Konuyu görüntüle
IUCODERS FORUM > Duyurular > Okul ile ilgili > Bilgisayar Grafikleri Final Sonuçları?
Yazar
akgulozkan


avatar
istanbul
Kayıt: 12.12.2006
23.06.2009-20:12 #61677
anladığım kadarıyla nokta matrislerine uygulucaz. Ama z değerlerinin yok olması sonucu tek bir yüzey kalır ki zaten cisim 2 boyutlu olur. Sanırım algoritmayı uygulamadan önce 3 boyutlu kalması için Tiz matrisi ile çarpmamamız lazım. Yani z değerlerinin yerinde durması lazım. Sadece döndürmeleri yaparsak cisim izometrik izdüşüme göre durmuş olur fakat yine 3 boytlu olur.. Bilmiyorum yine de benim kisi sadece bi yorum.. thinking





Yazar
conqueror


avatar

Kayıt: 04.01.2007
23.06.2009-20:15 #61679
dondurme işlemini nokta matrisi uzerinde uyguluyoruz.yani bize verilen noktalar [a b c],[d e f],[g h i]
olsun olusturacagımız nokta matrisini hatırlarsanız
a b c 1
d e f 1
g h i 1

artık verilen noktaların sayısına gore matrisimizin satır sayısı artıyor bu matrisi Y=-45 ve X=35.26 dondurme işlemleri uygulanarak cıkan matristeki noktaları kullanıp yuzey denklemlerini bulmamız gerekiyor...





fxts
Yazar
gulizar


avatar

Kayıt: 22.01.2006
23.06.2009-20:18 #61680
arkadaşlar,

finale ben girememiştim. çıkan soruları yazabilecek olan var mı. parça parça tartışmışsınız da, biraz kafam karıştı. neler çıktığını tam olarak yazabilir misiniz.





Yazar
akgulozkan


avatar
istanbul
Kayıt: 12.12.2006
23.06.2009-20:32 #61681
conqueror yazdi
 
dondurme işlemini nokta matrisi uzerinde uyguluyoruz.yani bize verilen noktalar [a b c],[d e f],[g h i]
olsun olusturacagımız nokta matrisini hatırlarsanız
a b c 1
d e f 1
g h i 1

artık verilen noktaların sayısına gore matrisimizin satır sayısı artıyor bu matrisi Y=-45 ve X=35.26 dondurme işlemleri uygulanarak cıkan matristeki noktaları kullanıp yuzey denklemlerini bulmamız gerekiyor...


Evet bende öyle düşünmüştüm.. Finalde neden kaldığım anlaşıldı.. Tiz ile de çarpıp z değerlerini yok etmiştim. Çok saçma olmuş :D Yani sadece döndürmeleri yapıyoruz. Nokta matirisinde.. Daha sonra algoritmayı uyguluyoruz... peace kolay gelsin herkese..





Yazar
faraday


avatar

Kayıt: 08.05.2009
23.06.2009-20:41 #61682
conqueror yazdi
 
dondurme işlemini nokta matrisi uzerinde uyguluyoruz.yani bize verilen noktalar [a b c],[d e f],[g h i]
olsun olusturacagımız nokta matrisini hatırlarsanız
a b c 1
d e f 1
g h i 1

artık verilen noktaların sayısına gore matrisimizin satır sayısı artıyor bu matrisi Y=-45 ve X=35.26 dondurme işlemleri uygulanarak cıkan matristeki noktaları kullanıp yuzey denklemlerini bulmamız gerekiyor...


teşekkürler.

arkadaşlar bezier yüzeyi içinde birşeyler söyleyebilecek biri varmı nasıl yaptınız?


gulizar yazdi
 
arkadaşlar,

finale ben girememiştim. çıkan soruları yazabilecek olan var mı. parça parça tartışmışsınız da, biraz kafam karıştı. neler çıktığını tam olarak yazabilir misiniz.



sorular burda;
http://www.iucoders.com/frm_show_topic.jsp?tid=6496#61513





Yazar
real


avatar
Gelecekten
Kayıt: 18.11.2006
23.06.2009-20:49 #61683
conqueror yazdi
 
dondurme işlemini nokta matrisi uzerinde uyguluyoruz.yani bize verilen noktalar [a b c],[d e f],[g h i]
olsun olusturacagımız nokta matrisini hatırlarsanız
a b c 1
d e f 1
g h i 1

artık verilen noktaların sayısına gore matrisimizin satır sayısı artıyor bu matrisi Y=-45 ve X=35.26 dondurme işlemleri uygulanarak cıkan matristeki noktaları kullanıp yuzey denklemlerini bulmamız gerekiyor...


eminmisiniz arkadaşlar ? v hacim matrisine uygulanacak diyordu diğer arkadaşlar? benim kafam karıştı biraz.
bu cisim matrisinden kastınız nedir ? tam olarak cismi ifade eden mesela piramit ise 5*4 bir matris mi ?





"Yok imza mimza..."

Yazar
tedthemad


avatar
Istanbul
Kayıt: 17.11.2006
23.06.2009-23:12 #61701
real yazdi
 
conqueror yazdi
 
dondurme işlemini nokta matrisi uzerinde uyguluyoruz.yani bize verilen noktalar [a b c],[d e f],[g h i]
olsun olusturacagımız nokta matrisini hatırlarsanız
a b c 1
d e f 1
g h i 1

artık verilen noktaların sayısına gore matrisimizin satır sayısı artıyor bu matrisi Y=-45 ve X=35.26 dondurme işlemleri uygulanarak cıkan matristeki noktaları kullanıp yuzey denklemlerini bulmamız gerekiyor...


eminmisiniz arkadaşlar ? v hacim matrisine uygulanacak diyordu diğer arkadaşlar? benim kafam karıştı biraz.
bu cisim matrisinden kastınız nedir ? tam olarak cismi ifade eden mesela piramit ise 5*4 bir matris mi ?

Arkadaslar asagida yazacaklarimin dogrulugundan emin degilim. hesaplamasini yada saglamasini yapmadim. sadece dusuncelerimdir, yanlis olabilirler. sizlere de bir fikir olsun diye yaziyorum. bir hata oldugunu dusunuyorsaniz dogru oldugunu dusundugunuz seyleri sizde yazin tartisalim. zira bu isin dogrusu forum yazarlari tarafindan pek bilinmiyor sanirim =)

benim anladigim, butun noktalari iceren matris cisim matrisi oluyor. yani ilk basta verilen noktalari alt alta yazarak olusturdugumuz matrisle carparsak T matrisini, olusacak yeni matris bizim projeksiyona ugramis cismimizin noktalarini verecektir.
diger taraftan, yuzeyleri bulmak icin kullandigimiz(hani determinantini sifira esitledigimiz) matrisle carpmaninda ayni sonucu verecegini saniyorum.
tek fark, birincinin daha hizli olamasi olur. ikinci yolda her yuzey icin T ile carpimi tekrarlamak gerekirken, birinci yolda bir kez carparak buldugumuz noktalari kullanmak daha hizli olacaktir...





If I poke you; don’t be afraid, I am not a lunatic. I am a computer engineer and I am searching for your reset button ;)

I HATE CODING!
Yazar
degez


avatar

Kayıt: 29.01.2007
23.06.2009-23:35 #61710
bezier'i anlamadık arkadaşlar,

B matrisi elemanları nasıl yerleştiriliyor,

toplam simgeli formül falan nasıl kullanılıyor?

bildiğiniz kadarıyla açıklarsanız sevinirim





Yazar
stical


avatar
Antakya
Kayıt: 12.12.2007
24.06.2009-01:23 #61724
Arkadaşlar, 2. soruda izometrik izdüşüme göre derken bunu nasıl gerçekleştireceğiz. benim anladığım kadarıyla VT matrisini izometrik izdüşüm matrisiyle çarptıktan sonra S matrisiyle çarpmamız gerekiyor değil mi??thinking





never say die!!





Yazar
nohead


avatar
Tristram
Kayıt: 26.08.2006
24.06.2009-01:46 #61726
gulizar yazdi
 
arkadaşlar,

finale ben girememiştim. çıkan soruları yazabilecek olan var mı. parça parça tartışmışsınız da, biraz kafam karıştı. neler çıktığını tam olarak yazabilir misiniz.


Detaylıca hatırlamıyorum ama, sorular kabaca şöyle;

1- Bir piramite ait 5x3'lük nokta matrisi verilmiş, Roberts algoritmasıyla görünürlük isteniyor.
2- 1'deki piramitin içinden geçen bir doğru parçasının nokta matrisi verilmiş. DP'nın görünürlüğü.
3- OpenGL sorusu. Cisim herhangi bir çokgen olabilir diye hatırlıyorum,girilen cismin 30 derece çevrilmesi isteniyordu.
4- Bezier yüzeyi.

~Hata olabilir, soruları pek hatırlamıyorum. Kolay gelsin.






"The will of the nation" is one of those expressions which have been most profusely abused by the wily and the despotic of every age."
Alexis de Tocqueville


¨


1 2 3 4
Del.icio.us
Digg
Facebook
Furl
Google
Blink
Simpy
Spurl
Y! MyWeb