Konuyu görüntüle
IUCODERS FORUM > Duyurular > Okul ile ilgili > Programming Languages Proje
Yazar
marakana


avatar

Kayıt: 08.03.2007
29.12.2007-02:25 #33369
neurorebel yazdi
 
Bu arada daha 1 haftamız var değil mi ?



2 haftaya yakın zamanınız var çok şükür.laughing
teslim en son programlama dersinde...







Yazar
neurorebel


avatar

Kayıt: 15.08.2007
29.12.2007-02:31 #33370
ah süper :D 4 - 5 sn altına inen var mı ??





Do weird and difficult things.

Yazar
extreme


avatar
Kahramanmaras
admin
Kayıt: 24.10.2006
29.12.2007-10:50 #33373
neurorebel yazdi
 
ah süper :D 4 - 5 sn altına inen var mı ??


yatayda 2 sn nin altında ama özgür hocanın kodu bile 4 dk dan fazla sürede bitirebiliyo dikey kontrol ederek.beat up





The Man Who Loved Algorithm&Ubuntu.
www.burakamasyali.com





Yazar
extreme


avatar
Kahramanmaras
admin
Kayıt: 24.10.2006
29.12.2007-11:27 #33375
Hocaö bu dictionary.txt de " ' " karakteri var birkaç tane. onlar işimizi zorlaştırmazmıdrooling







The Man Who Loved Algorithm&Ubuntu.
www.burakamasyali.com





Yazar
benkimim


avatar
istanbul
Kayıt: 04.10.2007
29.12.2007-12:58 #33382
Merhaba
Bir sorum var hocam
Şimdi puzzle için ilk kelime random olacak ya
bizim PUZZLE_COLUMNS değişkenimiz 10 olarak tanımlanmış.
ve pc nin random olarak salladığı kelime 8 karakterli dolayısıyle
9. karakter kara kutu.
peki ya 10. karakter ?
Bu kara kutudan farklı tek karakterli olabilir mi ? yoksa buda mı mecburen kara kutu olacak ?
kontrolü ne şekilde yapmayı planlıyorsunuz hocam ?







:)
Yazar
cantur


avatar
Rize
admin
Kayıt: 16.01.2006
29.12.2007-14:01 #33387
benkimim yazdi
 
Merhaba
Bir sorum var hocam
Şimdi puzzle için ilk kelime random olacak ya
bizim PUZZLE_COLUMNS değişkenimiz 10 olarak tanımlanmış.
ve pc nin random olarak salladığı kelime 8 karakterli dolayısıyle
9. karakter kara kutu.
peki ya 10. karakter ?
Bu kara kutudan farklı tek karakterli olabilir mi ? yoksa buda mı mecburen kara kutu olacak ?
kontrolü ne şekilde yapmayı planlıyorsunuz hocam ?



Tek kutuluk kelime olmayacağından o kutu sadece diğer doğrultuda kontrol edilecek (tabiki diğe doğrultuda iki harfi geçiyor ise). Algoritman geeği burayı boş geçip sonra düzeltmek veya kutu koymak sana kalmış.

extreme : "'" tırnak karakterli kelimeler problem olmaz. İstemiyorsan kullanmak bir koşul koy bu kelimeleri atla bulmaca oluştururken.





Yazar
extreme


avatar
Kahramanmaras
admin
Kayıt: 24.10.2006
29.12.2007-18:32 #33411
Hocam o karakteri ''' gibi gösterebiliriyiz

if(*(kaynak + rand*20 + kelimesayac) == '''){

( if(int(*(kaynak + rand*20 + kelimesayac)) == 96){ ben böle yazdım ne olur olmaz die ama test edemiyorum)

''' biraz garip geldi banadancing





The Man Who Loved Algorithm&Ubuntu.
www.burakamasyali.com





Yazar
neurorebel


avatar

Kayıt: 15.08.2007
29.12.2007-18:37 #33412
benkimim:
 

Merhaba
Bir sorum var hocam
Şimdi puzzle için ilk kelime random olacak ya
bizim PUZZLE_COLUMNS değişkenimiz 10 olarak tanımlanmış.
ve pc nin random olarak salladığı kelime 8 karakterli dolayısıyle
9. karakter kara kutu.
peki ya 10. karakter ?
Bu kara kutudan farklı tek karakterli olabilir mi ? yoksa buda mı mecburen kara kutu olacak ?
kontrolü ne şekilde yapmayı planlıyorsunuz hocam ?


puzzle'a kelime yerleştirirken şöyle bişey yapabilirsiniz:
max_word_in_horizontal, min_word_in_horizontal değerlerinden min_word_len_horz ve max_word_len_horz ' u çıkarımsayıp (aynı şekilde vertical içinde tabi.. ) bu ikisi arasında bir random sayı üretmelisiniz.

Örn:
//
// Yatay olarak yerlestirilecek gecerli bir kelime uzunlugu bul
//
int max_len;
int min_len = min_word_len_horz;
int current_col; // kelimenin yerlestirilecegi sutun
//....
//....
//....
max_len = PUZZLE_COLUMNS - cur_col - 1; // Kara kutu icin 1 cikartiyoruz

// eger bayagi bir yerimiz varsa sorun yok :D
if (max_len > max_word_len_horz + 1) // kara kutuyu da hesaba katmak icin max uzunluk + 1
    max_len = max_word_len_horz;

rnd_len = ((double)rand() / (double)RAND_MAX * max_len + min_len);

// rnd_len uzunlugunda bir kelime bul ve isine bak :)


Fikir basitçe bu. Ama tabii ki MAX_WORD_IN_HORZ, MIN_WORD_IN_HORZ değerlerinin PUZZLE_COLUMNS ve PUZZLE_ROWS değerleriyle uyumlu olması lazım. Bunları en başta test edecek bir fonksiyon yazıp, değerlerin tutarsız olması durumunda ekrana bir uyarı çıkartabilirsiniz. Tabii hocalarımız kontrol ederken tutarlı değerler vermeye dikkat edeceklerdir :) .

edit: kara kutu olayını unuttum pardon biggrin Şimdi ekledim.





Do weird and difficult things.

Yazar
kartane


avatar
istanbul
Kayıt: 22.02.2007
29.12.2007-21:41 #33421
He can choose the minimum number and maximum number of words in both directions.Ben bu kuralı tam anlayamadım zaten o yuzden uygulayamıyorum yardımcı olur musunuz??

#define MAX_WORD_IN_VERTICAL 40
#define MAX_WORD_IN_HORIZONTAL 40
#define MIN_WORD_IN_VERTICAL 10
#define MIN_WORD_IN_HORIZONTAL 10 ve kısmını???





Yazar
cantur


avatar
Rize
admin
Kayıt: 16.01.2006
29.12.2007-23:19 #33428
kartane yazdi
 
He can choose the minimum number and maximum number of words in both directions.Ben bu kuralı tam anlayamadım zaten o yuzden uygulayamıyorum yardımcı olur musunuz??

#define MAX_WORD_IN_VERTICAL 40
#define MAX_WORD_IN_HORIZONTAL 40
#define MIN_WORD_IN_VERTICAL 10
#define MIN_WORD_IN_HORIZONTAL 10 ve kısmını???


neubee.. nın yazdığına bakılırsa bu konuda bir yanlış anlaşılma var sanırım. MAX_WORD_IN_VERTICAL ... değişkenleri bulmacanın toplamında kaç kelime bulunacağının sınırları.

Bir satırda kullanılacak kelime sayısı ile veya kelime uzunluğuyla hiçbir ilgisi yok

Zaten dosyadaki en uzun kelime boyutu belli :16,

Yukarıdaki define ların amacı bulmacanın tamamının belirli bir düzene sahip olması için bu şekilde anlayabileceğinizi hiç düşünmemiştim.





Yazar
neurorebel


avatar

Kayıt: 15.08.2007
30.12.2007-15:57 #33444
 

neurorebel nın yazdığına bakılırsa bu konuda bir yanlış anlaşılma var sanırım. MAX_WORD_IN_VERTICAL ... değişkenleri bulmacanın toplamında kaç kelime bulunacağının sınırları.

Bir satırda kullanılacak kelime sayısı ile veya kelime uzunluğuyla hiçbir ilgisi yok

Zaten dosyadaki en uzun kelime boyutu belli :16,

Yukarıdaki define ların amacı bulmacanın tamamının belirli bir düzene sahip olması için bu şekilde anlayabileceğinizi hiç düşünmemiştim.


mesela PUZZLE_COLUMNS 10 ise ve MIN_WORD_IN_HORIZONTAL 3 ise
bir satıra yerleştireceğiniz kelimelerin uzunlukları maksimum 3, 2, 2 olur (siyah kareleri de dahil ettiğimizde toplam 10 oluyor ve satır doluyor.)
eğer uzunluğu 4 ya da 5 olan bir kelime seçerseniz MIN_WORD_IN_HORIZONTAL
constraintini sağlayamazsınız..... (4 + 1, 2 + 1, 2 + 1) --> 11 > PUZZLE_COLUMNS
bu defineların anlamı başka birşey mi ???





Do weird and difficult things.

Yazar
cantur


avatar
Rize
admin
Kayıt: 16.01.2006
30.12.2007-17:21 #33446
neurorebel yazdi
 
 

neurorebel nın yazdığına bakılırsa bu konuda bir yanlış anlaşılma var sanırım. MAX_WORD_IN_VERTICAL ... değişkenleri bulmacanın toplamında kaç kelime bulunacağının sınırları.

Bir satırda kullanılacak kelime sayısı ile veya kelime uzunluğuyla hiçbir ilgisi yok

Zaten dosyadaki en uzun kelime boyutu belli :16,

Yukarıdaki define ların amacı bulmacanın tamamının belirli bir düzene sahip olması için bu şekilde anlayabileceğinizi hiç düşünmemiştim.


mesela PUZZLE_COLUMNS 10 ise ve MIN_WORD_IN_HORIZONTAL 3 ise
bir satıra yerleştireceğiniz kelimelerin uzunlukları maksimum 3, 2, 2 olur (siyah kareleri de dahil ettiğimizde toplam 10 oluyor ve satır doluyor.)
eğer uzunluğu 4 ya da 5 olan bir kelime seçerseniz MIN_WORD_IN_HORIZONTAL
constraintini sağlayamazsınız..... (4 + 1, 2 + 1, 2 + 1) --> 11 > PUZZLE_COLUMNS
bu defineların anlamı başka birşey mi ???


Yukarıda yazdım ama hala yanlış anlamakta ısrarlısın sanırım.

MAX_WORD_IN_VERTICAL 80 // Maximum number of words can be located in verticle direction
MAX_WORD_IN_HORIZONTAL 80 // Maximum number of words can be located in horizontal direction
MIN_WORD_IN_VERTICAL 20 // Minimum number of words can be located in verticle direction
MIN_WORD_IN_HORIZONTAL 20 // Minimum number of words can be located in horizontal direction

Bu değişkenler bulmacanın toplamında kaç kelime bulunacağı ile ilgili üst ve alt sınırlar. tek satır veya tek sutun için kelime sayısı veya kelime uzunluğu ile alakası yok.

PUZZLE_COLUMN ve PUZZLE ROW değişkenleri ise doğrudan bulmacanın boyutlarını belirliyor zaten. (Bunu farketmiş olmanız gerek)






Yazar
neurorebel


avatar

Kayıt: 15.08.2007
30.12.2007-17:32 #33447
tamam şu an anlaşıldı kusura bakmayın. ben MAX_WORD_IN_HORIZONTAL derken bir satırdaki max kelime sayısı olarak yorumladım. tüm satırlardaki toplam kelime sayısı oluyor sanırım. VERTICAL içinde tüm sütunlardaki toplam kelime sayısı. nerd

edit: Bende ki header'da commentler yok bu arada sanırım proje güncellendi.





Do weird and difficult things.

Yazar
cantur


avatar
Rize
admin
Kayıt: 16.01.2006
30.12.2007-17:37 #33448
neurorebel yazdi
 
tamam şu an anlaşıldı kusura bakmayın. ben MAX_WORD_IN_HORIZONTAL derken bir satırdaki max kelime sayısı olarak yorumladım. tüm satırlardaki toplam kelime sayısı oluyor sanırım. VERTICAL içinde tüm sütunlardaki toplam kelime sayısı. nerd

edit: Bende ki header'da commentler yok bu arada sanırım proje güncellendi.


Read ME .txt peace Bir okuyun ..





Yazar
cantur


avatar
Rize
admin
Kayıt: 16.01.2006
30.12.2007-17:57 #33449
Bir HINT daha : İşlemleri yaparken koyduğunuz kelimelerin indislerini ve hangi doğrultuda hangi noktadan başlayarak koyduğunuzu diziler şeklinde tutmak ilerde bunları puzzle üzerinde değiştirmek isterseniz işinizi kolaylaştırır. Hatta buna zorunlusunuz.

Yapacağınız kodlamada sanki sadece bir word_list ve bir tek Puzzle matrisi varmış gibi düşünerek fikirlerinizi kısıtlamayın. Koyduğunuz , hatta denediğiniz kelimelerin bilgilerini saklamak işleri hızlandıracaktır.

Hatta bir noktada denenen ve uygun olmayan harfleri bile tutarak benzer kelimeleri tekrar tekrar denemekten kurtulabilirsiniz.

Kolay gelsin.





Del.icio.us
Digg
Facebook
Furl
Google
Blink
Simpy
Spurl
Y! MyWeb