Konuyu görüntüle
IUCODERS FORUM > Duyurular > Okul ile ilgili > Programming Languages Proje
Yazar
nohead


avatar
Tristram
Kayıt: 26.08.2006
26.11.2007-19:09 #31681
burakkanabilir yazdi
 
E madem en hızlı çalışan daha yüksek alacak o zaman en kısa sürede vereninde bir ödülü olmalı di mi ? Verme sırası da bence etkilemeli puanı angel X 1 haftada yaparken aynı şeyi, Y 2 ayda yapıyorsa aynı puanı almaları haksızlık olur. (çok mu şey istedim ne tongue)


develer de hendekten atlayacak mıdancing bence 300 satırlık ama 2 ayda yapılmış kod bence 1 haftada yazılmış 1000 satırlık koddan yeğdirpeace ayrıca puanlama sistemine de karışmayalım di mishame on you =))





"The will of the nation" is one of those expressions which have been most profusely abused by the wily and the despotic of every age."
Alexis de Tocqueville


¨


Yazar
naranja


avatar
Kraliyet Ailesinden
Kayıt: 18.10.2007
26.11.2007-19:19 #31682
Bence proje zor olmamalı, aramızda C yi yeni öğrenenler olabilir (smile) en azından proje program parçacıkları halinde olmalı ki bi bölümünü yapamasak bile, okadar uğraşın sonunda elimizde proje diyebileceğimiz birşeyler kalabilmeli, hem bi bölüm yapılabilinemezse proje bitirilebilinir.





Kaybolur hayatIn tarifsiz ahengi;
Zaman bir tablodur düser duvarlardan.






Yazar
burakkanmaz


avatar
Gaziantep
Kayıt: 02.10.2006
26.11.2007-19:25 #31683
nohead yazdi
 
develer de hendekten atlayacak mıdancing bence 300 satırlık ama 2 ayda yapılmış kod bence 1 haftada yazılmış 1000 satırlık koddan yeğdirpeace ayrıca puanlama sistemine de karışmayalım di mishame on you =))


bencede yani, karışmayalım clown herşey zamanında güzeldir biggrin





Yazar
reccae


avatar
istanbul
banlandı
Kayıt: 15.02.2006
26.11.2007-19:32 #31685
bence anketle not verelim projelere skulllaughing
3. 4. sınıf öğrencileri ve mezunlar oy kullansın beat up





insa ettigim binanin cimentosu kelâm

Yazar
clairvoyant


avatar
Antalya
Kayıt: 05.05.2006
26.11.2007-20:10 #31688
bence BMC laughing


naranja yazdi
 
Bence proje zor olmamalı, aramızda C yi yeni öğrenenler olabilir (smile) en azından proje program parçacıkları halinde olmalı ki bi bölümünü yapamasak bile, okadar uğraşın sonunda elimizde proje diyebileceğimiz birşeyler kalabilmeli, hem bi bölüm yapılabilinemezse proje bitirilebilinir.

Eminim ki verilen projenin modüler bir yapıda kodlanması istenecektir. wink





Let`s make this world a better place to live !

Yazar
benkimim


avatar
istanbul
Kayıt: 04.10.2007
27.11.2007-02:09 #31713
Ayrıca böyle hız farkı gözetilerek proje yapacaksak bazı bilgiler verilmeli, örneğin

2² = 2*2;
yazarsak mı hızlı olur yoksa

2² = pow(2.0,2.0);
yazarsak mı ?

Eşitlik sağlanması açısından istenen bölümlerde atıyorum döngülerde kısıtlama koyulmalı mesela switch case kullanılmalı ki böyle durumlarda koddan değil komuttan kaynaklanacak hızlar ekarte edilmiş olsun.

Açıkçası ben programming languages 2 den sonra böyle bir hız - performans önceliği beklerdim, sonuç olarak bu dersi sıfırdan öğrenenler için zor olacaktır.

rolling eyes





:)
Yazar
clairvoyant


avatar
Antalya
Kayıt: 05.05.2006
27.11.2007-02:50 #31715
x = 2*2; işlemi x = pow(2, 2);

işleminden daha hızlıdır. Çünkü ikincisinde; işleyen son kodun adresi yığına eklenir, fonksiyonun adresi bulunur, parametreler fonksiyona gönderilir, işlem yapılır, üretilen değer kendisini çağıran adrese (yığından adres alındıktan sonra) gönderilir... vs vs.. bu anlattıklarım sallamasyon biraz ama bire bir gerçekleşmese bile alt rutin olduğu zaman hemen hemen aynı işlemler yürür.

Tabi fonksiyon inline olarak derlenmişse diğer işlem kadar hızlı çalışabilir.





Let`s make this world a better place to live !

Yazar
benkimim


avatar
istanbul
Kayıt: 04.10.2007
27.11.2007-14:54 #31726
clairvoyant yazdi
 
x = 2*2; işlemi x = pow(2, 2);

işleminden daha hızlıdır. Çünkü ikincisinde; işleyen son kodun adresi yığına eklenir, fonksiyonun adresi bulunur, parametreler fonksiyona gönderilir, işlem yapılır, üretilen değer kendisini çağıran adrese (yığından adres alındıktan sonra) gönderilir... vs vs.. bu anlattıklarım sallamasyon biraz ama bire bir gerçekleşmese bile alt rutin olduğu zaman hemen hemen aynı işlemler yürür.

Tabi fonksiyon inline olarak derlenmişse diğer işlem kadar hızlı çalışabilir.


applauseapplauseapplause
:) ben bunu derste annatılması açısından istemiştim :)
soru olarak algılanmış sanırım :) ayrıca fonksiyon olarak yazılan 2*2 işlemi
ile pow karşılaştırılsa hangisi hızlı biggrinbiggrinbiggrinbiggrin (inline derlenmiş olsa)
d ohd ohd oh





:)
Yazar
bilgin


avatar
Istanbul
Kayıt: 16.10.2007
27.11.2007-17:30 #31740
Programming Languages I dersinde ne öğretilir amacı nedir? Neler öğretilecek? Bu soruların cevaplarına göre proje verilmeli ve değerlendirilmelidir. Tahminimce bizim projemiz hızı falan karşılaştırmanın çok önemli olmadığı bir proje olacak. Kaldı ki, C'yi ilk kez gören bir öğrencinin yazdığı kodları bu ölçütlere göre değerlendirmenin amacı ve haklılığı düşünülmelidir bence.thinking





http://www.bilisimdergi.com









Yazar
tarikkranda


avatar

Kayıt: 07.01.2006
28.11.2007-09:34 #31812
benkimim yazdi
 
clairvoyant yazdi
 
x = 2*2; işlemi x = pow(2, 2);

işleminden daha hızlıdır. Çünkü ikincisinde; işleyen son kodun adresi yığına eklenir, fonksiyonun adresi bulunur, parametreler fonksiyona gönderilir, işlem yapılır, üretilen değer kendisini çağıran adrese (yığından adres alındıktan sonra) gönderilir... vs vs.. bu anlattıklarım sallamasyon biraz ama bire bir gerçekleşmese bile alt rutin olduğu zaman hemen hemen aynı işlemler yürür.

Tabi fonksiyon inline olarak derlenmişse diğer işlem kadar hızlı çalışabilir.


applauseapplauseapplause
:) ben bunu derste annatılması açısından istemiştim :)
soru olarak algılanmış sanırım :) ayrıca fonksiyon olarak yazılan 2*2 işlemi
ile pow karşılaştırılsa hangisi hızlı biggrinbiggrinbiggrinbiggrin (inline derlenmiş olsa)
d ohd ohd oh


Dersi dikkatle dinelerseniz anlatiliyor zaten. hatta kitaplarda yazmayan bircok bilgi de anlatiliyor. Inline ise ve pow da aynı kodlara sahipse(pow un kodlarını gormeden boyle bir kıyaslama yapmak cok sacma ama) ikisi de aynı hızda calısır. Pow sizin yazdıgınız fonksiyondan farklı bir sekilde yazılmıyor.





Yazar
tarikkranda


avatar

Kayıt: 07.01.2006
28.11.2007-09:40 #31813
bilgin yazdi
 
Programming Languages I dersinde ne öğretilir amacı nedir? Neler öğretilecek? Bu soruların cevaplarına göre proje verilmeli ve değerlendirilmelidir. Tahminimce bizim projemiz hızı falan karşılaştırmanın çok önemli olmadığı bir proje olacak. Kaldı ki, C'yi ilk kez gören bir öğrencinin yazdığı kodları bu ölçütlere göre değerlendirmenin amacı ve haklılığı düşünülmelidir bence.thinking


elbette bahsedilen soruların cevaplarına gore bir proje veriliyor. ve burda soylenenlere kulak asmayin siz, biz hızları karsılastırırken bunu ogrencinin notunu etkileyecek sekilde yansıtmayacagız. Ben sevmem oyle seyleri. Kod istendigi gibi calissin, temiz yazilmis olsun, bir daha acildigi zaman yuzune bakılır olsun, ileride degisiklik istendiginde bunları yapmak icin az zaman harcanabilecek sekilde tasarlansın yeter. Sadece en performanslı kimin algoritmasi diye bir arastirma amaciyla hızlar olculecek.c ye yeni baslayan ogrenciler az once yazdıgım kriterleri goz onunde bulundurarak kod yazabilmelidir ama. Dogru olan buna alısmaları. sacma salak degisken isimlendirmeleri, karman corman fonksiyonlar falan istemiyoruz bir de isini duzgun yapsin program, bu istekler de normal:)





Yazar
reccae


avatar
istanbul
banlandı
Kayıt: 15.02.2006
28.11.2007-10:11 #31814
tarikkranda yazdi
 
ve burda soylenenlere kulak asmayin siz :)


hocam ayıp oluyo ama sillybeat uplaughinglaughing
ne güzel bizde birer hoca edasıyla puanlama yapıyorduk silly

arkadaşlar dersi tarık ve özgür bey veriyor. gerisini sallamayın fazla. bizim geyik yaptığımızı söylememe gerek yok sanırım cool





insa ettigim binanin cimentosu kelâm

Yazar
benkimim


avatar
istanbul
Kayıt: 04.10.2007
28.11.2007-15:03 #31840
tarikkranda yazdi
 
bilgin yazdi
 
Programming Languages I dersinde ne öğretilir amacı nedir? Neler öğretilecek? Bu soruların cevaplarına göre proje verilmeli ve değerlendirilmelidir. Tahminimce bizim projemiz hızı falan karşılaştırmanın çok önemli olmadığı bir proje olacak. Kaldı ki, C'yi ilk kez gören bir öğrencinin yazdığı kodları bu ölçütlere göre değerlendirmenin amacı ve haklılığı düşünülmelidir bence.thinking


elbette bahsedilen soruların cevaplarına gore bir proje veriliyor. ve burda soylenenlere kulak asmayin siz, biz hızları karsılastırırken bunu ogrencinin notunu etkileyecek sekilde yansıtmayacagız. Ben sevmem oyle seyleri. Kod istendigi gibi calissin, temiz yazilmis olsun, bir daha acildigi zaman yuzune bakılır olsun, ileride degisiklik istendiginde bunları yapmak icin az zaman harcanabilecek sekilde tasarlansın yeter. Sadece en performanslı kimin algoritmasi diye bir arastirma amaciyla hızlar olculecek.c ye yeni baslayan ogrenciler az once yazdıgım kriterleri goz onunde bulundurarak kod yazabilmelidir ama. Dogru olan buna alısmaları. sacma salak degisken isimlendirmeleri, karman corman fonksiyonlar falan istemiyoruz bir de isini duzgun yapsin program, bu istekler de normal:)



burdan anlaşılıyor boşuna panik yapmışız biggrin
bu arada hocam ben derste anlattıklarınızada bişey demedim, yanlış anlaşılmasın heralde anlatılabilecek en iyi şekli bu. Zira bir noktayı bile anlamadığım olmadı, ders kaçırmış olabilirim o ayrı. Ama konu öyle bir hız önemine sürüklenmiştiki sanki :) 10ms de çalışan AA, 12 ms de çalışan BB alacakmış gibi hissettim bi ara.







:)
Yazar
tarikkranda


avatar

Kayıt: 07.01.2006
29.11.2007-01:19 #31910
benkimim yazdi
 
tarikkranda yazdi
 
bilgin yazdi
 
Programming Languages I dersinde ne öğretilir amacı nedir? Neler öğretilecek? Bu soruların cevaplarına göre proje verilmeli ve değerlendirilmelidir. Tahminimce bizim projemiz hızı falan karşılaştırmanın çok önemli olmadığı bir proje olacak. Kaldı ki, C'yi ilk kez gören bir öğrencinin yazdığı kodları bu ölçütlere göre değerlendirmenin amacı ve haklılığı düşünülmelidir bence.thinking


elbette bahsedilen soruların cevaplarına gore bir proje veriliyor. ve burda soylenenlere kulak asmayin siz, biz hızları karsılastırırken bunu ogrencinin notunu etkileyecek sekilde yansıtmayacagız. Ben sevmem oyle seyleri. Kod istendigi gibi calissin, temiz yazilmis olsun, bir daha acildigi zaman yuzune bakılır olsun, ileride degisiklik istendiginde bunları yapmak icin az zaman harcanabilecek sekilde tasarlansın yeter. Sadece en performanslı kimin algoritmasi diye bir arastirma amaciyla hızlar olculecek.c ye yeni baslayan ogrenciler az once yazdıgım kriterleri goz onunde bulundurarak kod yazabilmelidir ama. Dogru olan buna alısmaları. sacma salak degisken isimlendirmeleri, karman corman fonksiyonlar falan istemiyoruz bir de isini duzgun yapsin program, bu istekler de normal:)



burdan anlaşılıyor boşuna panik yapmışız biggrin
bu arada hocam ben derste anlattıklarınızada bişey demedim, yanlış anlaşılmasın heralde anlatılabilecek en iyi şekli bu. Zira bir noktayı bile anlamadığım olmadı, ders kaçırmış olabilirim o ayrı. Ama konu öyle bir hız önemine sürüklenmiştiki sanki :) 10ms de çalışan AA, 12 ms de çalışan BB alacakmış gibi hissettim bi ara.



Nema Problema:))





Yazar
cantur


avatar
Rize
admin
Kayıt: 16.01.2006
29.11.2007-15:13 #31937
ne ms si ya 5sn yapanınkini alkışlarım laughing





Del.icio.us
Digg
Facebook
Furl
Google
Blink
Simpy
Spurl
Y! MyWeb