Konuyu görüntüle
IUCODERS FORUM > Duyurular > Okul ile ilgili > Programming Languages Proje
Yazar
cantur


avatar
Rize
admin
Kayıt: 16.01.2006
06.12.2007-13:42 #32363
neurorebel yazdi
 
Hocam algoritmamızın dictionary.txt dosyasındaki kelimeleri leksikografik sıralı varsayması sorun olmaz değil mi ? Göründüğü kadarıyla dosya öyle.


Evet kelimeler sıralı zaten.

Dosya linux formatında olduğundan normal notepad de doğru göremeyebilirsiniz.

Nodepad++ adında opensource bir text editoru var dosyayı incelemek için bunu kullanabilirsiniz.






Yazar
neurorebel


avatar

Kayıt: 15.08.2007
07.12.2007-11:58 #32417
*He can choose the minimum number and maximum number of words in both directions.
*He also can be able to choose number of black squares in puzzle.

bunlar biraz can sıkıyor :)

hocam kara kutu sayısını seçebilir diyor ama kara kutu sayısı ile ilgili herhangi bir define yok. fonksiyonumuz parametre olarakta almıyor. bu maddeyi biraz açıklığa kavuştursak çok iyi olur.





Do weird and difficult things.

Yazar
cantur


avatar
Rize
admin
Kayıt: 16.01.2006
07.12.2007-14:12 #32424
neurorebel yazdi
 
*He can choose the minimum number and maximum number of words in both directions.
*He also can be able to choose number of black squares in puzzle.

bunlar biraz can sıkıyor :)

hocam kara kutu sayısını seçebilir diyor ama kara kutu sayısı ile ilgili herhangi bir define yok. fonksiyonumuz parametre olarakta almıyor. bu maddeyi biraz açıklığa kavuştursak çok iyi olur.


Evet kutu sayısının define ini koymayı unutmuşum . Akşama root.h i düzeltip göndereceğim tekrar gruba.

Bu kıstaslara uymasada bulmacaya dogru kelimeleri yerleştirebilen ödevler iyi puan alacaktır merak etmeyin. Tabi kıstasları yerine getiren alır tam puanını.







Yazar
fonemi


avatar

Kayıt: 09.01.2007
07.12.2007-16:25 #32429
cantur yazdi
 
neurorebel yazdi
 
Hocam algoritmamızın dictionary.txt dosyasındaki kelimeleri leksikografik sıralı varsayması sorun olmaz değil mi ? Göründüğü kadarıyla dosya öyle.

Evet kelimeler sıralı zaten.


Hocam 42985. satırda bir sorun olmuş galiba. Belki başka yerlerde de vardır. Benim gözüme takılan bu oldu. Bilginize ...






Yazar
cantur


avatar
Rize
admin
Kayıt: 16.01.2006
07.12.2007-16:54 #32431
fonemi yazdi
 
Hocam 42985. satırda bir sorun olmuş galiba. Belki başka yerlerde de vardır. Benim gözüme takılan bu oldu. Bilginize ...


Evet orada tekrarlayan bir kelime kalmış "messages" onu silmek gerekiyor. Ben hepsini toparlayıp tekrar yollayayım size.

Sözlük dosyasını internetten indirdim, Bazı bölümler v.s. içeriyordu hepsini temizlemeye çalıştım ama arda kacıyor tabi .Teşekkürler bu arada :D


Projeyi düzeltip tekrar Arşiv haline getirdim. Son halini .

http://www.trans.istanbul.edu.tr/ce/uploads/ProjectReleaseV1_1.rar

den indirebilirsiniz.






Yazar
naranja


avatar
Kraliyet Ailesinden
Kayıt: 18.10.2007
07.12.2007-23:23 #32449
add_to_puzzle() fonksiyonunda satır ve sütunlar 0 dan başlıyormuş iki saattir onunla uğraşıyorum :(





Kaybolur hayatIn tarifsiz ahengi;
Zaman bir tablodur düser duvarlardan.






Yazar
cantur


avatar
Rize
admin
Kayıt: 16.01.2006
08.12.2007-00:57 #32454
naranja yazdi
 
add_to_puzzle() fonksiyonunda satır ve sütunlar 0 dan başlıyormuş iki saattir onunla uğraşıyorum :(


ReadMe.txt Line:65 (Aynen yapıştırıyorum)coffee

void add_to_puzzle(int row , int col , char value); // add a char to given coordinates. Starts at [0,0]





Yazar
neurorebel


avatar

Kayıt: 15.08.2007
08.12.2007-10:24 #32460
Grid okuyup yazmak için kendi fonksiyonlarımızı kullanabilir miyiz ?






Do weird and difficult things.

Yazar
fenerista


avatar
Istanbul
Kayıt: 27.11.2006
08.12.2007-12:44 #32467
Textpad de öneririm sözlüğü düzgün inceleyebilmek için

www.textpad.com





Oktay,
Thk you!





Yazar
neurorebel


avatar

Kayıt: 15.08.2007
08.12.2007-15:22 #32471
Zorlanan arkadaşlara bir iki google search önerisi:

1) Stack, Linked List, Tree Structure
2) Depth First Heuristic Search
3) Dynamic Programming

C de pointerlarla biraz alıştırma yaparsanız iyi olur. (char **ptr mesela :) )
Son olarak:

Think out of the box :)

good luck good luck (you'll need it)





Do weird and difficult things.

Yazar
memetonder


avatar
BeSnI
Kayıt: 17.05.2007
09.12.2007-00:56 #32496
Arkadaşlar projenin readme kısmını elimden geldiğince Türkçeye çevirdim(Sanırım güzel bişey oldu)İngilizce olarak anlamakta güçlük çeken arkadaşlar varsa eğer aşağıdaki linkten indirebilirler.
Bence en azından bi bakın daha iyi anlaşılıyor tam olarak ne yapılaması gerektiğini anlayabilirsiniz..roseroserose

http://www.burakkanmaz.net/ozel/C_Project_ReadMe_byMemetOnder.zip





...









Yazar
cantur


avatar
Rize
admin
Kayıt: 16.01.2006
09.12.2007-03:08 #32503
neurorebel yazdi
 
Grid okuyup yazmak için kendi fonksiyonlarımızı kullanabilir miyiz ?


Bellek üzerinde yapacağınız her türlü işlem için serbestsiniz yeterki kodunuz sunucu root.h de tanımlı Puzzle değişkeninin gösterdiği Matrix'e yazsın. Bu matrisi nasıl dolduracağınız veya başka matrisleri temp(geçici) olarak kullanmak size kalmış.






Yazar
burakkanmaz


avatar
Gaziantep
Kayıt: 02.10.2006
09.12.2007-18:59 #32516
Hocam peki programımız her açılışta farklı matris mi oluşturacak yoksa her zaman aynı matrisi mi verecek ?

Yani sizin örnekleriniz z den başlayıp yazıyor, ve her zaman aynı matrisi oluşturuyor. Biz de mi böyle yaptırıcaz yoksa biz her seferinde farklı bir matris mi oluşturmaya çalışacağız ?

İlk kelimenin seçimine göre gerisi farklı olabiliyor. Eğer matrisimiz farklı olacaksa ilk kelimeyi random seçmemiz gerekiyor. Diğer türlü her zaman aynı sonucu veriyor.





Yazar
cantur


avatar
Rize
admin
Kayıt: 16.01.2006
09.12.2007-23:31 #32545
Her seferinde farklı bir puzzle oluşmalı. Ama siz test ederken srand kullanmayıp aynı kelimeleri seçtirerek hata ayıklama işlemini kolaylaştırabilirsiniz. (Labda bahsetmiştik.)

Bir kaç örnek fonksiyon.

Random sayı oluşturmak için. Daha güzeli yazılabilir.
long generate_random()
{
	srand((unsigned)time(0));
	long sonuc;
	do 
	{
 		sonuc = (long)(((float)rand()/(float)RAND_MAX) * WORD_COUNT - ((float)rand()/(float)RAND_MAX) * 20000 + ((float)rand()/(float)RAND_MAX) * 20000);
	} while(sonuc < 0 || sonuc > WORD_COUNT);
	return sonuc;
}




Puzzle Matrisine seçilen sıradaki bir kelimeyi yerleştirme örneği.

// index :  seçilen kelimenin listedeki sırası.
// locx   : int pointer . Puzzleda kelimeyi yerleştireceğimiz sütun başlangıç numarası.
// locy   : int pointer . Puzzleda kelimeyi yerleştireceğimiz.  satır numarası 0 tabanlı.
// aşağıdaki kod yatayda bir kelimenin harflerini puzzle matrisine yerleştirir.
// eğer kelime uzunluğu matrisin sınırına dayanmıyor ise kelimenin sonuna sonlandırıcı bir kutu koyar.


int word_length = get_word_size_at(index); 
int i;
//5. İnsert word into the puzzle.
	for (i= 0; i< word_length; i++)
	{
		add_to_puzzle(*locx +i , *locy , *(words()+ index * WORD_LENGTH + i));
	}
	if(*locx + word_length < PUZZLE_COLUMNS)
		add_to_puzzle(*locx + word_length , *locy , char(PUZZLE_FULL_SQUARE));






Yazar
extreme


avatar
Kahramanmaras
admin
Kayıt: 24.10.2006
10.12.2007-14:11 #32555
memetonder yazdi
 
Arkadaşlar projenin readme kısmını elimden geldiğince Türkçeye çevirdim(Sanırım güzel bişey oldu)İngilizce olarak anlamakta güçlük çeken arkadaşlar varsa eğer aşağıdaki linkten indirebilirler.
Bence en azından bi bakın daha iyi anlaşılıyor tam olarak ne yapılaması gerektiğini anlayabilirsiniz..roseroserose

http://www.burakkanmaz.net/ozel/C_Project_ReadMe_byMemetOnder.zip


Çok işime yaradı saolpeace





The Man Who Loved Algorithm&Ubuntu.
www.burakamasyali.com





Del.icio.us
Digg
Facebook
Furl
Google
Blink
Simpy
Spurl
Y! MyWeb