Konuyu görüntüle |
Yazar |
|
mahmut716
Kayıt: 20.12.2006 |
|
http://img22.imageshack.us/img22/574/sdc11062e.jpg
http://img219.imageshack.us/img219/6555/sdc11063z.jpg
Java developer
|
|
Yazar |
|
real
Gelecekten
Kayıt: 18.11.2006 |
|
şaheser olmuş,
kendisininde katıldığı ifadeyle "telafi" değil "cezalandırma" olmuş.
"Yok imza mimza..."
|
|
Yazar |
|
tommyknocker
Istanbul
Kayıt: 09.02.2006 |
|
Biz sadece final barajı ve türlü saçmalıklarla uraşmıyoruz.Okul kanunlarından kaynaklanan zorluklar bir yana bir de hocaların doğruları var.Yani o kadar iyi biliyor evrensel sırra o kadar yakın ki, dekanlıktan, rektörlükten ve bu mekanizmanın öğrencilere tanıdığı bir uygulama olan telafinin gereksizliğine inanmış durumda bazıları.Onlardan daha akıllı, onlardan daha bilge ve onlardan daha hak hukuk bilir.Bir finalin bütten farkı nedir ki ? Neymiş daha zor olurmuş.Neymiş gereksiz br uygulamaymış.Neymiş filanle açık olan notlar burda açıkmış.Yahu sana mı kaldı derler adama.Bu hak bize yasal olarak verilmiş.Ama bir fark var...Ona da bizim canımıza okuma, hayatımızdan bezdirme, tiksindirme ve öldürmeden önce süründürme hakkı verilmiş.
Evet acayip sinir bozucu bir durum bu ve ben de bu umursamazlığa acayip derecede kızgınım.Düşünebiliyormusunuz bazen bir puan evet sadece "1" puan bir öğrencinin o dersten yeterliliğini belirliyor.Eksikse yeterli değilsin, fazlaysa yeterlisin.
Yoruldum artık, gerçekten yoruldum.
Those were the days guys...
|
|
Yazar |
|
nightfall
Kahramanmaras
Kayıt: 18.11.2007 |
|
başka bütlerimi seneye bırakıp da buna çalıştığım günlere yanarım,yazık ya emeklerimizeHoca bizden büte kalmamızın intikamını alıyor heralde kendince ilginç bir yaklaşımı var gerçekten de Allah akıl fikir versin,sadece okuyup buralara gelmek yeterli olmuyor demekki,insan olabilmek de önemli
Dunyanin tek madalyali sehri KAHRAMANMARAS...
FENERLI OLUNMAZ FENERLI DOGULUR!!!
|
|
Yazar |
|
sinan61
TRABZON
Kayıt: 05.12.2006 |
|
hak, hukuk, adalet, konusunda çok konuşan hocamızın bilginliğini bu uygulamasında görmüş olduk... tebrik ederim
Nobody live like me!!!
|
|
Yazar |
|
thesilver
Yalova
Kayıt: 13.02.2006 |
|
Sınav başlarken hocayla olan diyaloğum :
- Hocam sınav zor olmamış mı biraz ?
-- Ben size dedim büte kalmayın diye normalde benim pılımı pırtımı toplayıp gitmiş olmam gerekiyordu.
Those were the days guys, those were the days...
|
|
Yazar |
|
marakana
Kayıt: 08.03.2007 |
|
inşallah o gidişin bir daha avcılara dönüşü olmaz.. gittiği yerde kalsın dönmesin
|
|
Yazar |
|
cemocann
Kayıt: 20.05.2009 |
|
caner ve gülay arkadaşları tebrik ediyorum..
operating gibi bir dersten AA ha
caner sana ayrıyeten Veaaaa yapacam bilgine
|
|
Yazar |
|
degez
Kayıt: 29.01.2007 |
|
arkadaşlar yusuf hocanın tarzı o gelene kadarki gördüğümüz tarzdan çok farklı.
bu tarz kimimize uymaz, kimimize uyar. nitekim kurallı ve disiplinli bir hoca, ben ise tam tersiyim buyüzden ilk yıl geçemedim..
ilk başta ben de kızgındım, ama sonra tanımaya başladım az çok, "insani" olarak suçlayamayacağıma karar verdim. ders anlatmasına da diyecek laf yok. ama bütünlemeler konusunda bazı yıllarda kimseyi geçirmemesi eleştirilebilir nihayetinde. ama bence insaniyet vermemiş allah vs. gibi laflara gerek yok
çünkü haketmiyor.
bölümde yusuf hocadan çok daha az emek sarf eden hocalar var, hatta öğrenci için hiç emek vermeyenler de var, öğrenciyi kaale almayanlar. onlara yusuf hocaya baktığım gibi bakamıyorum.
ama yine de olayın gelip "kişilere" hakaret noktasında düğümlenmesi, her şeyden önce bizim çaresizliğimizi gösterir.
sorun ne yazık ki kişilerde değil, biz bu okulun hangi metrekaresinden zevk alıyoruz? ben şahsen okula girmek istemiyorum bu yüzden bir yılım uzadı. bir çok arkadaş da benimle aynı şekilde uzattılar.
okula öğrenciyi çeken bir şey olmayınca, bu sosyal olur mesleki olur(mesela proje çalışma grupları için alan, daha iyi lab vs.) kültürel olur HİÇBİR ŞEY yok
yani işin özü olayı incelersek bunun yusuf hoca ile değil okulun bütünü ile ilgili bir durum olduğunu anlarız.
bu sorunları ne yazık ki öğrenciler bugün için çözecek güçte değil. solculara cezalar yağdırarak hakkını arama noktasında en tecrübelilerin de herhangi bir faaliyette bulunmasının önüne geçtiler(mesela yaz okulunun kaldırılması olayını solcu arkadaşlar yaptırdı.)
neyse buna katılırsınız katılmazsınız, biz ne yapıyoruz? hiçbir şey. bir şey yapmamızın yolları kapalı, bu yolları biz açmadıkça bölümde bir şeylerin istediğimiz gibi olmasının da önü kapalı olacaktır
bir çok kez ör,ğretmenlerin dekanın sekreterin öfkesi bizim geleceğimizi etkilemeye devam edecektir.
|
|
Yazar |
|
cemocann
Kayıt: 20.05.2009 |
|
degez kesinlikle haklısın,
eğer hocanın tarzıyla ilgili bir sorununuz varsa bu yoldan eleştirin bunu hakaret boyutuna vardırmak ne size yarar sağlar ne de haklı olduğunuz yönleri ön plana çıkarır. eleştiri hiçbirzaman bu şekilde, "ilim irfan cehalet alır,.." şeklinde yapılmamalı.
eğer hocadan daha akıllı olduğunuzu düşünüyorsanız (sözlerin çok ağır olduğu için bunları yazıyorum yoksa münakaşaya girmek istediğimden değil) buyrun birşeyler ortaya koyun, akademik anlamda kendinizi kanıtlayın ya da en azından kendinizde o bahsettiğiniz aklın zerresinin olduğunu gösterin ondan sonra bu yolla eleştiriye devam edin ama bu şekilde yapmayın..
ayrıca kaldı ki eğitimi verme, öğrenci adına birşeyler yapma (bizi anlamadığı noktaları kastedmiyorum) yolunda uğraşlarda bulunan ender hocalarımızdan biridir kendisi..
bunları kesinlikle hocaya yaranmak için yazmıyorum kaldı ki yusuf hocadan aldığım bütün dersleri vermiş bulunmaktayım (şükürler olsun :))
ben de biraz eleştireyim
hoca kesinlikle kendi doğrularından taviz vermeyen biri, bu konuda biraz daha yumuşaması gerekiyor. bütünlemede öğrenciyi zorlamanın da bir anlamı yok. ..
bu böyle gider ama lütfen biraz daha dikkatli yazalım
|
|
Yazar |
|
blackout
Kayıt: 11.12.2008 |
|
Yusuf hoca hakkında yapılan acımasız eleştirilere kesinlikle katılmıyorum. Kendisini 3 yıldır tanıyorum. Gerek hoca olarak olsun, gerek mühendis olarak olsun, gerekse insan olarak olsun hayatımda övmeye layık gördüğüm ender insanlardan biridir. Dersine kayıt yaptırmadığım halde 1 yıl boyunca kendi dersime girmeyip de Yusuf hocanın dersine girdiğim günleri hatırlıyorum. Zaman bulabilseydim bu yıl da girerdim. Onun gibi 4 tane daha hoca olsa; bölümümüzdeki eğitimin şu ankinin en az 20 katı kadar daha kaliteli olacağını kesinlikle söyleyebilirim. "Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde Nasıl Ders Anlatılır?" isimli kitabı yalayıp yutmuş olmalı kendisi. Hem bilgili, hem bilgisini aktarma konusunda üstün başarılı bir hoca...
Sırf sınavı zor yaptı diye yerden yere vurulmayı asla hak etmiyor. Arkadaşların da bahsettiği gibi; tek sorun adamın ilkelerinden taviz vermeyişidir. Diğer hocaların yaptığı ayıplar yüzünden dolan fişeklerinizi Yusuf hocanın üzerine boşaltmayın... En azından bilgiyi öğrenciye aktarmayı diğer hocalardan en az 10 kat daha iyi beceriyor, tabi alabilene... Hiç bir şey öğret(e)meyip bir de üzerine sınıfın yarısından çoğunu bırakan hocalarımız da var...
|
|
Yazar |
|
burakkanmaz
Gaziantep
Kayıt: 02.10.2006 |
|
tommyknocker yazdi | Yoruldum artık, gerçekten yoruldum. |
Nice öğrenciler.. Nice yıllar.. Elin oğlu gençlik enerjisini Amerika'da Japonya'da teknolojiye yönlendirip envai çeşit teknoloji üretiyor, biz ise hocalarımızın kaprisleri, umursamazlıkları ve envai çeşit engellerine harcıyoruz enerjimizi.
Bizi bu hale getirenleri Allah'a havale ediyorum.. Çünkü bizim elimizde imkan olsa eminim şu bölümdeki arkadaşlarımızın %99'u birşeyler yapmak için bir dakika bile düşünmez.
Her derste her sınavda o kadar sıkıntı çekmeye başladık ki artık. Ben sınavlardan kısmen geçiyor olsam dahi hayattan bıkmış bir hale geldim. Eminim bazı arkadaşlar çok daha kötü haldelerdir.
|
|
Yazar |
|
tommyknocker
Istanbul
Kayıt: 09.02.2006 |
|
Mükemmel bir bölümde ya da en azından vasatın üstünde, hadi diyelim vasat bir bölümde okusak, başarılı olduğu iddia edilen bir hocayı eleştirmek anlamsız kaçabilirdi.Yusuf hocanın dersini almıyorum.Çok şükür geçtim kurtuldum.Ama o telafi listesini ve sınıfa dediklerini duydum ve gördüm.Arkadaşlarım adına, tanıdığım tanımadığım, acayip canım sıkıldı.Yani kısacası kaldığım bir ders için birşeyler söyleme ihtiyacı hissetmedim.
Burda eleştirilen nokta nedir ? Hocanın ders anlatma konusundaki yetersizliği değil, kendi becerilerindeki eksiklikler değil, her konudaki yaptığı haksızlıklar değil.Kimse de bunları eleştirmemiş zaten sanırım.Yusuf hoca düşmüş bir bölümde bir şeyler yapmaya çalışan ilkeli birisi olabilir.Bu tartışılabilir de.Burdaki sorun farklı.Burdaki sorun "Telafi" hakkındaki düşünceleridir.Ve hatta bunları uygulamış olmasıdır.
Finalde notlar açıktı, sorular kolaydı.Telafi de notlar kapalıydı ve bilakis sorular zordu.Hocanın telafiye karşı olduğunu biliyoruz.Ama telafi bize üniversite tarafından verilen bir hak.Yusuf hoca tarafından verilen ve istendiği zaman alınabilen bir hak değil.Final şartları neyse onları telafi de uygulamamanın çeşitli nedenleri olabilir, haklı ve ya haksız.Ama prensipler falan hikayeleriyle bu kadar öğrencinin hakkı yenmez.Buna itiraz ediyorum ben işte.
Ne demek istemiştir? Ben istemediğim halde telafi sınavı olacak, o halde alın bakalım, demiştir.Bu insanların kanına dokunur.Zaten taşmak üzere olan sabırlarını taşırır.Burda okuyanlar makina değil insan ve duyguları var.Beklentileri var...vs
Ve eğer hoca "Kişisel" olarak kendi doğrularını uygulayabiliyorsa, o halde başkaları da kendi "Kişisel" doğruları adına hocaya bir çok şey söyleyebilirler.Kimine katılıyorum ben de ame kimine katılmıyorum.Sadece milletin ne hissettiğini anlıyorum.
Those were the days guys...
|
|
Yazar |
|
blackout
Kayıt: 11.12.2008 |
|
tommyknocker yazdi | Burda eleştirilen nokta nedir ? Hocanın ders anlatma konusundaki yetersizliği değil, kendi becerilerindeki eksiklikler değil, her konudaki yaptığı haksızlıklar değil.Kimse de bunları eleştirmemiş zaten sanırım.Yusuf hoca düşmüş bir bölümde bir şeyler yapmaya çalışan ilkeli birisi olabilir.Bu tartışılabilir de.Burdaki sorun farklı.Burdaki sorun "Telafi" hakkındaki düşünceleridir.Ve hatta bunları uygulamış olmasıdır. |
Sen eleştirilen noktanın "hocanın telafi anlayışı" kapsamından çıkıp kişiliği ve insanlığına taştığını göremedin sanırım. Bu yöndeki bazı mesajlar da silinmiş zaten.
tommyknocker yazdi | Finalde notlar açıktı, sorular kolaydı.Telafi de notlar kapalıydı ve bilakis sorular zordu.Hocanın telafiye karşı olduğunu biliyoruz.Ama telafi bize üniversite tarafından verilen bir hak.Yusuf hoca tarafından verilen ve istendiği zaman alınabilen bir hak değil.Final şartları neyse onları telafi de uygulamamanın çeşitli nedenleri olabilir, haklı ve ya haksız.Ama prensipler falan hikayeleriyle bu kadar öğrencinin hakkı yenmez.Buna itiraz ediyorum ben işte.
Ne demek istemiştir? Ben istemediğim halde telafi sınavı olacak, o halde alın bakalım, demiştir.Bu insanların kanına dokunur.Zaten taşmak üzere olan sabırlarını taşırır.Burda okuyanlar makina değil insan ve duyguları var.Beklentileri var...vs
Ve eğer hoca "Kişisel" olarak kendi doğrularını uygulayabiliyorsa, o halde başkaları da kendi "Kişisel" doğruları adına hocaya bir çok şey söyleyebilirler.Kimine katılıyorum ben de ame kimine katılmıyorum.Sadece milletin ne hissettiğini anlıyorum. |
"Bölümde o kadar çok kusur var ki; bırakın da Yusuf hocanın da kusuru bu olsun" diyorum. Yani dersi adam gibi vermeyip de milleti bırakan hocaların yanında Yusuf hocanın kusurunu bu kadar abartmamak gerektiğini düşünüyorum. Hoca bize göre yanlış yapmış mıdır? Kimimize göre yapmıştır, kimimize göre yapmamıştır. Ben de isterdim ki telafi sınavında işi bu kadar abartıp da o kadar kişiyi bırakmasın. Ama sırf not uğruna hocanın yaptıkları görmezden gelinip insanlığı hakkında ileri geri konuşulmasını hiç hoş karşılamıyorum. Yani konu nota gelince bizim gözümüz kör oluyormuş gerçekten. Önce öğrenciye tek kuruş faydası olmayan hocalar hakkında yazılıp çizilsin. "Ahmet hoca ile Oğuzhan hocayı sırt sırta bağlayıp da göle atmak gerek" gibi bir cümle duymadım mesela.
|
|
Yazar |
|
nohead
Tristram
Kayıt: 26.08.2006 |
|
blackout yazdi | ... "Ahmet hoca ile Oğuzhan hocayı sırt sırta bağlayıp da göle atmak gerek" gibi bir cümle duymadım mesela. |
Dikkatli konuşmak lazım ama.
Bu arada Yusuf hoca finalden sonra telafiye kalmayın demişti. Finali umursamayıp bütte ortalama notlarla geçen kişilerin; finalde çalışıp, emek verip CC,CB notlara razı olarak geçenlerin hakkını yediğini söylemişti. Hatta "bütünlemeye girecek öğrencinin kitabı yalayıp yutmuş olması lazım" dediğini çok iyi hatırlıyorum. Bu görüş de bir açıdan doğru.
Ama şöyle bir durum var. Birincisi bütünlemede geçenler, girenlerin %10'u bile değil. Gözümüzün yaşına bakmamış. Geçenler de AA BA ile geçmiş. Biraz daha esnek olmalıydı.
İkincisi, madem telafiye karşı, geçen dönem Software Engineering finalinde neden böyle bir istisna yaptı? Hoca dersinin birinde telafiyi gevşek tutarken, diğerinde neden böyle sert davranır.
Son olarak, Yusuf Hoca cidden bu bölümde verdiği derse gereken önemi gösteren sayılı hocalarımızdan. Ödevleri, yoklamaları, sınavları, katılımı, içeriği, kısaca verdiği dersin her alanını bu kadar ciddiyet içinde kontrol eden başka bir kişi daha tanımıyorum.
--Ben şimdi bölümü komple hocalarla beraber dinamitleyelim, enkazı da gölün dibine postalayalım, ne biçim okul bu, ne biçim sistem der miyim? Demem. Ahalî halinden memnundur nitekim.
"The will of the nation" is one of those expressions which have been most profusely abused by the wily and the despotic of every age."
Alexis de Tocqueville
¨
|
|
|
|
-
Del.icio.us
-
Digg
-
Facebook
-
Furl
-
Google
-
Blink
-
Simpy
-
Spurl
-
Y! MyWeb
|
|
| | | | | | | | | | | | | | |