Konuyu görüntüle
IUCODERS FORUM > Genel > Gündem > 30 Kasim 2007 ucak kazasi
Yazar
onur


avatar
Two Story Town
Kayıt: 14.01.2006
30.11.2007-09:54 #32051
Arkadaslar basimiz sagolsun.Bugun Isparta yakinlarinda dusen ucaktan sag kurtulan olmamis:(

Bir ucak dusunce neden dusmus olabilecegini dusunur buyuk cogunlugumuz.Bu sebepte kisa bir arastirma ile
olasi pilot hatalari disinda ucagin dususunun en olasi sebebi diyebilecegimiz birtakim bilgilere ulasilabiliyor.

Dusen ucak McDonnell Douglas MD80 serisi ve bu ucagin gecmiste bircok kazaya karistigi biliniyor.
Bilmek istersiniz diye dusundum.

Bu model ucaklarin sabitleyicilerinde bir problem olabiliyormus ucagin havaalanina 18 km kala(neredeyse gozle gorulebilecek mesafeden) daga carpmasinin sebeplerinden biri olabilir belki.Boyle sorunlu bir ucagin hala kullanimda olmasi da ayriyetten gercekten sasirtici ve uzucu not talking

 


Horizontal stabilizer Jackscrew
The MD-80 series and MD-90 uses a single Jackscrew to actuate the horizontal stabilizer and is not fail-safe, as opposed to the redundant dual jackscrew design found on the DC-10 and MD-11.[19] As the crash of Alaska Airlines Flight 261 demonstrated, the failure of the jackscrew could jam the horizontal stabilizer, pushing the airplane into a non-recoverable dive.

Due to criticality of this part for safe flight, it is imperative to ensure it is well lubricated to minimize wear on the screw thread. However this was not done on a routine basis due to the inherent nature of a T-tail design meant that it was impossible to service from the ground and a cherry picker was required to perform any inspection and lubrication. McDonnell-Douglas initially recommended an "end play" check interval of 7000 hours which was subsequently found to be grossly inadequate.[20]

Following the crash of Alaska 261, the jackscrew recovered from the airplane was found to be completely worn[21] and found to be the cause of the crash due to inadequate maintenance. The FAA subsequently ordered airlines to inspect and lubricate the jackscrew every 650 hours[13] (the original Airworthiness Directive's ordered an interval of 2000 hours which was found to be inadequate still).

http://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_MD-80/MD-90









Yazar
tarikkranda


avatar

Kayıt: 07.01.2006
30.11.2007-10:04 #32052
Sabah öğrendim kazayı, gerçekten çok üzüldüm:(
Çok kalitesiz uçaklarla uçuş yapan, uçakları dolmuş gibi o duraktan o durağa taşıyan şirketlerin bir an önce daha sıkı denetime alınması gerekiyor. Onur dediğin gibi bir uçaksa bu zaten ancak bizim havayolu firmalarımıza satılırdı bunların çıkmaları Avrupa kullanmaz o uçakları bizim gibi 3. dünya ülkelerinin insanları taşınır, doğrudur.





Yazar
cantur


avatar
Rize
admin
Kayıt: 16.01.2006
30.11.2007-11:17 #32060
Gerçekten üzücü bir haber. Hayatını kaybedenlere Allah Rahmet eylesin.

Wikipedia'ya göre aynı uçağın 2007 de iki tane daha kazası olmuş ve bunlardan biri de American Airlines'a ait. Türkiye'de bu uçaklar kullanılıyor diye direk havayolu şirketlerine yüklenmek yanlış olur. Ama Türkiyedeki firmaların Kilometresini doldurmaya yaklaşmış uçakları kullandıkları da bir gerçek. Bazı uçakların kabinleri tutsan dökülecek gibi (Geçen sene bindiğim bir uçak böyleydi.)







Yazar
onur


avatar
Two Story Town
Kayıt: 14.01.2006
30.11.2007-11:24 #32062
Aslında bir miktar ucak sirketlerinin de bu olayda payi var cunku ucak kiralama olayi diye bir durum soz konusu.

Atlasjet gibi Onur air gibi firmalar bu ucak kiralama olayini yapiyorlar bildigim kadariyla.

Bu durumda da ucagin duzenli kontrolleri bakim calismalari ucagini kiraya veren sirketin insiyatifine kaliyor.Dogal olarak firmanin prestiji de bundan etkileniyor.







Yazar
onur


avatar
Two Story Town
Kayıt: 14.01.2006
30.11.2007-12:09 #32064
http://www.milliyet.com.tr/2007/11/30/son/sontur14.asp

bu haber basliginin hicbir mantikli aciklamasi olamaz.bunu baslik yapanin zerre kadar beyni oldugunu ya da varsa o kadar beyni onu bile calistirmadigini dusunuyorum.







Yazar
grease


avatar
Istanbul
Kayıt: 22.01.2006
30.11.2007-14:44 #32065
Boyle bi olaya boyle bi haber yazan ve bunu yayinlayanlar. Yorum yok...





Grease is still the word


Yazar
orhan


avatar
istanbul
admin
Kayıt: 17.11.2005
30.11.2007-14:48 #32066
onur yazdi
 
http://www.milliyet.com.tr/2007/11/30/son/sontur14.asp

bu haber basliginin hicbir mantikli aciklamasi olamaz.bunu baslik yapanin zerre kadar beyni oldugunu ya da varsa o kadar beyni onu bile calistirmadigini dusunuyorum.

beyinsiz midir nedir bunlar?

üzücü bir hadise Allah ölenlerin yakınlarına sabır versin.





N/A
Yazar
clairvoyant


avatar
Antalya
Kayıt: 05.05.2006
30.11.2007-16:33 #32068
İnsanda moral kalmıyor böyle olayları duyunca..... sad





Let`s make this world a better place to live !

Yazar
apocalyptica


avatar
eeeeee
Kayıt: 19.01.2006
30.11.2007-17:25 #32076
Benim anne tarafım Ispartalı. Uçakta 2 komşu 1 uzak akrabam vardı. crying









Yazar
cagri


avatar
istanbul
Kayıt: 02.01.2006
30.11.2007-17:46 #32078
çok üzücü bi haber.Allah rahmet eylesin.

Stajım sırasında kalite müdürünün kalkamaz diye onay vermediği bir uçağın,genel müdür tarafından kalkmasına onay verilip kalite müdürünün istifa ettiğine uçağında kalktığına tanık olmuştum.

bilmediğimiz daha neler oluyor acaba?! şansa yaşıyoruzzz...





Yazar
extreme


avatar
Kahramanmaras
admin
Kayıt: 24.10.2006
30.11.2007-20:57 #32085
apocalyptica yazdi
 
Benim anne tarafım Ispartalı. Uçakta 2 komşu 1 uzak akrabam vardı. crying


Başınız sağolsun.





The Man Who Loved Algorithm&Ubuntu.
www.burakamasyali.com





Yazar
ataryemez


avatar
Ankara
Kayıt: 18.06.2007
30.11.2007-21:15 #32086
çok acı bir haber...
Allah ölenlere rahmet, yakınlarına sabırlar versin
saygılar





every man dies, not every man really lives










Yazar
apocalyptica


avatar
eeeeee
Kayıt: 19.01.2006
30.11.2007-21:39 #32091
extreme yazdi
 
apocalyptica yazdi
 
Benim anne tarafım Ispartalı. Uçakta 2 komşu 1 uzak akrabam vardı. crying


Başınız sağolsun.


Sağolun, dostlar sağolsun...









Yazar
vilma


avatar
Satürn
Kayıt: 12.07.2007
01.12.2007-02:56 #32107
hakikaten çok kötü bir kaza ve çok zor bir ölüm..kimbilir o uçaktakilerin ne hayalleri vardı ertesi güne dair..kavuşmak istedikleri yakınları vardı.. sebep ya da sebepleri neyse ortaya çıkacak elbette ama hiçbişi gideni geri getirmeyecek ve bikaç hafta sora herşey sütliman unutulup gidecek..umarım gerekli yerler gerekli önlemleri alırlar ve hava taşımacılığı dolmuşçuluğa benzemekten kurtulur.daha ucuz olup en fazla yolcuyu kapabilmek amacıyla kaliteden ödün verilmesi ve canını teslim edip o koltuğa oturan insanların kandırılması sözkonusuysa;hakeden hakettiği cezayı alır umarım..

Allah rahmet eylesinrose





bir GüN bir YeRde Sen? buLmaya üMidiM var,,aL?p GöTürseN bEni KE?F-i AleMe...


Yazar
vilma


avatar
Satürn
Kayıt: 12.07.2007
01.12.2007-02:58 #32108
apocalyptica yazdi
 
Benim anne tarafım Ispartalı. Uçakta 2 komşu 1 uzak akrabam vardı. crying


başınız sağolsun..Allah mekanlarını cennet etsin inşallah..





bir GüN bir YeRde Sen? buLmaya üMidiM var,,aL?p GöTürseN bEni KE?F-i AleMe...


1 2
Del.icio.us
Digg
Facebook
Furl
Google
Blink
Simpy
Spurl
Y! MyWeb