Yazar |
|
clairvoyant
Antalya
Kayıt: 05.05.2006 |
|
Bir zamanlar birlikte müzik yaptığım ve 4-5 yıl önce Akademi Türkiye yarışması ile ün kazanan eski arkadaşım Barış Akarsu'nun trafik kazası sonucu vefatından bu yana tam 1 yıl geçti. Sevenleri bu günlerde onu Bodrum ve Amasra'da anıyor. Duyduğuma göre bu günlerde Amasra'da Barış Akarsu adına kültür ve sanat festivali düzenleniyormuş ve bunun gelenekselleşmesi planlanıyormuş.
Yakınlarının geçen yılki kaza ile ilgili olarak Karayolları Genel Müdürlüğü'ne açtığı dava ise geçenlerde sonuçlanmış. 1 yıl sonra gelen üzücü haber şudur ki, mahkeme Karayolları Genel Müdürlüğü lehine karar vermiş.
Barış'ın geçirdiği kaza sonucundaki dava aslında sadece bir örnek. Barış o kavşakta hayatını kaybeden ilk kişi değildi ve sanırım son kişi de olmayacak. Kendisine ve kazada hayatını kaybeden 2 arkadaşına tekrar rahmet diliyorum...
Let`s make this world a better place to live !
|
|
Yazar |
|
orhan
istanbul
admin
Kayıt: 17.11.2005 |
|
Aracı kullanan kişi 8 de 8 suçlu bulunmamış mıydı?
N/A
|
|
Yazar |
|
clairvoyant
Antalya
Kayıt: 05.05.2006 |
|
Bildiğim kadarıyla; kamyon sürücüsü kaza sonrasında 3 kişinin ölümüne sebep olmaktan 5 yıl hapse mahkum olmuştu. Bu bahsettiğim dava kaza ile ilgili değil, kazanın meydana geldiği Torba kavşağının kusurlu inşaa edilmiş olması ile ilgiliydi.
Kimileri de gelmiş; davayı açan kişilerin kavşağın planını çizen mühendislerden daha zeki ve bilgili olup olmadığını tartışıyor. Ben ülkemizde yol yapım ihalelerini alan şirketlerin mühendislerini çoğunlukla kalitesiz buluyorum. İstanbul'daki yol yapımı sonucunda çözülemeyen sorunları adımız gibi biliyoruz ve 2 yıl içinde 3 kere yıkılıp baştan yapılan kavşaklar gördük. 3 ay sonrasını göremeyen adama mühendis denir mi?
Let`s make this world a better place to live !
|
|
Yazar |
|
orhan
istanbul
admin
Kayıt: 17.11.2005 |
|
Karayolları Genel Müdürlüğü´nün hazırladığı kaza raporunda ´Sürücü Barış Akarsu´nun sevk ve idaresindeki 48 UK 556 plakalı otomobil ile Torba istikametinden (tali yoldan) gelip, Milas istikametine kontrolsüz çıkış yaptığı ve Milas istikametinden Bodrum istikametine hareket halinde olan sürücü Halil İbrahim Çetin´in sevk ve idaresindeki 34 AT 9921 plakalı kamyonla Torba kavşağında çarpışmaları sonucunda ölümlü, yaralanmalı, maddi hasarlı trafik kazası meydana geldiği kaydedildi. Rapora göre Akarsu ´kavşaklarda geçiş önceliğine uymamak´ kuralını ihlal etmişti. Yani kusurluydu.
Kamyon şöförü hatalı olduğu gibi barış akarsunu otosunu kullanan kişi de hatalıydı
N/A
|
|
Yazar |
|
orhan
istanbul
admin
Kayıt: 17.11.2005 |
|
Aracı kullanan kendimi yoksa sevgilisimi bilmiyorum ama kullanan kişi kurtulsaydı tedbirsizlik sonucu ölüme sebebiyet vermekten yargılanacaktı.
N/A
|
|
Yazar |
|
orhan
istanbul
admin
Kayıt: 17.11.2005 |
|
Trafik kazası sonucu yaşamını yitiren şarkıcı Barış Akarsu’nun yakınlarının, kazanın meydana geldiği kavşağın hatalı yapıldığı gerekçesiyle açtığı davada, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün kusurlu olmadığına karar verildi.
http://ntv-msnbc.com.tr/news/451727.asp
N/A
|
|
Yazar |
|
kellad
istanbul
Kayıt: 21.01.2006 |
|
Barış Akarsu'ya Allah Rahmet Etsin. Mekanı cennet olsun.
Malum kavşağı televizyonda çok defa gördük. Bakıldığı zaman kavşak normal görünüyor. Sağı solu önü arkası her tarafı açık. Bakan birinin kavşağa gelen bir aracı görmeme ihtimali yok.
Sadece ana yoldan kavşağa bayır aşağı gelen araçları yavaşlatmak için hız tümsekleri konabilir.
Sonuçta kavsaşlardan önce hız tümseği koymak şart değil ama her kavşağa tali yoldan girerken sağına soluna bakmak şart.
Sevdiğimiz birinin başına bir şey geldiğinde hatalı olduğunu düşünmek istemiyoruz ama malesef kazaların neredeyse tamamı sürücü hatasından kaynaklanıyor. Yaralanan ya da ölenlerin çoğu da hatalı sürücünün aracındakiler oluyor az bir kısmı da hatalı sürücünün çarptığı taraftakiler. Bu gerçekleri de kimsenin unutmaması gerek.
Decompiling the code of universe.
Listening the cosmic background radiation.
Swimming in Inter Stellar Medium.
|
|
Yazar |
|
clairvoyant
Antalya
Kayıt: 05.05.2006 |
|
Tabii ki bu kazaların çoğu sürücü hatasından kaynaklanıyor. Fakat aynı yerde normalden fazla hata yapılıyorsa oturup bir düşünmek gerekir. Şu da bir gerçek ki, bir çok viraj ve kavşak şekli itibariyle sürücüleri hata yapmaya teşvik ediyor. Dört bir yanının açık olması, her tarafın net bir şekilde görülmesi ile ilgili bir durum değil bu. Örneğin bizim mahallede bir kavşağın da her tarafı net bir şekilde görünüyor ama nedense oradaki yaya geçidini kullanırken çoğu kez araba çarpması riski ile karşı karşıya kalıyoruz mahalleli olarak. Öyle bir durum ki, orada bir yayaya araba çarpsa sanki yaya suçlu bulunacakmış gibi geliyor. Benzer bir durum Avcılar çarşısının girişindeki kavşakta da geçerli. Her seferinde araba çarpmasından kıl payı kurtulan insanlar görüyorum.
Ben yolların sadece teknik yönden değil, psikolojik olarak da insanları etkileyebildiğine inanıyorum.
Let`s make this world a better place to live !
|
|
Yazar |
|
tommyknocker
Istanbul
Kayıt: 09.02.2006 |
|
Felek çakmağını üstüme çakmış...
Those were the days guys...
|
|
|
|
-
Del.icio.us
-
Digg
-
Facebook
-
Furl
-
Google
-
Blink
-
Simpy
-
Spurl
-
Y! MyWeb
|
|
| | | | | |