Yazar |
|
virgo
istanbul
Kayıt: 18.01.2006 |
|
Organizasyonel negatif öğrenme nedir?
Kafese beş maymun koyarlar.
Ortaya bir merdiven ve tepesine de iple muzları asarlar.
Her bir maymun merdivenleri çıkarak muzlara ulaşmak istediğinde
dışarıdan üzerine soğuk su sıkarlar.
Sadece merdivenleri çıkmaya çalışan
maymun değil, diğerleri de bu soğuk sudan nasibini alır.
Bütün maymunlar bu denemeler sonucunda sırılsıklam ıslanırlar.
Bir süre sonra muzlara hareketlenen maymunlar diğerleri tarafından engellenmeye
başlanır.
Daha sonra, suyu kapatıp maymunlardan biri dışarı alınıp yerine yeni bir
maymun koyulur.
ılk yaptığı iş muzlara ulaşmak için merdivenlere tırmanmak olur;
fakat diğer dört maymun buna izin vermez ve yeni maymunu döverler.
Daha da sonra, ıslanmış maymunlardan biri daha yeni bir maymunla değiştirilir ve merdivene ilk yaptığı atakta dayak yer.
Bu ikinci yeni maymunu en şiddetli ve istekli döven ilk yeni maymundur.
Islak maymunlardan üçüncüsü de değiştirilir.
En yeni gelen maymunda ilk atağında cezalandırılır.
Diğer dört maymundan yeni gelen ikisinin en yeni gelen maymunu niye dövdükleri konusunda hiçbir fikirleri yoktur.
Son olarak en baştaki ıslanan maymunların dördüncüsü ve beşincisi de yenileriyle değiştirilir.
Tepelerinde bir salkım muz asılı olduğu halde artık hiç biri merdivene yaklaşmamaktadır.
Neden mi? Çünkü burada işler böyle gelmiş ve böyle gitmektedir.
işte bu nokta organizasyonel (ya da toplumsal) negatif öğrenmenin şartlanmanın başladığı yerdir
there is no place like 127.0.0.1
|
|
Yazar |
|
orhan
istanbul
admin
Kayıt: 17.11.2005 |
|
gerçekten faydalı bir yazı.
N/A
|
|
Yazar |
|
onur
Two Story Town
Kayıt: 14.01.2006 |
|
guzel yazi gercekten.
|
|
Yazar |
|
ssakinmaz
Istanbul
Kayıt: 20.01.2006 |
|
süper hikaye
bu arada bana yapay zeka dersindeki maymun problemini hatırlattı
Zoru severim, imkans?z vakit al?r..
|
|
Yazar |
|
avare
Istanbul
Kayıt: 09.10.2006 |
|
Bu hikaye bana askerdeki nöbet sistemlerini hatırlattı. Örneğin, bi yerde banklar boyanır; başına bi asker dikilir herkesi uyarsın, insanları boyanın üstüne oturtmasın diye. Kabul edilebilir; ama daha doğrusu, boyalı diye bir yazı asmaktır. Hepsi bu kadarla bitmez! Boyalar kurur ama askerler yine nöbete gönderilir. Banklar eskir yerine yenileri koyulur ama askerler orda hala bekler; çünkü bankları teröristlerden korumaktadırlar(!) Askerlerden yaptıkları nöbetin amacını sormaları beklenmez ama komutanlarda bu nöbetin niye olduğunu merak etmez, çünkü nasıl olsa nöbeti erler tutmaktadır(!)
Eh işte arkadaşlar durum bundan ibaret. Sorup soruşturmak lazım, eleştirmek lazım bu durumları. Çok da derinlere inmeyin, karşınıza derin devlet çıkmasın
siteden ayr?ld?m
|
|
Yazar |
|
virgo
istanbul
Kayıt: 18.01.2006 |
|
askerde mantık yok die bundan diyolar o zaman.. bizide pc başında bekletirler belki..
there is no place like 127.0.0.1
|
|
Yazar |
|
watthana
uzayli
Kayıt: 02.02.2007 |
|
virgo yazdi | askerde mantık yok die bundan diyolar o zaman.. bizide pc başında bekletirler belki.. |
insallag pc acık olur barı...
ASIKSAN YARE,
ALDANMA AGYARE...
|
|
Yazar |
|
orhan
istanbul
admin
Kayıt: 17.11.2005 |
|
askerlikten soğutmak suçtur. gidin askere hepiniz
N/A
|
|
Yazar |
|
reccae
istanbul
banlandı
Kayıt: 15.02.2006 |
|
valla konu nasıl askerliğe geldi bilmiyorum
ama okulumuzun her yanı birbirini döven maymunlarla dolu
o kadar fazla ki sayıları aralarındaki iyi niyetli maymunlar kayboluyor nerdeyse
en çok ta öğrenci işlerinde var bu birbirini döven maymunlardan
insa ettigim binanin cimentosu kelâm
|
|
Yazar |
|
clairvoyant
Antalya
Kayıt: 05.05.2006 |
|
Güzel mesaj var hikayede gerçekten.
Ama muzu çok severim be, özellikle çikita muzu.
Let`s make this world a better place to live !
|
|
Yazar |
|
extreme
Kahramanmaras
admin
Kayıt: 24.10.2006 |
|
Arkadaşlar askerde saçma kurallar olmalı, herkes sizin bizim gibi olsa sorun olur ama elektrik görmemiş, medeniyetten haberi olmayan adamlar geliyo oraya, onlarada yaptıracak iş lazım.
The Man Who Loved Algorithm&Ubuntu.
www.burakamasyali.com
|
|
|
|
-
Del.icio.us
-
Digg
-
Facebook
-
Furl
-
Google
-
Blink
-
Simpy
-
Spurl
-
Y! MyWeb
|
|
| | | | | | | |