burakcım resmi göremiyorum.. Ama şöyle anlatayım..
--Runtime nesne yaratan bir uygulama için dinamik dizi veya liste dışında (ki liste diziden daha mantıklı olsa bile bu durumda veri yapısı tanımlamak gerekiyor ve bu veri yapısına uygun nesneleri üzerinde arama yapmak da yine dizi üzerinde arama yapma işine benziyor.) bir yönteme ihtiyacım var. Bunun için nesne yaratıldığı zaman bellekte bir yer tutuyor. Ben bunun işaretçisine ihtiyaç duymadan atıyorum aşağıdaki gibi değişken1 e ihtiyaç duymadan erişmek istiyorum
** ClassX değişken1=new ClassX();
** değişken1.Name="nesne1";
bu değişkeni (veya nesneyi diyim) bir başka sınıfın üyesinde child olarak ekliyorum. (Canvas sınıfından) ve istediğim şey n tane değişken ismi tanımlamak yerine (veya bunları indexler ile bir dizide tutmak yada listede tutmak yerine) doğrudan isminden erişmeyi istiyorum. Yani atıyorum Object getObjectByName(String nesneAdi, UIElement parent) gibi bir metod arıyorum ama hali hazırda bulamadım. Aynı şey delphi de mevcut fakat .Net de olmaması beni şaşırttı.. Atladığım bir nokta mı vara acaba işin özünde.. Zira nesne yaratıldıktan sonra bellekte tutuluyor ve yapmam gereken tek şey ona erişebilecek bir işaretçi ve ben nesneyi canvas nesnesine child olarak ekledikten sonra onun işaretçisi canvas nesnesinde tutuluyor olması lazım. Name özelliğinden de hangi nesneye erişmek istiyorsam işaretçilerle uğraşmadan (ki bahsettiğim şey yukarıda görülen değişken1 -- yaratılan yeni nesnenin bellekte başlangıç adresini gösteren işaretçi) o nesneye eriştiren bir metod gerekiyor.. Belki canvas sınıfının child'ları arasında index üzerinden arama yapan ve ismine göre istenileni döndüren hazır bir metod yok. Kendim de yazabilirim fakat bu durumda dizi de tutmakla aynı olaya geliyor..
|