Konuyu görüntüle
IUCODERS FORUM > Programlama > .NET > Canvas içerisinde Name'den nesne aratmak?
Yazar
akgulozkan


avatar
istanbul
Kayıt: 12.12.2006
28.10.2009-18:52 #64236
WPF uygulaması geliştiriyorum.. Ama nesnenin adından arama yaparak o nesnenin elemanına erişmeye çalışıyorum. Böyle bir metod var mı? Bilen yardım edebilir mi?





Yazar
akgulozkan


avatar
istanbul
Kayıt: 12.12.2006
30.10.2009-09:40 #64295
Bilgimiz olsun araştırdım .NET de öyle bi metod yok.... Enteresan..sad Kendim yazmak zorunda kalıcam..





Yazar
burakkanmaz


avatar
Gaziantep
Kayıt: 02.10.2006
30.10.2009-10:32 #64303
Biraz daha açıklayabilir misin yapmak istediğini? Nesne ID'leri arasında arama yaparak bulduğun nesneyi kullanmak mı istiyorsun?

Benim anladığım kadarıyla aradığın şey aşağıdaki şey olsa gerek;







Yazar
akgulozkan


avatar
istanbul
Kayıt: 12.12.2006
30.10.2009-12:12 #64304
burakcım resmi göremiyorum.. Ama şöyle anlatayım..

--Runtime nesne yaratan bir uygulama için dinamik dizi veya liste dışında (ki liste diziden daha mantıklı olsa bile bu durumda veri yapısı tanımlamak gerekiyor ve bu veri yapısına uygun nesneleri üzerinde arama yapmak da yine dizi üzerinde arama yapma işine benziyor.) bir yönteme ihtiyacım var. Bunun için nesne yaratıldığı zaman bellekte bir yer tutuyor. Ben bunun işaretçisine ihtiyaç duymadan atıyorum aşağıdaki gibi değişken1 e ihtiyaç duymadan erişmek istiyorum

** ClassX değişken1=new ClassX();
** değişken1.Name="nesne1";

bu değişkeni (veya nesneyi diyim) bir başka sınıfın üyesinde child olarak ekliyorum. (Canvas sınıfından) ve istediğim şey n tane değişken ismi tanımlamak yerine (veya bunları indexler ile bir dizide tutmak yada listede tutmak yerine) doğrudan isminden erişmeyi istiyorum. Yani atıyorum Object getObjectByName(String nesneAdi, UIElement parent) gibi bir metod arıyorum ama hali hazırda bulamadım. Aynı şey delphi de mevcut fakat .Net de olmaması beni şaşırttı.. Atladığım bir nokta mı vara acaba işin özünde.. thinking Zira nesne yaratıldıktan sonra bellekte tutuluyor ve yapmam gereken tek şey ona erişebilecek bir işaretçi ve ben nesneyi canvas nesnesine child olarak ekledikten sonra onun işaretçisi canvas nesnesinde tutuluyor olması lazım. Name özelliğinden de hangi nesneye erişmek istiyorsam işaretçilerle uğraşmadan (ki bahsettiğim şey yukarıda görülen değişken1 -- yaratılan yeni nesnenin bellekte başlangıç adresini gösteren işaretçi) o nesneye eriştiren bir metod gerekiyor.. Belki canvas sınıfının child'ları arasında index üzerinden arama yapan ve ismine göre istenileni döndüren hazır bir metod yok. Kendim de yazabilirim fakat bu durumda dizi de tutmakla aynı olaya geliyor.. d oh





Yazar
burakkanmaz


avatar
Gaziantep
Kayıt: 02.10.2006
30.10.2009-15:48 #64309
akgulozkan yazdi
 

...


Anlayamadım tam olarak istediğin şeyi :)
Bence sen klasik dizi yöntemiyle elinle yap (eğer başka önerisi olan olmazsa) ;)





Del.icio.us
Digg
Facebook
Furl
Google
Blink
Simpy
Spurl
Y! MyWeb