Konuyu görüntüle
IUCODERS FORUM > Duyurular > Okul ile ilgili > ders programı hafif bir üniversite(ymişiz)
Yazar
deadday


avatar

Kayıt: 22.09.2007
25.07.2008-11:20 #49729
fastman yazdi
 
bugün adama mail atıp derslerin zannedildiği kadar kolay olmadığını söyledim, adam yazdığı cevapta bizi kopyacı ilan etmiş:


"zaten o yüzden anadoludaki üniveristeleri seçmeyin diyorum yazilarimda, anadoludaki her yer istanbula uzak. Odtü bile uzak. merkez ise istanbul, mecidiyeköy kabul ediliyor.

derslerin her dönem 3-4 güne sıgdırılmaması zaman zaman olabilir. ancak bölüm hocalarıyla konuşursanız ayaarlanabilirse eminm ayarlayacaklardır... her ne kadar öğrenciye bağlı olsa da tüm üniversitelerde kopya genel olarak varolsa bile i.ü'de bir gelenek halinde rahat rahat kopya çekilir. her üniversitede kopya bu kadar rahat olmuyor ya da öğrenciler arası rekabet çok fazla olup çan eğrisinden dolayı geçmek zor olabiliyor. ayrıca rahatlıktan kasıt sadece bilg. dersleri değil. diğer derslerde hocaların rahat tutumları da önemlidir. bilgisayar dersleri dışındaki hocaların fazla zorlamamaları genel olarak dersleri rahat yapar. tabiki bu söylediklerim her yıl her hocaya bağlı olarak değişebilir. sınavlara giren asistanlara göre bile değişir. ama yine de i.ü''de okumak yıldızda okumaktan daha rahattır diyebilirim. üstelik bu kötü birşey değil iyi birşeydir. belki de i.ü öğrencilerini başarılı yapan şeydir. ama şunu kesin söyleyebilirim ki kalite okuldan ziyade öğrencinin kendine bağlıdır. çalışan başarır."

bence olaya biraz fazla dışardan bakıyor kendisi.

adam bi-iki hata dışında genel olarak doğruyu söylemiş. evet i.ü'de okuduğumuz için bunu kabullenemiyoruz hatta gururumuzu da incitiyor ve hatta gereken yerlerde fastman'in yaptığı gibi bölümümüzü de savunuyoruz ama gerçeklerin de farkındayız. ama adamın yine de söylediği çok güzel bir söz var akıldan asla çıkmaması gereken "kalite okuldan ziyade öğrencinin kendine bağlıdır. çalışan başarır"smug





sesiiiniii duuysaaam yeteeer
Yazar
onur


avatar
Two Story Town
Kayıt: 14.01.2006
25.07.2008-11:21 #49730
Yazdigi makalenin altina ismini bile yazamayan bir insan kimdir ki nedir ki niye kaale alinir ki ?







Yazar
virgo


avatar
istanbul
Kayıt: 18.01.2006
25.07.2008-11:24 #49731
kesinlikle haklısın. bende mail gönderdim ince bi ayar verdim.
bence herkes bu adama bir mail atsın arkadaşlar. o yazı düzeltilmeli..





there is no place like 127.0.0.1










Yazar
deadday


avatar

Kayıt: 22.09.2007
25.07.2008-11:26 #49732
birşeyi düzeltmek isterim yanlış anlşılmasın diye. her ne kadar yukarda yazdıklarıma inanıyorsam da yine yazdığım gibi bölümümüzü savunmalıyız ve evet dediğiniz gibi maillerle bölümümüzü savunmalıyız.





sesiiiniii duuysaaam yeteeer
Yazar
crossfire


avatar
izmir
Kayıt: 20.07.2008
25.07.2008-11:27 #49733
Babam da sallasa söyledikleri şeylerin çoğu doğru çıkacak.

Mesela bir çoğumuzun kulağına gelen çok basit bir cümle, "Önce adam gibi derslerini çalış da okulunu bitir." Bu cümleye genellikle "ama ben... şans... hoca... hava... toprak... su... ateş... tahta..." şekline karşılık verilse de cümlenin haklı olduğu gerçeği değişmez.





robotum, robotsun, robot
Yazar
tadim17


avatar

Kayıt: 29.10.2007
25.07.2008-12:35 #49738
 

Eğer paralı bir üniversite seçiyorsanız, seçtiğiniz okulun ne kadar burslu öğrenci aldığına bakın. Bu 2 açıdan önemlidir. Eğer çok burslu öğrenci alıyorsa not ortalamaları genelde çok yüksek oluyor ve çan eğrisinden dolayı ne kadar çalışsanız da bu sizin aleyinize oluyor. yani çok burslu öğrenci çok ders çalışmak demek. Ancak bunun bir avantajı var, ödevlerinizi onlara yaptırabilirsiniz.


Ben istanbul universitesine kibris dogu akdeniz uni.de burslu okurken gecmis biriyim ve hayatimda gordugum en SACMA(foruma uyarlanmis hali) tavsiye..Orda okurken 10 tane burslu adam vardi benim donemin 1.si parali bir cocuktu bende odevleri genelde ondan alirdim zaten mantik olarak para vermeyen adam niye kastirsin da can i yukseltsin adamin ne kazanci olcak kazanmis zaten kazanacagini wink

Ama istanbul uni.deki(bilgsayar muh.de ki) en temel eksiklik yetersiz ogretim elemanidir hicbir dersi alternatif bir hocadan alamamak ve surekli kaldigin bir dersi tekrar ayni hocadan almak kotu bir durum.Muhakkak sayi artirilmali+++





my immortal ..
Yazar
umitunalan


avatar

Kayıt: 03.11.2006
25.07.2008-12:39 #49739
Arkadaşlar , ben YTÜ MYO'dan geçişle geldim okula. Buyıl da mezun oldum.
YTÜ'nün sadece MYO hocalarından değil , bilg müh'ne gelen hocalardan da ders aldım. Ve buradaki hocalarımdan da. İki okuluda yaşayan biri olarak yorum yapmak istedim.

Zorluk derecesinin kıyaslanması bence doğru olmamış. Çünkü ödev+proje+sınav+quizlerle bence denkler. Ama dersin işlenişi ve hocaların öğrencilere karşı tutumu konusunda kıyaslama yapıldığında İÜ'nin daha çok ilerleme kaydetmesi gerek. Orada dersler sonuna kadar işlenir, hocalar dersi ögrenciye göre işlemez otorite ondadır, ama sıkılmadan güncel konularla ve gerçekten dersi derste öğrenerek geçirirsiniz dersleri. Buda başarıyı olumlu yönde değişTirir diye düşünüyorum.

İÜ'de ögrenci daha cok tasın altına koyar elini, ama orada her iki taraf birlikte koyar ve kaldırabildiğinde beraber sevinirken kaldıramadığında hatanın nerede olduğunu açıklıkla konusabilir, birlikte çözebilirsin. Orada sıcak bir hava eser, burada da bunun tam tersine soğukluk var ve korunmaya calısılıyor gibi. Sanki samimi olununca ipin ucu kaçar gibi bir korku var. Eğer hocalarla kendin gidip ilgilenirsen (BELKİ VE BAZEN) biseyler kazanırsın. Ama tüm hocalarım için demiyorum tabiki...

Yazdıklarım uzar gider ama herseyden önce orada öğrencinin ayağına celme takmak yerine motive edip hayata hazırlamak amaçlanıyor. Burada bu pek de yansımıyor, Kimbilir zamanla ve bu eleştirilerle belki bizim bölümümüz de degisir.

Not: Mezuniyet töreninde Çevre Müh. 1.2.ve 3. leri hocalarının elinden ödüllerini alırken sanki bir akrabalarına sarılır gibi koşup sarıldılar hocalarına. Öyle kıskandımki, orada olup görenler hak vereceklerdir bana. Anlatmak istediğim buydu. Bunu yakalayınca ne öğrenci hocasına saygısızlık eder , ne de ipin ucu kaçar. Ama belki ögrenciler derslerden sıkılıp kacmak yerine okulu okulda yasayıp bosa vakit gecirmezler, ve mezun olduklarına burada ögrenemediklerinin telafisiyle vakit kaybetmezler.





Yazar
affection


avatar
istanbul
Kayıt: 08.02.2007
25.07.2008-12:48 #49740
Bence bizim bölüm öğrenciyi motive etmiyor aksine tembelliğe itiyor. Oysa ki bizim bölüm gerçektende kolay (son bir iki sene içinde biraz zorlaştırdılar ama). En zor dersin finalini bile akıllı bir öğrenci 2 tam günlük çalışmayla geçebiyor. Hele ki bilen birisi anlatırsa iş daha da kolaylaşıyor. Yada hiç java bilmeyen birisi javadan BA BB vs gibi bir notla geçerken, başka bir ders için sınav saatindan 1 saat önce "bak bu sorular çıkar" deyip çalıştırdıkları kişi 95 alıyor çalıştıran kişiler günlerini vermişler bu işe ama 50(işlem hatası vs) altında aldıkları için F ...

Sonuç; çekebiliyorsan kopya, çekemiyorsan ezber ve son dakikada geçerim ben bu dersi tripleri bizim bölümde çok işe yarıyor. Birşeyler öğrenmek için bu okuldayım diyen insanların çoğu 7 seneden önce bitiremiyor okulu malesef. Mesela ben 4 senedir 3. sınıftayım ve ortalama yüzünden yine 4ten ders alamıyorum. Suçlu kim peki tabiki ben ama okulunda etkili bir faktör olduğunu düşünüyorum açıkçası.

Herkeze iyi günler smile





aFFeCTioN ..:: LiFe is a MiRaCLe ::..
Yazar
crossfire


avatar
izmir
Kayıt: 20.07.2008
25.07.2008-13:06 #49746
Bu arada adamın yazısına ek yapmak istiyorum.

Eğer adayın İstanbul'daki bir üniversitede bilgisayar mühendisliği okumaya puanı yetmiyorsa; IU'deki taban puanı düşük olan her hangi bir mühendislik dalını seçtikten sonra, notları yüksek tutup (eminim bizim bölüme göre çok daha kolaydır bunu yapmak) bilgisayar mühendisliği ile rahatlıkla çift anadal programına katılabilir. Ne güzel işte; hem öss'den düşük puan almana rağmen İstanbul'da bilgisayar mühendisliği okumuş olursun, hem normal öğrencilerin yararlanamadığı ayrıcalıklardan faydalanırsın, hem de ayrıyetten bir mühendislik diploman daha olur.

Ben böyle okunabildiğini bilseydim lise yıllarımda dershaneye vereceğim parayla kendime bir otomobil alırdım.





robotum, robotsun, robot
Yazar
nesibe


avatar

Kayıt: 10.02.2006
25.07.2008-14:07 #49762
Ben bu mimari sonuçlarını görünce kesinlikle ders gecmek kolay dedim.finaline 5 saat calıştım 28 aldım bütüne hiç çalışmadım 40 aldım

demek ki çalışmadan da geçilebilecek dersler bunlar

üst sınıflar gözümüzde cok büyütmemize sebep oluyolar bence.

yani çok çalışırsan inek olursan gecersin teorisi bazılarına göre doğrudur herkese göre değil

kopya meselesi de cok komik anlatılmış yazının tamamı gibi.öyle bi serbestlik vardı da nasıl gözümüzden kaçtı acabathinking





kalpler bir, yetmez mi?

Yazar
real


avatar
Gelecekten
Kayıt: 18.11.2006
25.07.2008-14:22 #49763
fastman yazdi
 


bence olaya biraz fazla dışardan bakıyor kendisi.


hemde ne disaridan, ist. univ. nasil bu kadar iyi bilebiliyor ki?

kopya cok rahatmis, gelenekmis.
diger universitelerde rekabet varmis can yuksekmis,

ya burda can a gerek yok ki gecme notu baraji var zaten orayi gecemiyoruz bir cok derste.

kim ne derse desin, kopyaymis, hafif derslermis, hocalar kolaymis, canmis falan-filan, hem çan,hem gecme notu, birini gecsen oburune takilip dersten kalma ihtimalin yuksek bir fakulte(bolum). bence ders gecip mezun olma acisindan en zor universitelerden birisi...






"Yok imza mimza..."

Yazar
omergok


avatar
kenderuntanbul
Kayıt: 21.02.2007
25.07.2008-15:01 #49765
Elemanın söylediklerinden bir kısmı yanlış olabilir ama tamamen yanlış olduğunu düşünmüyorum açıkçası. Ders geçmek bence o kadar kolay değil. Çözülemeyen soruları bu bölüm gördü. Ama rahat mı evet rahat. Niye çünkü devam zorunluluğu yok. Hiç girmeden geçtiğim ders sayısı oldukça fazla. Bu söylediğim az önceki cümleyle çelişiyor evet ama durumlar dersten derse değişiyor. Yani kimi dersi geçmek cidden kolay, kimini geçmek ise 150 sayının olduğu bir loto çekilişinde 8 sayıyı tutturabilmek gibi birşey. Kopya olayına gelince; göz var nizam var arkadaşlar (: kopya her okulda da var bence (:

Ayrıca ümitin dediklerine de bir noktada katılıyorum, hocalar ile öğrenciler arasında (birkaç hoca hariç) doğru düzgün bir iletişim yok. Söylendiği gibi öğrenciyi geleceğe hazırlamaya yardım etmek gibi bir durum yok. Girdiğim derslerde gördüğüm kadarıyla derslerin önemli bir kısmında konular ve konuların işlenişi güncellikten olabildiğince uzak. Lisedeyken dershane hocalarım hep "üniversitede işin temeli verilir gerisini sen yap derler" derdi. Bizim okulda hakikaten durum bu. Ama diğer okullarda bu durum ortadan kalkmış. Başka okullarda öğrenci ve hoca birlikte proje geliştirirken, ben geçen sene bir yarışmaya girmek için öğretim üyelerinden birisinin adının da ekip listesine yazılması gerektiğinden, hocalarımızın birine isminizi yazabilir miyim dediğimde "ben hariç herkesi yazabilirsin" diye cevap aldım. Öğrencileri hocaların pek önemsediğini sanmıyorum bizim bölümde.

Bana birisi bu okulu sevmem için bir sebep göstersin, savunacak bir yönünü görmek istiyorum okulun.


Not: Elemanın yazısına bu yazıyı yazdıktan sonra göz gezdirdim biraz. Saçmalık konusunda cidden aşmış hakikaten. Örneğin bir lafında puanınız yetse bile sabancı koç yazmayın şehir dışında onlar, onların yerine kadir has gibi şehrin içindeki üniversiteleri yazın demiş. Ya kardeşim akıl var mantık var, sabancı ya da koç'un burslusunu kazanan adam zaten Türkiye'de derece yapmış adamdır bu saçma yazıya kulak vermez ve ayrıca o iki okulun imkanlarının devlet üniversitelerinde bulunduğunu hiç sanmıyorum, keza bahsi geçen diğer özel üniversitelerde de olduğunu düşünmüyorum.







Yazar
serdar5


avatar

Kayıt: 12.02.2006
25.07.2008-15:36 #49769
nesibe yazdi
 
Ben bu mimari sonuçlarını görünce kesinlikle ders gecmek kolay dedim.finaline 5 saat calıştım 28 aldım bütüne hiç çalışmadım 40 aldım

demek ki çalışmadan da geçilebilecek dersler bunlar

üst sınıflar gözümüzde cok büyütmemize sebep oluyolar bence.

yani çok çalışırsan inek olursan gecersin teorisi bazılarına göre doğrudur herkese göre değil

kopya meselesi de cok komik anlatılmış yazının tamamı gibi.öyle bi serbestlik vardı da nasıl gözümüzden kaçtı acabathinking

bende ilk senemde hem lojikte hemde mimaride senin aldığın notlara çok benzer notlarla kaldım vede senin şu an düşündüğün şeyi düşündüm fakat işler öyle yürümüyor sonraki senede o kadar çalışıyorsun ama geçen senenin altında bile alabiliyorsun maalesef.umarım senin durumun farklı olur benden...





Kanit gösterilmeden yapilmis bir iddiayi çürütmek için kanita ihtiyaç yoktur
Yazar
nohead


avatar
Tristram
Kayıt: 26.08.2006
25.07.2008-15:38 #49770
omergok yazdi
 
... Söylendiği gibi öğrenciyi geleceğe hazırlamaya yardım etmek gibi bir durum yok. Girdiğim derslerde gördüğüm kadarıyla derslerin önemli bir kısmında konular ve konuların işlenişi güncellikten olabildiğince uzak. Lisedeyken dershane hocalarım hep "üniversitede işin temeli verilir gerisini sen yap derler" derdi. ...


Güncellikten konu açılmışken, şu aklıma geldi:
http://www.levenez.com/lang/history.html
1954'ün altında ne var bi bakın.
İyice çekirdekten yetişmişiz laughing Üniversitede gerçekten işin temeli veriliyormuş... laughing





"The will of the nation" is one of those expressions which have been most profusely abused by the wily and the despotic of every age."
Alexis de Tocqueville


¨


Yazar
deadday


avatar

Kayıt: 22.09.2007
25.07.2008-15:50 #49773
nohead yazdi
 
omergok yazdi
 
... Söylendiği gibi öğrenciyi geleceğe hazırlamaya yardım etmek gibi bir durum yok. Girdiğim derslerde gördüğüm kadarıyla derslerin önemli bir kısmında konular ve konuların işlenişi güncellikten olabildiğince uzak. Lisedeyken dershane hocalarım hep "üniversitede işin temeli verilir gerisini sen yap derler" derdi. ...


Güncellikten konu açılmışken, şu aklıma geldi:
http://www.levenez.com/lang/history.html
1954'ün altında ne var bi bakın.
İyice çekirdekten yetişmişiz laughing Üniversitede gerçekten işin temeli veriliyormuş... laughing

geçmişi bilmeyen bugünü anlayamaz yarını göremez derlerdancingdancingdancing





sesiiiniii duuysaaam yeteeer
1 2 3
Del.icio.us
Digg
Facebook
Furl
Google
Blink
Simpy
Spurl
Y! MyWeb