Yazar |
|
tarikkranda
Kayıt: 07.01.2006 |
|
Visual Studio 6.0 kullandiginizi farzedersem gerekli islemleri su sekilde gerceklestirebilirsiniz. Açıklayıcı anlatarak herkese faydalı olmasını düşünüyorum.
1- Bilgisayarınıza Visual Studio 6.0 kurun.
2- http://www.xmission.com/~nate/glut.html adresinden glut-3.7.6-bin.zip (117 KB) isimli dosyayı çekin. Bu zip dosyası içerisinde glut32.dll, glut32.lib, glut.def, glut.h, README-win32.txt isimli 5 adet dosya olacaktır.
3- Bu indirdiginiz ve açtığınız klasor içindeki doyaları gerekli yerlere kopyalamanız gerekmektedir. Aşağıdaki kopyalama işlemlerini gerçekleştiriniz.
a -) Klasor içindeki glut32.dll dosyasını C:/windows/system klasorünün altına
b -) Klasor içindeki glut.h dosyasını c:/Program Files/microsoft visual studio/vc/98/include/GL klasoru altına (eger GL klasoru yok ise elle oluşturunuz)
c -) Klasor içindeki glut32.lib, glut.def dosyalarını c:/Program Files/microsoft visual studio/vc/98/Lib klasoru altına kopyalayın.
4- Gelelim projemizi olusturmaya ve test etmeye. Bakalım herşey düzgünmü. Bir opengl projesi çalıştırabilmek için projenin grekli kütüphaneleri bulabilmesi için proje ayarlarına bir el atmamız gerekecek. Sizde bu ayarları her opengl projeniz için yapmayı unutmayınız. Şimdi test yapabilmek için yazılmış bir opengl programı kullanacağız. Bu bahsettigim dosyayı indirebilmek için http://www.kranda.com/dosyalar/template.zip adresini browserınıza yapıstırın, zip dosyası bilgisayarınıza inecektir. Bu dosyanın içinde template.c dosyası bulunmaktadır, ekrana 1 adet renkli kare çizdirmektedir.
5- zipli dosyayı açıp template.c ye ulaştığınızda dosyayı sağ tuş birlikte aç ile beraber MS Developer Studio(Ms Visual C++ 6.0) ile açın. Yukarıdan Run düğmesine basın (! şeklindedir). Visual Studio sizin için bir workspace e sahip olmadığınızı ve isterseniz oluşturabileceğini soracaktır. Evet deyin ve proje çalışacaktır. Ancak gerekli dosyalara ulaşması için proje ayarlarına henüz el atmadığımızdan çalışamayacaktır.
6- Bu ayarları yapmak için Visual Studio arayüzünden project -> settings -> Link sekmesine girelim. Burada Object/libary modules isminde bir satır göreceksiniz. Bu satırda birsürü .lib dosyası vardır. Bu satırın en sonuna gelip bir boşluk bırakın ve aralarında boşluk olacak şekilde şu kütüphaneleri de ekleyin (glut32.lib glu32.lib opengl32.lib glaux.lib) Her opengl projeniz için proje settingsinde bu satırı object library modules altına eklemeyi unutmayınız. Projenizi şimdi run ettiğinizde(!) uygulamanızın çalışması gerekmektedir.
Yukarıdaki bahsettigim adımların herhangi birinde problem yaşadıysanız ya da olumlu sonuç aldıysanız bunu bilmek isterim. Kolay gelsin, iyi gunler...
|
|
Yazar |
|
kerem
Tekirdağ Çorlu
Kayıt: 01.01.2006 |
|
saol tarık...
gayet açıklayıcı olmuş
|
|
Yazar |
|
orhan
istanbul
admin
Kayıt: 17.11.2005 |
|
tarık hocam daha once şöyle bir problemle karşılaştım.
sınavda class yazıyoruz benim yazdığım header dosyasını vc++6 gormuyordu habire linking error veriyordu daha sonra header dosyasının içeriğini class yapıp cpp dosyama ekledim oyle çalıştı. bunun sebebi nedir?
N/A
|
|
Yazar |
|
tarikkranda
Kayıt: 07.01.2006 |
|
orhan yazdi | tarık hocam daha once şöyle bir problemle karşılaştım.
sınavda class yazıyoruz benim yazdığım header dosyasını vc++6 gormuyordu habire linking error veriyordu daha sonra header dosyasının içeriğini class yapıp cpp dosyama ekledim oyle çalıştı. bunun sebebi nedir? |
Ya Orhan bunun derleyici ayarlarıdnan kaynaklanan bir suru sebebi olabilir bildigin gibi birisi oynamıstır bir seylerle tahmin etmek güç ancak kendi yazdığın header file default olarak .cpp dosyanla aynı duzeyde ya da debug klasorunu altında aranır, farklı bir yerde olmaması gerekli ayrıca "myheader.h" seklinde bildirmende compiler ı direkt bu bahsettigim klasorlerde aramaya itecektir. Yani path ile alakalı bir sorun olabilir, derleyicinin bakması gereken yerleri sen belirleyebiliryorsun project settings altında soldaki agactan header files ı sectiginde sag tarfta description bolumunde $() seklinde baslayan yol uygulamanın default yoluna ayarlanmıs ise ve sen de cpp dosyanla .h dosyanı yanyana koymussan bulması lazım. Bilemiyorum ilk aklıma gelenler bunlar ama IDe ayalarının default ta olmadıgını soyleyebilirim sana direkt olarak o kesin
|
|
Yazar |
|
orhan
istanbul
admin
Kayıt: 17.11.2005 |
|
banada oyle geldi sağol hocam. labdaki makinalarda oluyo oyle arada. bir sürü insan kullanıyor. problem oluşması muhtemel.
N/A
|
|
Yazar |
|
tarikkranda
Kayıt: 07.01.2006 |
|
Merak etme Orhan bundan sonra olmayacak, cünkü lab.lardaki makinelere deep freeze kurulu Bundan sonra istedikleri kadar ayarları ile oynasınlar(buna güvenip oynamasalar daha iyi tabi ama) IDE nin ayarları bir restart ile kendine gelir
|
|
Yazar |
|
orhan
istanbul
admin
Kayıt: 17.11.2005 |
|
deepfreeze kuranların elleri dert gormesin.
N/A
|
|
|
|
-
Del.icio.us
-
Digg
-
Facebook
-
Furl
-
Google
-
Blink
-
Simpy
-
Spurl
-
Y! MyWeb
|
|
| | | |