Songphonic Records Yönetim Kurulu Başkanı Osman Kent, ağır sarsıntı olarak tanımladığı “dijital müzik” ile ilgili görüş ve tecrübelerini paylaştı. TIME 2007, İnterpromedya tarafından bu yıl “Eğlenceye Teknoloji Var” teması ile 27-28 Kasım tarihlerinde Ceylan InterContinental’de düzenleniyor. Bu yıl dördüncüsü yapılan etkinlik, medya ve eğlence dünyasını, yeni iş alanlarına yatırım yapmak isteyen üst düzey yöneticileri, reklam ve pazarlama yöneticilerini, bilgi teknolojileri, telekom ve internet dünyasının çalışanlarını, içerik üretenleri, danışmanları, girişimcileri ve yatırımcıları bir araya getiriyor.
Bu yıl TIME 2007’nin ilk günü 27 Kasım saat 17:30’da gerçekleşen oturumda Songphonic Records Yönetim Kurulu Başkanı Osman Kent, ”Dijital müzik endüstisinde yeni iş ve dağıtım modelleri” başlığı altında, bitmeyen deprem’ olarak tanımladığı “dijital müzik” ile ilgili görüş ve tecrübelerini paylaştı. Kent sunumunda son derece çarpıcı veriler sundu. Buna göre geleneksel usüllerle iş yapan müzik şirketleri, dijital platformda iş yapış modelleri üretemezlerse iflas etmeye mahkum: “Dijital müziğin çıkışı ile birlikte albüm yapma sanatı ortadan kayboldu. Aslında doğru bir müzik dinleyicisinin bir albümü başından sonuna takip etmesi gerekir.
Klasik müzikten örnek verelim. Bir eserin sadece ikinci bölümünü dinleyerek o eserle ilgili bir fikir sahibi olmanız mümkün değil....” Osman Kent sunumunda müzik sektöründeki depremin en büyük nedenlerinden birini Apple’ın Ipod girişimi olarak nitelendirdi: “İlk Ipod 2001 yılında çıktı ama henüz ortada Itunes yoktu.
2003 yılında Itunes devreye girdi ve kısa sürede dünyanın en büyük müzik dağıtıcısı haline geldi. Geleneksel modellerle çalışan firmaların bununla başetmesi mümkün değil. Başta EMI olmak üzere birçok firma dijital alanda kendine çıkış yolu arıyor...” Dinleyicilerin müziğe bedava ulaşmak istediklerini belirten Osman Kent “bu büyük bir endüstrinin eser sahibi-yorumcu-müzik şirketi gibi birçok bileşen açısından zarar görmesine işarettir. Buna rağmen başka alanlarda faaliyet gösteren birçok şirket bu işe girmek istiyor.
Starbucks, Nokia, Coca Cola gibi... Bu şirketlerin beklentisi müzik işinden para kazanmak değil, mevcut müşterilerini memnun edecek yeni çalışmalara girmek...” Artık sanatçıların albümden bir gelir beklentisi olmadığını belirten Osman Kent Prince örneğini verdi: Prince İngiltere’nin en çok satan gazetelerinden biri ile 3,5 milyon adet CD dağıttı. Bu albüm, müzik marketlerin rafında olsaydı asla böyle bir satış rakamı yakalayamazdı. Ancak başka bir fayda sağladı. Prince’in İngiltere’de verdiği konserler 350.000 kişi tarafından seyredildi ve Prince bu konserlerden toplam 22 milyon dolar gelir elde etti...” -“Uzman Görüşler TIME 2007’de”- TIME endüstrisine yönelik konusunda uzman konuşmacıları ağırlayan TIME 2007’nin bu yılki yurtdışından gelen konuşmacıları arasında Mobile Monday Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Jari Tammisto, Jupiter Research Araştırma Direktörü Ian Fogg ve Songphonic Record Yönetim Kurulu Başkanı Osman Kent yer aldı. TIME 2007’de Jari Tammisto, “TIME endüstrisinde bölgesel pazarların gelişimi ve Türkiye’nin şansı” konusunu Ian Fogg ise “Üç ekranlı dünyada çevrimiçi TV fırsatını yakalamak” konusunu ele aldı. -“TIME endüstrisinin gündemi”- TIME 2007 kapsamında işlenen toplam 30’a yakın konu arasında; genel TIME sektörü ile ilgili; “TIME endüstrisinde bölgesel pazarların gelişimi ve Türkiye’nin şansı”, “Telekomünikasyonun büyüyen resmi”, “Yatırımcıdan girişimciye öneriler”, “Online reklam, oyunda reklam”, “Doğrudan ve etkileşimli mobil pazarlama”, “Regülasyonlar, Standartlar: Sırada ne var, Radyo, TV, telsiz vs.”, “Dünyada TIME endüstrisi pazar büyüklüğü ve beklentiler”, “İnternette pazarlamanın yeni kuralları”, “Dijital müzik ve film endüstrisinde karşılaşılan hukuksal sorunlar”, “Teknoloji ve sanat” ve “Doğuştan sayısallar geleceği nasıl şekillendirecek” başlıkları yer alacak. Teknoloji alanı ile ilgili; “Etkin rekabet yolunda numara taşınabilirliği”, “IPTV-İçerik bazlı iş modelleri”, “Çok hızlı internet ve getirdikleri”, “Mobil TV ve kişiselleştirme”, “Üç ekranlı dünyada online TV fırsatını yakalamak”, “IMS ve servislerin geleceği”, eğlence alanı ile ilgili; “Dijital film üretimi ve dağıtım modelleri”, “Dijital müzik endüstrisinde yeni iş ve dağıtım modelleri”, “Eğlence içerik ve mobil yakınsaması”, “Tüketiciler gelecekte nereden ve nasıl müzik dinleyecek” ve medya alanına yönelik ise “Medya sektöründe içerik yönetimi ve dağıtımı “Kullanıcı tarafından üretilen içerik”, “Radyoların altın çağı: dijital ve etkileşimli radyo”, “Ben bir bloggerım” konuları ele alınıyor. -“TIME 2007’de 2 farklı workshop”- TIME 2007 etkinliğinde bu yıl ilk kez geleceği adresleyen iki adet workshop düzenleniyor. İlki; “Geleceğin TIME kuşağı ve yeni yaşam senaryoları” başlığını taşırken, diğer workshop ise, “TIME pazarı ve perakende kanalının yeni kimliği” adı altında gerçekleşiyor. -Songphonic Records, Yönetim Kurulu Başkanı Osman Kent- TED Ankara Koleji ve Birmingham Üniversitesi Bilgisayar ve Elektronik mühendisliği mezunu olan Osman Kent, Birmingham’da okurken, dünyanın bilgisayardaki ilk müzik grafik programını icat etti.
İngiltere’de Dr. Yavuz Ahıska ile yolları kesişti ve Benchmark Technologies şirketini kurdu. Şirketi, DuPont Corporation’a 12 milyon dolara satan Osman Kent, DuPont Pixel Systems olan şirketin Başkan Yardımcılığı’nı yürüttü ve şirketin 3 boyut teknolojileri alanındaki performansını yönetti. Daha sonra DuPont’a sattığı hisseleri geri alarak 3Dlabs’i kurdu. Bir sene sonra sene, 3Dlabs, dünyanın PC’lerde kullanılabilen ilk 3 boyut teknolojisini yarattı.
Osman Kent, bu arada genç müzik yazarı-yorumcuları destekleyen bir müzik yapım şirketi kurmaya karar verdi. Böylelikle 2 milyon dolar sermaye ile Songphonic Records kuruldu. Misyonu “adult contemporary” alanında hem besteci hem de yorumcu olan sanatçıları keşfetmek ve desteklemek olan Songphonic Records’un ilk yıldızı Xanda Howe’un ilk albümü “And How” eleştirmenlerden tam not aldı. Osman Kent, dünyaca ünlü müzik adamımız Arif Mardin’in halefi olarak nitelendiriliyor. Telekom, Internet, Medya ve Eğlence alanlarında Türkiye’nin tek etkinliği: TIME 2007
|