tebliğ edilmek üzere) Hz. Ebu Bekir (ra)'i göndermişti. Sonra onu çağırarak: "Bunun, ehlimden olmayan bir kimse ile tebliğ edilmesi muvafık değil!" buyurdu. Hz. Ali (ra)'yi çağırarak sureyi, (Arafat'ta okuması için) ona verdi.
Kaynak: Tirmizi, Tefsir, Tevbe, (3089)
Bir de ansiklopedik kaynak vereyim: http://www.huizen-alevi.nl/Turkce/dosyalar/Alevilik_nedir.html#hz_ali
Decompiling the code of universe.
Listening the cosmic background radiation.
Swimming in Inter Stellar Medium.
|
|
Yazar |
|
damned
Yozgat
banlandı
Kayıt: 03.07.2007 |
|
tommyknocker yazdi | alevi sünni olabilir, caferi olabilir....vs ya da ben sünniyim, hanefiyim, malikiyim...vs ayrım değilmidir? İnsanların islamı yaşayış ve anlayış şekilleridir bunlar anlamadığımız konularda bizden bu konuları daha iyi bilenlere tabi olmuş bu konuda İmam Hanefinin dediğine uyuyorum.Bunlar din değil ki birini seçen diğerinin görüşlerinden faydalanamaz...Ben bunu anlamıyorum ve bu konuya çok takılndığı kanaatindeyim.Hanefiyim ... ee? şunu şunu yapamazsın e sen ? Ben şafiyim bana sorun değil yapabilirim... biri yapabiliyor diğeri yapamıyor...bir yerde bir yanlışlık yok mu? İslam kolaylık dini değil mi? |
islam tabiki kolaylık dinidir.Örnegin bir şafiye bir bayan (yanlışlıkla da olsa) dokundu mu abdesti bozulur.Ancak hanefilikte bu tür yanlışlıkla dokunmalar yüzünden abdest bozulmaz.Genel olarak şafilik kırsal alanda hanefilik ise kentlerde yaygındır.Otobüste tıka basa giderken bir hanefinin abdesitini koruyabilmesi için bu bir kolaylıktır.
Yine şafilerde abdest bozulması için neredeyse insanın bayılacak kadar kanı akması gerekir.Haneflerde ise bir damla dağılan kan abdesti bozar.Tarlada çalışan bir şafi için bu olay büyük bir kolaylıktır.(tarlada çalışırken kıymık batması vs.. olabilir).
Bu ayrılıkların her biri müslümanlar için nur olduğu bir hadis-i şerifte söyleniyor.Mezhepler mezhep imamlarının peygamber efendimizin(s.a.v.) yaşantısındaki olaylara bakış açılarıdır.Bu bakış açıları her imamda birbirini destekler yorumlar bütünü olduğundan;azcık İmam-ı Şafiden birazcık İmam-Hanefiden alırım kendi mezhebimi oluştururum kimse diyemez.Çünkü biribiriyle çelişiyor gibi görünen ancak bilrbirinin tamalayıcısı oan bu yorumlar bir şafi ve bir hanefi tarafından ayrı ayrı yapıldığında nurdur,kolaylıktır,ancak ikisi birden aynı kişi tarafından yapıldığında bid'attır yanlıştır.
..!Kün inden nas-i ferd-en minen-nas!...
..!Insanlar icinde insanlardan bir insan ol!...
|
|
Yazar |
|
ozkanoncu
Istanbul
Kayıt: 08.01.2006 |
|
Kardeşim bnim sen Şii likten bahsediyorsun. Benim sözünü ettiğim Alevilik Şiilik değil. Anadolu Aleviliği.Hoca Ahmed Yesevi nin öğrencileri ve Horasan Erenleri ile Anadoluya yayılmış Mevlana, Yunus Emre ve Hacı Bektaş-ı Veli'nin önderliğinde Anadolu'da büyümüş olan alevilikten bahsediyoru. Sen daha alevilik değince neyi düşünmen gerektiini bilmiyorsun.
Bozuk düzende saglam cark olmaz. Carklari degil, düzeni degistirmek gerek!!!!!!
|
|
Yazar |
|
damned
Yozgat
banlandı
Kayıt: 03.07.2007 |
|
ozkanoncu yazdi | Kardeşim bnim sen Şii likten bahsediyorsun. Benim sözünü ettiğim Alevilik Şiilik değil. Anadolu Aleviliği.Hoca Ahmed Yesevi nin öğrencileri ve Horasan Erenleri ile Anadoluya yayılmış Mevlana, Yunus Emre ve Hacı Bektaş-ı Veli'nin önderliğinde Anadolu'da büyümüş olan alevilikten bahsediyoru. Sen daha alevilik değince neyi düşünmen gerektiini bilmiyorsun. |
peki bu bahsettiğin alevilerin alevi olmayan bir müslümandan(müslüman olamayan alevi zaten olmaz)farklı itikadi olarak neleri kabul etmesi veya neleri yapması lazım ki bu dediğin manada alevi olsunlar.Bunun sana göre gereklerinden bahseder misin?
Ayrıca kellad da anladığım kadarıyla şiilikten bahsetmemiş ben de bahsetmedim sen yukardaki yazıyı kime hitaben yazdın?
..!Kün inden nas-i ferd-en minen-nas!...
..!Insanlar icinde insanlardan bir insan ol!...
|
|
Yazar |
|
kellad
istanbul
Kayıt: 21.01.2006 |
|
Ben dün akşam cevap yazacaktım internetim bozuldu. Ama hislerime tercuman olan damned arkadaşıma teşekkür ediyorum.
Kimin neyi ne kadar bilmediğini bilebilecek kadar zeki akadaşım ozkanoncu'ya yakışmamış bu yazdıkları. Benim bilmediğimi bildiği şeyleri bana bildirse de ben de bilsem onları. Kaynak da verirse çok güzel olur.
Ben bir yazı buldum Alevilik kavramını ve kendine Alevi diyenlerin çeşitlerini çok iyi anlatmış. Özellikle belirtmek gerek, sakın ikinci gurubun oyunlarına alet olmayalım.
http://www.enfal.de/soru1.htm
Decompiling the code of universe.
Listening the cosmic background radiation.
Swimming in Inter Stellar Medium.
|
|
Yazar |
|
ozkanoncu
Istanbul
Kayıt: 08.01.2006 |
|
kellad yazdi | Ben dün akşam cevap yazacaktım internetim bozuldu. Ama hislerime tercuman olan damned arkadaşıma teşekkür ediyorum.
Kimin neyi ne kadar bilmediğini bilebilecek kadar zeki akadaşım ozkanoncu'ya yakışmamış bu yazdıkları. Benim bilmediğimi bildiği şeyleri bana bildirse de ben de bilsem onları. Kaynak da verirse çok güzel olur.
Ben bir yazı buldum Alevilik kavramını ve kendine Alevi diyenlerin çeşitlerini çok iyi anlatmış. Özellikle belirtmek gerek, sakın ikinci gurubun oyunlarına alet olmayalım.
http://www.enfal.de/soru1.htm |
Yazının kaynağının ne olduğu belli o yüzden böyle mantıksız şeylerle uğraşmak ve ayrıca bulunabilecek milyonlarca kaynak varken bu saçma linki buraya koymuş olman iyi niyetli değil.tamamen yanlış ve yalan. Kendi inancına saygı beklerken başkalarının inancına saygı göstermeyen bir anlayış ile yaklaşıyorsun olaya. Eğer gerçekten anlamak ve öğrenmek istersen böyle sorularla uğraşmak yerine açıp kendi kaynağından öğrenirsin. Google 'a yazarsan bir çok kaynak ortaya çıkacaktır.Ben buraya link yazmak istemiyorum çünkü herkese hitap eden bir alanı böyle kişiselleştirme yoluna gitmem doğru olmaz.öğrenmek isteyen için kaynak çok.Bu öğrenip kabullenmek anlamına gelmiyor sadece yanlış anlaşılmaları ve önyargıları kıracaktır. Ondan sonra bu anlayış İslam'ın dışındadır bile diyebilirsin bu görüş sizin görüşünüz olacaktır ve saygı görecektir.
damned arkadaşım senin söylediğinle alakalı olarak bu konuda konuşmak isterdim ama bu böyle bir iki kelime ile anlatılacak bir konu değil ayrıca ben de bu konuda açıklayıcı olacak kadar ehil değilim. Dediğim gibi karalamak yerine gerçekten bilgi almak istiyorsanız msn ozkanoncu@hotmail.com. sadece bir link ile bu sorun çözülür.burada insanların ortak alanını kişiselleştirmemek adına link vermiyorum. Saygılarımla.
Bozuk düzende saglam cark olmaz. Carklari degil, düzeni degistirmek gerek!!!!!!
|
|
Yazar |
|
damned
Yozgat
banlandı
Kayıt: 03.07.2007 |
|
Aleviliği burada konuşmamız burayı kişiselleştirmez hatta burada tartışmalıyız ki yanlış anlaşılmaların önüne geçebilecek bizim dışımızda birileri bulunsun yoksa benim kişisel meselem değil ki bu..
Benim demek istediğim bir insan aleviliğini islam sınırları içerisinde yaşaması gerektiğidir.Bir insanın ilmin kapısı Hz. Ali'yi(r.a.) ve Ehl-i Beyti diğer sahabilerden daha çok sevmesinde (diğer sahabileri kötülememek veya onlardan nefret etmememek şartıyla)islami olarak bir mahzuru yoktur.Ancak bu sevgi sadece Peygamber Efendimizin(s.a.v.) önüne geçmemeli ve geçemez.Çünkü bir hadis-i şerifte "Beni dünyadaki herşeyden çok sevmeyen hakiki iman etmiş sayılmaz" buyuruluyor.Bu şekilde aleviliğe karşı değilim ve ben de aleviyim diyebilirim bu tanıma göre...
Ancak günümüzde alevilik kisvesi altında dinsizliğini yaşayan insanlar türedi.Yaptığı bid'atların ve caiz olmayan inançların(davranışların) kaynağı olarak aleviliği (utanmadan) gösteriyorlar.Ben asıl buna karşıyım...
Mesela adam oruç tutmuyor,namaz kılmıyor soruyorsun niye "Ben aleviyim" diyor.Ne alakası var tamam de ki müslüman değilim veya müslümanım ama günahı benim de ama aleviliği kullanma kardeşim.Tutup da bizim yerimize Hz. Ali(r.a.) kılmış,tutmuş,yapmış,etmiş....deme.İslamda kimse kimsenin yerine ibadet edemez...
Saygılarımla....
..!Kün inden nas-i ferd-en minen-nas!...
..!Insanlar icinde insanlardan bir insan ol!...
|
|
Yazar |
|
ozkanoncu
Istanbul
Kayıt: 08.01.2006 |
|
Bu kişiselleştirmektir çünkü inanç kişiseldir.Öğrenmek isteyen kendisi araştırabilir ve öğrenebilir. Öğrendikten sonrada kendi düşüncesini oluşturabilir. Tartışmanın inanç üzerinden daha fazla uzamasını istemiyorum ancak şunları belirtmem gerekiyor.
"Anadolu Aleviliği'nin" kendine has rituelleri vardır.ibadetler içerisinde namaz ve ramazan orucu yoktur.ancak büyük bir saygı duyulur, kendi içinden olupta bunları uygulayanlara karşıda saygı gösterilir. İbadette şekilci bir anlayışı yoktur.İbadetin yeri ve zamanı yoktur.İsteyen istediği gibi ibadet etme özgürlüğüne sahiptir. Kadın erkek eşittir.Kadına büyük bir saygı mevcuttur.Tek eşlilik şarttır. Allah rızası değil kul rızası önemlidir insanı merkezine alan ve herşeyin üstünde tutan bir anlayışa sahp olup, bütün insanlığa bir gözle bakar.Müslüman, hristiyan arap, çerkez, laz, yahudi hiç bir farkı yoktur.İslamın hümanist yaklaşımı olarakta adlandırılır. Allah, Peygamber ve kitap yönünden islamın diğer anlayışlarından bir farkı yoktur. Hz. Ali'ye olan sevgi ve saygının tarihsel bir boyutu vardır.Bunun anlatılması uzun sürer.Hz. Ali'nin peygamber kabul edildiği veya Hz. Ali camide öldürüldüğü için camiye gidilmediği türünden sözler gerçek dışıdır.Çünkü cami inancın ibadethanesi değildir. Tarihsel gerçeklikler Anadolu'nun ve İran Safevi devletinin bu anlayış içerisinde olduğunu gösterir ancak Anadolu'da Osmanlının özellikle Yavuz Sultan Selim'in bu inanç sahiplerine karşı uygulamış olduğu soykırım tavrı ve Şeyhülislamlara çıkarttrılan iftira ve ölüm fetvaları yüzünden Anadolu'da yüzyıllarca kendini saklama zorunda kalmış ve anadolu'nun büyük bir kesiminin ibadetlerini değiştirmesine neden olmuştur.Osmanlı arşivlerinde hala bu fetvalar ve padişah fermanları bulunmaktadırlar. Anadolu Erenleri , Mevlana, Yunus Emre, Hacı Bektaş-i Veli, Pir Sultan Abdal bu anlayışın önde gelen isimleridir. Bunlarda hoşgörüleri ile dünyada tanınmış ve isimleri UNESCO tarafından yıllara verilmiştir. Mesela bu yıl Mevlana yılıdır. 10 yıl kadar önce hacı bektaş-i veli yılı ve yunus emre yılı yaşanmıştır. Türkiye'de kısmi laik düzenin etkisi ile kısmen Osmanlıya göre yaşanması kolaylaşmıştır.Yinede son 10 yıla kadar insanlar çoğunlukla kendilerini gizlemişlerdir.Halada kendini gizleyen milyonlarca insan vardır çünkü yıllar boyu iftira, hakaret ve hoşgörüsüzlük ile karşılaşmışlardır.Bugün farklılıkları ile kabullenilmeyen ve büyük baskı altında kalan insanlar ibadetlerinde farklılaşmaya giderek toplumun kendisini dışlamamasını sağlamaya çalışmaktadır. Ayrıca zorunlu din dersleri ile kendi inançlarına ters düşürülerek asimilasyon politikası izlenmektedir. Süleyman Ateş bunu şöyle açıklamıştır.1978 iran devriminden sonra İran'lılar bize bunları, ya siz sunnileştirin yada bırakın biz şiileştirelim dedi ancak biz kabul etmedik desede her dönemde bu çaba gösterilmiştir.Hatta günümüzde bazı vakıflar aracılığı ile İranda şiileştirme politikası izlemektedir.
Bu noktada önemli olan aaaa bunlar namaz kılmıyor, oruç tutmuyor demek veya bunlar islam'ın dışındadır gibi anlayışları dile getirmek değil.İnsanları olduğu gibi kabul ederek en doğal hakları olan kendi inançlarını yaşama haklarına saygı göstermektir.Ancak yinede siz kendinize göre insanları islam dışı veya içi olarak ifade edebilirsiniz.Hiç bir tepki görmeyeceksinizdir. Düşüncelirinize büyük bir saygı gösterilecektir.
Umarım belli ölçülerde açıklayıcı olmuştur. Eğer daha fazla bilgi almak isteyen olursa internette döküman mevcuttur. Teşekkür ediyorum.
Bozuk düzende saglam cark olmaz. Carklari degil, düzeni degistirmek gerek!!!!!!
|
|
Yazar |
|
damned
Yozgat
banlandı
Kayıt: 03.07.2007 |
|
Evet açıklayıcı oldun.Ancak bazı yazdıkların İslam'ın kırımızı çizgileri dışında kalıyor.Örneğin kul rızasının Allah rızası önünde olması, namaz yok oruç yok gibi. Ancak buna karışma gibi bir hakkımız da yok.Tabi ki hoş görüyoruz.Çünkü yaradılanı yaradandan ötürü hoş görüyoruz.
Ne diyelim....
Le Kum Dinukum Ve Liye Diin...
..!Kün inden nas-i ferd-en minen-nas!...
..!Insanlar icinde insanlardan bir insan ol!...
|
|
|
|
-
Del.icio.us
-
Digg
-
Facebook
-
Furl
-
Google
-
Blink
-
Simpy
-
Spurl
-
Y! MyWeb
|
|
| | | | | | | | | | | |