Yazar |
|
naranja
Kraliyet Ailesinden
Kayıt: 18.10.2007 |
|
Selamlar.
Şimdi benim yaptığım sistemde kullanıcılar arıza kaydı giriyorlar, bu kayıtlar arıza kayıt tablosuna kaydediliyor, 10 adet te arizaya bakıcak elemanımız var, bunların hepsinin id numarası ve o gün çalışıp çalışmadıklarını belirten durum alanları var, durumu 0 olan adminin ekranına iş gelmeyecek, şimdi bu adminler arıza kayıt tablosundan kendi id lerine kayıtlı arızayı ekranlarından takip ediyorlar, benim kurmak istediğim algoritmada kullanıcı arıza kaydını girdiğinde o an çalışır durumda olan adminlere sırayla bu arızaları yönlendirmem lazım, yani arızanın kaydedildiği id sırayla o an çalışan adminlerin id si olmalı, bunun için birkaç algoritma denedim ama fikirlere ihtiyacım var. umarım açıklayıcı yazmışımdır. tablolar ve alanlar genişletilebilir.
Kaybolur hayatIn tarifsiz ahengi;
Zaman bir tablodur düser duvarlardan.
|
|
Yazar |
|
mrflz
Luleburgaz
admin
Kayıt: 15.06.2006 |
|
Hangi veritabanini kullaniyorsun. Oracle, MYSQL....
I see the ghosts of navigators but they are lost
|
|
Yazar |
|
mrflz
Luleburgaz
admin
Kayıt: 15.06.2006 |
|
Bir de neden adamin ekranina is geliyor. Ariza kayit tablosu olsa. O anda iste olanlar(1) bu kayitlari isletse, herkes tum kayitlari gorse olmuyor mu? Belirli bir ortalama da sistemin herkese is gondermesi mi gerekiyor? Ya o iste yetkin olmayan kisiye is duserse? Her kisiye gore gelen ariza kayitlarinin kisiye ozel yetkinlikleri olacak mi?
I see the ghosts of navigators but they are lost
|
|
Yazar |
|
naranja
Kraliyet Ailesinden
Kayıt: 18.10.2007 |
|
veritabanı olarak mysql kullanıyorum, php ile kodluyorum. herkesin ekranına iş gelmesi olayı şu, arıza kayit tablosundan arızaya hangi personelin bakacağı yazıyor, mesela arızanın personel id si o an çalışır görünen adminin id sini alıyor, sorun şu ki 10 personelden 8 tanesinin o gün çalıştığını düşünelim, hangi personelin id si ni alacak arıza kaydı, ben istiyorum ki her arıza kaydı girildiğinde o gün çalışan 8 adminin id sini her kayda sırayla versin, ama işte bunu amatörce yapmak istemiyorum bu nedenle fikirlere ihtiyacım var biraz.
burada kisiye göre arıza kaydı girilmesinin nedeni arızaya bakacak personelin hepsinin ekranına eşit iş düşürebilmek, yani 5 kişiysek ilk arızaya benim id, ikinciye diğerinin üçüncüye diğerinin 5 kişi de aldıktan sonra yine benim id, ikincinin id vs gibi
Kaybolur hayatIn tarifsiz ahengi;
Zaman bir tablodur düser duvarlardan.
|
|
Yazar |
|
barboonia
cennet kösesi
Kayıt: 09.10.2009 |
|
naranja yazdi |
burada kisiye göre arıza kaydı girilmesinin nedeni arızaya bakacak personelin hepsinin ekranına eşit iş düşürebilmek, yani 5 kişiysek ilk arızaya benim id, ikinciye diğerinin üçüncüye diğerinin 5 kişi de aldıktan sonra yine benim id, ikincinin id vs gibi |
arıza kayıt tablosuna her kayıttan once çalışacak bir trigger yazarsan olur bence.
Mesela;
arıza giriliyor. bundan önceki kaydın personel idsini alıp (6 olsun). personel tablosundan 6dan büyük olanları (ayrıca bugun çalışanların bilgisini tuttuğun tabloyla birleştirmek lazım) top 1 ile çekip dönen idyi arıza takip personel idsine yazabilirsin.
tabi hata caseleri var. alıma gelenler
1. ilk kayıt sırası 2.si personel id son kişiye gelince.
bunlarıda kontrol edersen olur gibi.
süphesiz ki Antalya dünyanin en güzel sehridir...
|
|
Yazar |
|
deadboy
Kayıt: 29.11.2007 |
|
Adminde aktif olan iş sayısına göre de yapabilşirsin. Örneğin 4 idlide 5 aktif iş varken 8 id de 2 varsa bunlardan mininmum sayıda olana işi atayabilirsin.
mrflz dediği gibi de işi alacak personelin yetkinliğine göre de atayabilirsin.
|
|
Yazar |
|
naranja
Kraliyet Ailesinden
Kayıt: 18.10.2007 |
|
ben her admin için iş alanı belirledim, iş varsa diğer admine atıyorum işi, hepsi doluysa en baştan atmaya devam ediyorum, ama sanki bu biraz amatörceymiş geliyor bana.
Kaybolur hayatIn tarifsiz ahengi;
Zaman bir tablodur düser duvarlardan.
|
|
|
|
-
Del.icio.us
-
Digg
-
Facebook
-
Furl
-
Google
-
Blink
-
Simpy
-
Spurl
-
Y! MyWeb
|
|
| | | |