Konuyu görüntüle
IUCODERS FORUM > Genel > Gündem > Yazılım Eğitiminde Çarpıklıklar
Yazar
morelyus


avatar

Kayıt: 09.04.2008
10.08.2008-23:04 #50423

Okullardaki programcılık eğitiminden başlayarak sözlerime başlamak istiyorum.
Eski Programlama Dillerini Neden Öğretiyorlar?
Eski programlama dillerini neden öğretirler anlamış değilim.Basic,pascal,fortran,cobol...
Ne işe yarıyor ki bunlar?Eskimiş teknolojiler.Öğrencilere bu eski şeyler öğretilerek zaman boşa akıp gitmektedir.Oysaki direk son teknoloji dillerinden eğitime başlansa daha iyi olur diye düşünmekteyim.
Şimdi diyeceksiniz "daha kolay olduğu için en evvel onlar öğretilmeli ki sonra gelişmiş dillere gecerken zorluk cekilmesin."
Pekala sizle bi hesap yapalım.Mesela tüm bu eski dillerden hiçbiri öğretilmeden c++ veya java'dan başlansa ve öğretilse ne olur?
Eski dil öğrenip yeni dile gecmek isteyecek olan öğrenci eski dili öğrenirken belli bir zaman harcayacak mı?Mesela bir sene...Sonra yeni bir dile gececeğini düşünelim.Bütün dillerde döngü yapıları,koşul yapıları ve değişken tipleri vs. benzerdir.Fakat dilleri birbirinden ayıran şey onların ruhudur,yani kazandırılan yeni teknolojisidir.
Siz direk yeni bir dilden başlatsanız 1 sene sonunda yine onu aşağı yukarı biraz öğrenmeyecekmi?hadi 1,5-2 sene verelim her iki eğitim sistemine.İlkinde 1.yılda eski bir dil öğretilecek sonra 2. yarıyılda yada yılda yeni bir dile gecilecek olsun.Öğrenciler eski programlama mantığını kafalarına kazıdıktan sonra yeni teknolojilere gecmeleri zor olmaktadır.Yani eskiden edindiği programlama alışkanlıkları hala devam etmektedir ve bunları unutmak içinde bir zamana ihtiyac vardır.Çünkü bu alışkanlıklar kökleşmişse sökülüp atılması daha zor olacaktır.
Örneğin gecenlerde net'te bir arkadaşım java sınıfında daha önceden delphi öğrenmiş biri hocasına "şu delphide hangi fonksiyona denk geliyor,şu bilmem nede neye karsılık geliyor vs.." gibi sorular soruyormuş.Bende ona dedimki "Javada delphiyi melphiyi hatırlamayın,bunları unutun".Javaca düşünmenin mantığını alamamış yada kavrayamamış hala delphice düşünmekte ve düşünmekte de ısrar etmektedir.Zaten yeni teknolojiyi öğrenecekseniz neden "bu eski dilde ne anlama geliyor" diye düşünüyorsunuz ki.Bu soruları kendinize veya başkasına hiç sormayın direk eski dile devam edin daha iyi.Yeni teknolojiyi öğrenmenin ne manası var? Bu java öğrenmek değil javada delphiye devam etmek demektir kısacası.Hiç başlama javaya, delphide kal devam et,tavsiyemdir.
İşte sizin gödüğünüz üzere öğrenciler yeni dil öğrenirken eski alışkanlıklarını unutmak için de bir zaman harcıyorlar.Şimdi kimin daha çabuk öğrenebileceğini kestirebiliyor musunuz?
Öğretim Üyeleri (Hocalar) Neden Kaliteli Eğitim Vermekten Kaçınır?
Üniversite yıllarımdan hatırladığım hocalar öğrencilere pek acıklayıcı olmazlardı.Pek eğitimin kalitesi ile ilgilenmezlerdi.Yani onlar dersi anlatırken kendi meslektaşına anlatıyormuş gibi anlatırlardı.Bizler öğrenciyiz oysaki.
Bazen mail kutuma sorular geldiğinde cevaplıyorum ve karsılığında şu tip mesaj alıyorum:"Cok teşekkür ederim.Neden okulda daha acıklayıcı olmuyor hocalarımız anlamıyorum?Sizin anlattıklarınızı cok iyi anladım oysa..."
Anladım ki bir hoca asla öğrencisinin kendinden daha zeki ve yetenekli olabileceğini düşünmemektedir.Böyle bir olasılık varsa bile bilgiyi dirhemle vermelidir!Bunu kabullenebilme,onun adına sevinme ve hatta onu tebrik etmek gibi meziyetler yaradılışı gereği fıtratında yoktur!
Öğretmenin Önemi
Bir programlama dili öğrenirken size yardımcı olan kişinin yani hocanın önemi büyüktür.Çünkü siz Amerikayı tekrar keşfetmeden önce size hangi yolu izleyeceğinizi ve karşınıza çıkabilecekler hakkında tecrübe sahibidir hoca.İyi diyalog kuran (üniversite eğitimim maalesef monologdu ben ne kadar diyaloga cevirme gayreti içinde olsaydım da:)),empati yeteneği gelişmiş olan bir hocanız varsa öğrenmenin hızı katlanarak artmakta ve zaman kaybettiren şeyleri hemen aşarak size zaman kazadırabilir iyi bir hoca.
Hoca en gelişmiş ve esnek database sitemine sahip bir sözlüktür.Siz soru sorarsınız o hemen bir cevap verir.
Öğrenim aşamasında Bir problemle karşılaştınız ;mesela benim kendi başıma öğrendiğim şeyler hakkında bazen başıma geliyordu.
Sorunu aşacak kadar bilgiye sahip değilseniz takıldığınız noktayı aşmak için bazen 2-3 hafta duraksamak zorunda kalabiliyorsunuz.Fakat yanınızda bir bilen olsa o zaman herşey daha hızlı gelişmektedir.
Üstadın birine sormuşlar "neden kitap yazıyorsun" diye.O da cevap vermiş; "Geriden gelenlerin zorluklarla karşılaşmasını önlemek için değil, karşılaştığı zorluklarla nasıl baş edeceğini öğretmek için" demiş.Diyebilirsiniz ki "ben böyle bir söz duymadım".Valla bende duymadım ama eğer söylenmemişse ben söylemiş olayım.
Eğitimde hatalar ve zorluklarla öğrencinin bizzat kendisi yüzleşmesi taraftarıyım.Yani siz birine yardım ederken onu hazır olmadığı bir noktaya taşıma gafletinde bulunmayınız.Çünkü hata yaşamamış bir kişi gelecek başka zorluklara karşı savunmasızdır.Fakat sorunları sizin çözmeniz yerine şunu yapabilirsiniz;zorlukları nasıl aşabileceğini ona gösterirsiniz.Daha sonra mutlaka kendisi zorluklarla yüzleşmeli ve kendisi aşmalıdır.

--------------ALINTIDIR--------------









Yazar
orhan


avatar
istanbul
admin
Kayıt: 17.11.2005
11.08.2008-00:05 #50424
Bu yazıyı yazan kişi konuya çok yüzeysel yaklaşmış Muhtemelen "üniversite" ile "programlama kursunu" karıştırıyor. Herşeyi devletten bekleyen zihniyetle yazılım mühendisi olunmaz. Yazılımı bırak mühendis olmaz. Şu size mantıklı geliyor mu? "X hocası gitsin java öğrensin sonra gelsin bana anlatsın. İki sene sora Tava dili çıksın onu da gitsin öğrensin sonra gelsin bana anlatsın." . c c,++ java ruby .net php javascript sql plsql tsql i layıkıyla anlatabilen biri var ise gider elini öper bu işleri de bırakırız.

Şunu baştan kabul etmeniz gerekiyor. Üniversite size programlama dilini öğretemez, öğretmemeli de. Bunu sizin öğrenmeniz gerekiyor. Zaten bir programlama dilini öğrenmeniz en fazla iki ayınızı alacağından iki aylık bir mevzuya birkaç dönem ayırmanın manası yoktur. Hadi es kaza öğretmeye kalktılar diyelim. O programlama dilini size nasıl verecekler. Hangi tasarım örgüsünü öğretmeleri lazım. Yine girdik çıkmaza. Yine tekrar edeyim. Devlet bana programlama dili öğretsin diye düşünüyorsanız yanlış meslek seçtiniz.

Gelelim niye c , pascal vb dersler ile başlandığına. Üniversite size programlama dilini öğretemez dedik fakat programlamanın nasıl birşey olduğunu öğretmesi lazım. İşte bu diller de burada devreye giriyor. Temel programlama becerisinin aktarılabilmesi için yüksek seviyeli bir dil doğru seçim değildir.

Üniversite size vizyon katmalı. Üniversiteden beklentiniz bu olmalı.





N/A
Yazar
extreme


avatar
Kahramanmaras
admin
Kayıt: 24.10.2006
11.08.2008-00:17 #50425
Yeni bir dil öğrenirken onun yapısını diğer dillerle karşılaştırmak doğal. bence mühendis programlama dili değil mantığı bilmeli zaten. Ben Java biliyorum C# bilmiyorum gibisinden birşeyler söyleyen mühendis değildir bence.

Bir dili kod yazarak+ kod inceleyerek öğrenmek en güzeli bencepeace.

Java Platform bağımsız olabiliyorsa bizlerde dil bağımsız olabilirizbiggrin.





The Man Who Loved Algorithm&Ubuntu.
www.burakamasyali.com





Yazar
morelyus


avatar

Kayıt: 09.04.2008
11.08.2008-00:42 #50426
“Evet burasi universite burada sadece kapiyi gosteririz. Oradan girecek sizlersiniz.” masallariyla 4 yilimiz gecti. Biz muhendislerin yuksek cogunlugumuz umumiyetle parayi kod yazarak yapiyoruz yani Bil. Muh.’nin pratik yonu genellikle programciliktir(yada DBA vs.).(En azindan Turkiyede) Bana soyler misiniz bir okul piyasada en fazla kullanilan en ihtiyac duyulan seyi ogrencilerine ogretmiyorsa yada “ogretmemesi gerekiyorsa(!?)” niye vardir? Onun fonksiyonu nedir? “Ufku acmak” mi. Evet belki. Ama esas fonksiyonunu yapmiyorsa neye yarar o? Yani sizin 4 yiliniz siralarda geciyor ve yasam kaynaginiz olan seyi ogrenmiyorsaniz bos yere kurek salliyorsunuz demektir. Ve madem muhendislik bittikten SONRA esas isi ogreniyorsak “What the hell is this?”
Ve yine soruyorum isini girdigim sirket yeniden ogretiyorsa, bunun adi fakultenin sanayiye/piyasaya ne kadar uzak oldugu degil midir?
Evet “Biz sadece kapiyi gosteririz…” dusuncesi daha cok yasayacaga benziyor.










Yazar
mrflz


avatar
Luleburgaz
admin
Kayıt: 15.06.2006
11.08.2008-01:58 #50427
morelyus yazdi
 
“Evet burasi universite burada sadece kapiyi gosteririz. Oradan girecek sizlersiniz.” masallariyla 4 yilimiz gecti. Biz muhendislerin yuksek cogunlugumuz umumiyetle parayi kod yazarak yapiyoruz yani Bil. Muh.’nin pratik yonu genellikle programciliktir(yada DBA vs.).(En azindan Turkiyede) Bana soyler misiniz bir okul piyasada en fazla kullanilan en ihtiyac duyulan seyi ogrencilerine ogretmiyorsa yada “ogretmemesi gerekiyorsa(!?)” niye vardir? Onun fonksiyonu nedir? “Ufku acmak” mi. Evet belki. Ama esas fonksiyonunu yapmiyorsa neye yarar o? Yani sizin 4 yiliniz siralarda geciyor ve yasam kaynaginiz olan seyi ogrenmiyorsaniz bos yere kurek salliyorsunuz demektir. Ve madem muhendislik bittikten SONRA esas isi ogreniyorsak “What the hell is this?”
Ve yine soruyorum isini girdigim sirket yeniden ogretiyorsa, bunun adi fakultenin sanayiye/piyasaya ne kadar uzak oldugu degil midir?
Evet “Biz sadece kapiyi gosteririz…” dusuncesi daha cok yasayacaga benziyor.


Bence "bilgisayar muhendisi" kimdir ve ne yapar yazsan ""google a"" - yazdıgın seyin ne kadar eskik oldugunu göreceksin...Okulun eksiklerini yererekde bir yere varamayız..





I see the ghosts of navigators but they are lost







Yazar
orhan


avatar
istanbul
admin
Kayıt: 17.11.2005
11.08.2008-09:08 #50428
morelyus yazdi
 
“Evet burasi universite burada sadece kapiyi gosteririz. Oradan girecek sizlersiniz.” masallariyla 4 yilimiz gecti. Biz muhendislerin yuksek cogunlugumuz umumiyetle parayi kod yazarak yapiyoruz yani Bil. Muh.’nin pratik yonu genellikle programciliktir(yada DBA vs.).(En azindan Turkiyede) Bana soyler misiniz bir okul piyasada en fazla kullanilan en ihtiyac duyulan seyi ogrencilerine ogretmiyorsa yada “ogretmemesi gerekiyorsa(!?)” niye vardir? Onun fonksiyonu nedir? “Ufku acmak” mi. Evet belki. Ama esas fonksiyonunu yapmiyorsa neye yarar o? Yani sizin 4 yiliniz siralarda geciyor ve yasam kaynaginiz olan seyi ogrenmiyorsaniz bos yere kurek salliyorsunuz demektir. Ve madem muhendislik bittikten SONRA esas isi ogreniyorsak “What the hell is this?”
Ve yine soruyorum isini girdigim sirket yeniden ogretiyorsa, bunun adi fakultenin sanayiye/piyasaya ne kadar uzak oldugu degil midir?
Evet “Biz sadece kapiyi gosteririz…” dusuncesi daha cok yasayacaga benziyor.

Önemli olan programlama dili değildir. İşi nasıl yaptığındır. Devlet bana programlama dili öğretsin olayı olmaz.
Senin diplomanin çalıştıüın şirkete ne kadar faydası var herhangi bir fikrin varmı?





N/A
Yazar
piedro


avatar

Kayıt: 08.06.2008
11.08.2008-23:04 #50448
mühendislerden "iyi problem çözücü" olmaları beklenir, bu yüzdendir ki derslerin çoğu teorik,metematik ağırlıklıdır. c++, basic, pascal gibi dillerin syntax ını kavrayan bir kişi kolaylıkla diğer dilleri öğrenebilir.





Yazar
crossfire


avatar
izmir
Kayıt: 20.07.2008
12.08.2008-15:51 #50461
Zaten yukarıdaki yazıda 1 kere bile "mühendis" sözcüğü geçmiyor :) (Ctrl+F 'in yalancısıyım :))





robotum, robotsun, robot
Yazar
ender


avatar
iskenderun
Kayıt: 14.01.2006
12.08.2008-21:11 #50470
Bence,: Her ikisinden önemlisi verilen eğitimin kalitesidir.Eğitim kaliteli olduğu sürece devlet sana programlama dili de öğretebilir, programlamanın mantığını da.Her ne kadar Orhan' ın "üniversite vizyon katar" cümlesi doğru olsa da kaliteli bir eğitimin olmadığı yerde vizyon yoktur.Varolan sadece kapıdan çıkmak için eline aldığın diplomadır.

Bence:Sadece Türkiye' yi ve Türkiye' deki eğitim kalitesini tartışırsak, morelyus' un yazdıkları daha çok işe yarar.

Bence:Programcılık, mühendislik , bilgisayar mühendisliği, yazılım mühendisliği kavramlarını tartışmak apayrı bir konudur.Bu konu için tartışılması doğru değildir.







Del.icio.us
Digg
Facebook
Furl
Google
Blink
Simpy
Spurl
Y! MyWeb