Konuyu görüntüle
IUCODERS FORUM > Duyurular > Okul ile ilgili > Nesne Yönelimli Programlama Java 2. Ödev Hakkında.
Yazar
mehmetdemir


avatar
istanbul
Kayıt: 12.03.2008
28.04.2008-15:45 #43538
Gelen master planlarda görüldüğü üzere genellikle ödevlere eklenen özellikler gözden kaçırılmış.
Aşağıdaki kurallara mutlaka uyalım. 2. Ödev değerlendirilmesi, daha çok aşağıdaki özelliklere göre yapılacak.

Not: Proje liderleri kendi ekiplerine 100 üzerinden puan verecekler. Ekip üyelerine not verirken bu bilgiyi de kullanacağım.
Kurallar
1- Seviyelendirme olacak ve abstract class'lar ile yapılacak. (Genellikle seviyelendirmeyi statik değişken kullanarak yapmışsınız - Yanlış)
2- Mutlaka random metotlar kullanılacak.
3- İç sınıf veya metot içi sınıf kullanılacak
4-Özel hata yönetimi tasarlanacak istisna ve hatalar yönetilecek.

İyi Dersler

Mehmet Demir






Yazar
mehmetdemir


avatar
istanbul
Kayıt: 12.03.2008
29.04.2008-11:11 #43617
2. Ödevde Seviye atlama abstract class'ına bir örnek.

Seviye sınıfları aşağıdaki gibi tanımlanmalı.
Her seviye bir önceki seviyenin de özelliklerini barındırıyor.
Superman içinde kullanımı ise, ilk başta HayvanKurtaran ile başlayacak ve randomly seçeneklere göre InsanKurtaran veya DunyaKurtaran sınıflarını da yaratıp kullanabilecek.


abstract class HayvanKurtaran {...... }

abstract class InsanKurtaran extends HayvanKurtaran{.......} //böylece hem hayvan hem de insan kurtarabiliyor

abstract class DunyaKurtaran extends InsanKurtaran{......} //böylece hayvan, insan ve dünyayı kurtabiliyor.







Yazar
antirunje


avatar

Kayıt: 16.11.2006
29.04.2008-11:48 #43618
mehmetdemir yazdi
 
2- Mutlaka random metotlar kullanılacak.

Hocam, random metotlardan kastınız tam olarak nedir, anlayamadım orayı? Basit olarak random işlemler yapan metotlar mı, yoksa bu bazı özel metotların yer aldığı paket gibi bir şey mi?





Eger ac ve kimsesiz bir kopegi alip bakar ve rahata kavusturursaniz sizi isirmaz. Insan ve kopek arasindaki temel fark budur.






Yazar
engineer58


avatar

Kayıt: 16.03.2006
29.04.2008-13:49 #43622
Seviyelendirme ve random metotları biraz açabilecek olan var mı arkadaşlar son 2 derse girmemiştim tam olarak anlamadım ne yapacağımızı





Yazar
mehmetdemir


avatar
istanbul
Kayıt: 12.03.2008
29.04.2008-17:11 #43636
Seviyelendirme örneğini vermiştim.
Rando metottan kastım, Süperman örneğini verirsek, 3 farklı nesneyi (hayvan, insan ve dünya) kurtarabilecek. Tabii yeterli seviyesi var ise.
3 adet seçeneğimiz olduğu için, 1 ile 3 arasında bir değer dönderen random metotunu kullanacağız.
Math kütüphanesinde random metodunu kullanacağız. Tabii o 0 ile 1 arasında bir değer dönderiyor. Onu 1 ile 3 arasında değer dönderebilecek hale getireceğiz.
1 gelirse, süperman hayvan ile karşılaşacak
2 gelirse insan ile
3 gelirse dünya ile karşılaşacak.
Tabii o an yetkisi var ise kurtaracak.
Örneğin, ilk çalıştırmada 2 gelirse , insanı kurtaracak anlamına geliyor. Ama ilk etapta böyle bir yeterliliği yok. En azından 1 adet hayvan kurtarması lazım. bu durumda kurtaramam diyecek.

vs. vs.
Mehmet Demir





Yazar
suaksoz


avatar
Beypazarı
Kayıt: 23.01.2007
30.04.2008-09:24 #43740
Hocam, "Süperman bazı özelliklerini iç nesne olarak tutacak ve gerekirse ortaya çıkaracak ve kullanacak." demiştiniz. Bu cümleyi biraz açar mısınız? Hangi özellikleri kast ediyorsunuz?





Ya oldugun gibi görün, ya göründügün gibi ol.



Del.icio.us
Digg
Facebook
Furl
Google
Blink
Simpy
Spurl
Y! MyWeb