Konuyu görüntüle
IUCODERS FORUM > Genel > Gündem > ölüm bariyerleri ve motor kazaları
Yazar
trew


avatar

Kayıt: 29.08.2007
29.01.2009-16:04 #56241
kaynak habertürk

Motosiklet ölümlerinin perde arkası

29 Ocak 2009 Perşembe, 15:10

Geçen hafta peşpeşe gelen iki motosiklet kazasıyla sarsıldık. Motosiklet kullanıcıları yol kenarlarındaki bariyerlere çarparak feci şekilde hayatlarını kaybettiler. Yaklaşık beş-altı yıldır hızla artan motosiklet kullanıcıları, kazaları da beraberinde getirdi. Bunda bilinçsiz motosiklet kullanıcıları olduğu kadar, otomobil kullanıcılarının da bilinçsizliği söz konusuydu. Zaman içinde hem motosiklet kullanıcıları hem de otomobil sürücüleri az da olsa bilinçlendiler ve trafikteki kazalar biraz olsun azaldı. Ancak bu konuda asıl önemli sorun yol kenarındaki tel bariyerler. Avrupa’da ve dünyanın gelişmiş ülkelerinde bu tel bariyerler güvenlik nedenleriyle kaldırıldı. Motosiklet kullanıcıları düşünülerek yapılan bu uygulama da yoldan düşerek kayan motosiklet kullanıcısı düşünerek bariyer sistemine geçildi. İşte bizdeki feci şekilde ölümle sonuçlanan kazaların asıl nedeni yol kenarındaki çelik tel bariyerler. Kaza anında yola savrulan motosiklet kullanıcıları için bu çelik teller adeta giyotinden farksız hale gelebiliyor. Şimdi Anadolu yakasında yapılan Metrobüs çalışmalarında yine bu tel bariyerler kullanılıyor. Yetkililerin motosiklet kazalarını ve bu feci ölümleri gözününe alarak bu tel bariyer sisteminden vazgeçmlesi onun yerine daha sağlıklı bir bariyer sistemine geçilmesi gerekiyor.

PAZAR GÜNÜ MİTİNG VAR!
Konuyla ilgili olarak Motosikletli Kuryeler derneği bir miting düzenliyor. Basın duyurusu aynen şöyle:

MOTOSİKLETLİ KURYELER DERNEĞİ BASIN DUYURUSU

22.01.2009 ve 25.01.2009 tarihleri arasında meydana gelen iki korkunç motosiklet kazasında feci şekilde hayatını kaybeden iki genç kardeşimizin ölümleri Motosikletli kuryeler Derneği olarak bizi ve bütün motosiklet camiasını derinden üzmüştür.Bu iki kazanın kaza sebepleri ayrı olsa da ölüm şekilleri aynı olması ve her iki ölüme de oto yollarda hayat kurtarma amacı ile yapılan bariyerlerin aslında hayat kurtarmadığı ve ölümlere sebep olduğunu görüyoruz ve otoyol bariyerlerinin daha emniyetli hale getirilerek ölüm risklerini minimum hale indirilmesini istiyoruz. Bunun dışında trafikteki araç sürücülerinin motosikletleri fark etmesini ve o motosikletinde üzerinde bir can olduğunu o canı bekleyen başka canlarda olduğunu hatırlatmak o canın ve onu bekleyen canların yanmamasını isteyerek araç sürücülerinin motosikletleri fark etmesini ve motosikleti ‘de bir araç gibi görerek yeri geldiğinde yol vermeleri gerektiğini bildirmek amacı ile sesimizi duyura bilmek için 01.02.2009 Pazar günü Saat: 13.00’da Zeytinburnu Kazlı Çeşme meydanında bütün motorcuları bekliyoruz.





Yazar
naranja


avatar
Kraliyet Ailesinden
Kayıt: 18.10.2007
30.01.2009-03:15 #56276
bariyere falan suç atmamak lazım, bu motorcular trafikte çok büyük tehlike oluşturuyorlar, sürücülerin dikkatini dağıtıyorlar. bence öncelikle motor kullanacakların iyi bir eğitimle ehliyet almaları gerekli.





Kaybolur hayatIn tarifsiz ahengi;
Zaman bir tablodur düser duvarlardan.






Yazar
trew


avatar

Kayıt: 29.08.2007
30.01.2009-10:12 #56277
naranja yazdi
 
bariyere falan suç atmamak lazım, bu motorcular trafikte çok büyük tehlike oluşturuyorlar, sürücülerin dikkatini dağıtıyorlar. bence öncelikle motor kullanacakların iyi bir eğitimle ehliyet almaları gerekli.


"bu motorcular" trafikte büyük tehlike oluşturmuyor, motorcular gibi araç sürücülerine de motorların trafikte bir araç olduğunu, onların da tıpkı diğer taşıtlar gibi yol haklarına sahip olduğunu anlatmak gerekir.

bariyere suç atmamak lazım demişsin, avrupanın birçok ülkesinde çelik bariyerlerin (köprüler dışında) kullanımının yasak olduğunu belirtmek isterim. burada kaza yapan iki motorcu olayı tam bilemiyorum ama hatalı olabilir ve kaza yapmış olabilir, bu doğaldır. Ama kafalarının koparak feci şekilde can vermelerinin sebebi çelik bariyerlerdir.





Yazar
kellad


avatar
istanbul
Kayıt: 21.01.2006
30.01.2009-11:04 #56279
Tamam motor kullananların çoğu trafikte arabalar için biraz rahatsız edici sürüyor olabilir. Araba sürücülerindeki bu rahatsızlığın bir nedeni de aslında araba sürücülerinin motorları dikkate almaması, görmemesi.

Bariyerlere gelince, sol şeritten 90 km hızla gelen bir motor sürücüsünün üzerine aniden ortadan gelen bir araba kırdığı zaman motorun bariyerlere çarpma veya arada sıkışma ihtimali çok yüksek. Yada virajda iyi hesaplayamayıp kayan bir motor bariyerlere çarpabilir. Ve böyle bir durumda İstanbul'daki bariyerler motorlar ve sürücüleri üzerinde kesici bir etki yapıyor. Hiç bariyer olmasa adam kurtulacak.

Bariyerler trafikte hiç motor olmadığı düşünülerek yapılmış. İstanbul trafiğinde gün geçtikçe daha çok motor olduğu düşünüldüğünde bariyerlerin değişmesi şart. Daha çok motor sürücüsü ölmeden.

Arkasına bakmadan hiç sinyal vermeden ve aniden en sol şeride 30 km hızla giren çok araç gördüm. Bu nedenle oluşan çok da kaza gördüm. Bir tanesinin de içinde bulundum. Devrilen arabalar, otobüsün altına giren arabalar ve en sol şeritte ters yöne dönmüş duran arabalar. Hepsine şahit oldum. Hiç birinde de aşırı hız yoktu.

Böyla bir durum motorlular için ölümcül ve oluşma riski de daha fazla.





Decompiling the code of universe.
Listening the cosmic background radiation.
Swimming in Inter Stellar Medium.
Del.icio.us
Digg
Facebook
Furl
Google
Blink
Simpy
Spurl
Y! MyWeb